Pepsi komt met yoghurt

Innovatie – Pepsi Company verrast, het stapt in de yoghurtmarkt. De colafabrikant krijgt daarbij steun van de Duitse zuivelmultinational Müller. Of het succesvol wordt is de vraag, analisten vrezen dat Pepsi de tanden gaat stukbijten op de verzadigde en prijsgerichte markt. “We gaan een innovatief soort yoghurt maken, die we als A-merk in de markt gaan zetten”, zegt topvrouw Indra Nooyi tegenover Reuters. De topvrouw denkt dat Pepsi geen groot...

Lees bericht

Shell stapt breed in verkoop verse melk

Petrol – Shell stapt in de verkoop van verse melk. Samen met FrieslandCampina biedt de marktleider in de Deli2go-bakkerijen van 50 coco-stations het nieuwe Boer en Land-melk aan. De stap volgt na een pilotperiode die in april afliep. Beide partijen waren hierover dermate tevreden dat is besloten tot een brede uitrol. De melk wordt in plastic flesjes geschonken en vanuit crushed ice verkocht naast verse sappen, smoothies en fruitwater. De reguliere...

Lees bericht

JOGG-aanpak slaat aan

Overgewicht – Het percentage basisschoolkinderen met overgewicht in Zwolle is gedaald van 12,1 % in 2009 naar 10,6% in 2012. Dit is te danken aan de JOGG_aanpak, waarbij kinderen worden gestimuleerd om meer te bewegen en groente en fruit te eten. Dit is de belangrijkste conclusie uit het leefstijlonderzoek ChecKid 2012 waaraan ruim 9500 kinderen verspreid over 38 basisscholen in Zwolle meededen. De daling is bereikt door intensivering van de JOGG-aanpak, waarbij de focus lag op de wijken...

Lees bericht

Hybridewinkel Fooddrome opent in Venlo

Hybridewinkel - Na Breda krijgt ook Venlo een hybridewinkel. Supermarktondernemer Geert Benders realiseert daar de Fooddrome, Op 7.500 m2 gaan retail, horeca, educatie en recreatie medio 2014 samen in Villa Flora, Greenport Venlo Campus. Fooddrome is volgens Benders een vers-food-paleis waar consumenten en zakelijke gebruikers authentieke, bijzondere, lekkere en verantwoorde producten kunnen kopen van vooral Nederlandse bodem. “Waar jong en oud kunnen zien hoe de voedselketen werkt en hoe kwaliteitsproducten tot stand...

Lees bericht


Douwe Egberts gewaardeerd op 7,5 miljard

Industrie – Joh. A. Benckiser (JAB) waardeert D.E Master Blenders 1753 (DE) op 7,5 miljard euro. De firma bracht gisteren via dochterbedrijf Oak Leaf een formeel bod uit op DE. Het gaat om 12,50 euro per aandeel. Dit bod was in april al aangekondigd. Het bestuur van het koffie- en theebedrijf beveelt het bod unaniem aan bij de aandeelhouders. Deze krijgen tot en met 15 augustus de tijd om hun stukken aan te melden....

Lees bericht

Bol.com de grootste

Online - Bol.com is met afstand de grootste webwinkel van Nederland. De Albert Heijn-dochter wordt gevolgd door Amazon. Ook HEMA doet het goed op internet. Dat blijkt uit een consumentenrapport van de EFMI Business School. Zij ondervroegen een groot aantal consumenten naar hun online bestedingen. Bol.com is met afstand de grootste webwinkel van Nederland. Zo’n 30 procent koopt vaker dan vier keer per jaar bij Bol.com. De...

Lees bericht

Bakkers in zwaar weer

Speciaalzaak – Een brood kopen bij de bakker, nog maar weinig Nederlanders doen het. Kenniscentrum Beko Advies en accountancybureau Flynth melden een daling van het aantal kassa-aanslagen in 2013 in vergelijking met een jaar eerder met 3,1 procent. Eerder al werd bekend dat van de honderd keer dat consumenten boterhammen kopen, ze daarvoor nog maar 21 keer een bakkerij binnen stappen. De bakkersbranche wijt de afnemende populariteit van de bakkerij aan gemakzucht van de...

Lees bericht

Omzet Starbucks VS stijgt met 19% door verkoop broodjes en gebak

Buitenland - De verkoop van sandwiches en gebak heeft de omzet van Starbucks in de VS met 19 procent laten stijgen. Dat heeft, Troy Alstead, chief financial officer, van de koffieketen laten weten. Een op de drie producten gekocht in de VS bij een Starbucks is nu al een niet-koffieproduct. De verwachting is dat dit aandeel verder gaat toenemen. Noodzakelijk daarvoor is dat de kwaliteit van de foodproducten verder verbetert. “Nu...

Lees bericht


Kwaliteit winkelcentra schiet tekort’

Stadscentra – Nederlandse stadscentra zijn niet interessant voor grote internationale winkelketens. Er zijn volgens de ketens hier nauwelijks tot geen mogelijkheden om winkelruimtes te betrekken die voldoen aan de eisen van nu. Het is opnieuw een tegenvaller voor de toch al zo geplaagde Nederlandse detailhandel. Ketens als Abercrombie & Fitch, Hollister, Marc O’Polo en Hugo Boss zouden de sector nieuwe energie kunnen geven. Energie waar de branche zo naar verlangt. Eigenlijk...

Lees bericht

Supermarkt Whole Foods start bijencampagne

Campagne - De Amerikaanse supermarktketen Whole Foods Market is een campagne begonnen om mensen bewust te maken van het belang en voortbestaan van bijen. De campagne vertelt niet alleen wat bijen doen voor de natuur, maar laat ook zien welke producten er in een supermarkt niet meer zouden zijn als het doorgaat met de terugloop van de bijenpopulatie. Volgens de supermarktketen, die zich sterk richt op biologisch geteelde producten en...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid