‘6 miljoen gebruikers sturen 200.000 Tikkies per dag’


Betaalapp - Tikkie, de betaalapp van ABN AMRO met meer dan 6 miljoen gebruikers, is er nu ook voor geldterugacties. Om geld terug te krijgen hebben consumenten alleen de aankoopbon nodig en de app. Wie de betreffende actieknop aanklikt en met de camera over de aankoopbon gaat, krijgt binnen 5 seconden het aankoopbedrag retour. De pilotfase is inmiddels achter de rug en dus wordt de Tikkie Terug-app nu breed in de markt gezet. Reden om eens uitvoeriger te kijken naar het gebruik van Tikkie en de mogelijkheden te bekijken voor ondernemers van de betaal-app.

Tikkie telt 6 miljoen gebruikers, maar hoe vaak gebruiken die Tikkie gemiddeld?

“Het laatst bekende activiteitscijfer is 200.000 Tikkies gemiddeld per dag. Op dit moment zijn er geen actuelere cijfers, maar wellicht komen die in een volgende persmededeling”

Waarvoor zetten de gebruikers Tikkies in?

“Als het gaat om de top 3 dan worden Tikkies vooral ingezet voor eten en drinken in de horeca, gevolgd door cadeaus en dan bij gezamenlijke uitjes. Maar de laatste tijd zien we het gebruik ook uitbreiden, bijvoorbeeld een enorme stijging in Tikkies voor boodschappen.”

Welke leeftijdsgroep gebruikt Tikkie vooral?

“Tikkie wordt door alle leeftijdsgroepen gebruikt. De laatste maanden zien we de groep 40 jaar en ouder wel erg hard groeien. Maar met ruim 6 miljoen gebruikers is Tikkie ook steeds meer een afspiegeling van de maatschappij. De millennials zijn de grootste en meest actieve groep binnen Tikkie (18-35 jaar).”

Tikkie werd eerder als pilot ingezet bij de Introductie Coca-Cola Fuze en de nieuwe smaak van Coca-Cola Energy in februari waarom nu pas naar buiten gekomen met de uitrol?

“De introductie van Coca-Cola en Fuze Tea in combinatie met Tikkie Terug wilden we al in maart communiceren maar de corona-omstandigheden hebben ons doen besluiten de launch iets uit te stellen en nu – in combinatie met de tompoucenactie met Hema gelijk in te zetten bij een bredere doelgroep.”

Tikkie terug wordt in het persbericht neergezet als oplossing voor refund-acties, maar de toepassingen zijn toch vele malen breder?

“De oplossingen die wij bieden met Tikkie zijn inderdaad vele malen breder. Wij hebben al lange tijd een app, portal en Application Programming Interface (kortweg API genoemd, software om met andere partijen te communiceren, red.) die het mogelijk maakt dat ruim 10.000 bedrijven op heel verschillende manieren snel en gemakkelijk betalingen kunnen doen. De nieuwe propositie ‘Tikkie Terug’ is echt ontwikkeld om geldterugacties makkelijker te maken. Hiermee laten we zien dat de basisfunctionaliteit van Tikkie op veel verschillende manieren is in te zetten.”

Zou Tikkie ook een oplossing kunnen zijn voor het contactloos en contantloos betalen op bijvoorbeeld festivals of voetbalstadions in plaats van het opwaarderen van kaarten e.d.?

“Zeker, Tikkie is heel breed inzetbaar als snelle en makkelijke betaaloplossing. Het festival bijvoorbeeld is er eentje waar wij dit jaar meer mee gepland hadden. Door corona is dit echter anders gelopen.”

In het persbericht staat:’ Met Tikkie Terug brengt Tikkie de bekende geldterugacties naar het niveau dat wordt verwacht in 2020’, wat wordt daarmee bedoeld?

“Volledig digitaal en snel zonder dat hier voor bedrijven of consumenten veel handling in zit. Tot nog toe werken geldterugacties vooral via het uploaden van het aankoopbewijs of het insturen van de aankoopbon naar een antwoordnummer. Vaak moet er dan dagen of zelfs weken gewacht worden op de cashback. En moeten klanten bovendien allerlei persoonlijke gegevens invullen. Met Tikkie Terug kunnen consumenten gewoon via de Tikkie app die al kennen aan meedoen aan de geldterugacties en wordt het bedrag direct binnen 5 seconden op de rekening van de consument gestort, zonder dat consumenten persoonlijke gegevens hoeven achter te laten.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nespresso introduceert feloranje Travel Mug

Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.

Lees bericht



Eventseizoen 2024 geopend met fors meer eventcateraars

Analyse – In april start het evenementenseizoen en volgens cijfers van de Kamer van Koophandel is het aantal fors gegroeid. Het gaat dan om cateringpartijen die zowel festivals, bruiloften, verjaardagen en andere feesten verzorgen. Het handelsregister van de KvK telde er in het eerste kwartaal van 2024 ruim 27.000, dat zijn er bijna 16.000 meer dan vijf jaar geleden, een stijging van 133%.

Lees bericht

‘Wegwerpbekers op festivals duurzaam en toegestaan’

Festivals – “Veel organisatoren van festivals en evenementen denken dat plastic wegwerpbekers per 1 januari verboden zijn, maar dat is niet waar. Wegwerpbekers zijn soms zelfs duurzamer dan herbruikbare bekers.” Dat zegt Bert Hengeveld van internationaal verpakkingsproducent Bordex Group.

Lees bericht


Eerste van 100 24-uurs inleverlocaties statiegeld geopend

Statiegeld - Een primeur in Nederland: In Bunschoten-Spakenburg staat de eerste openbare statiegeldmachine waar je 24 uur per dag, 7 dagen in de week, oneindig veel statiegeldflesjes en -blikjes in één keer kan inleveren. Deze locatie is de eerste van de 100 die er in Nederland worden geopend in de buitenruimte.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid