Videotheek verliest verder terrein

Digitalisering - De overname van de digitale tak van Videoland door RTL Nederland, lijkt de doodsteek te worden van de fysieke videotheek. Het aantal videotheken in Nederland nam al drastisch af tot minder dan 300 en dat zal door de overname verder versnellen. Steeds minder Nederlanders huren nog een film bij de videotheek. Waarom zouden ze ook? Tegenwoordig kan vanaf de bank met de afstandsbediening een video worden besteld. Dit fenomeen,...

Lees bericht

Consumenten klagen minder

Onderzoek – Consumenten klagen minder over winkeliers. Dit blijkt uit cijfers van ConsuWijzer. Zij ontvingen in de eerste helft van dit jaar in totaal 10.500 klachten over winkeliers, 1000 minder dan in dezelfde periode vorig jaar. De ontwikkeling is vooral een gevolg van het sluiten van winkels en de teruglopende uitgaven van consumenten. Op ConsuWijzer kunnen Nederlanders overheidsadvies inwinnen over hun rechten als consument en klachten indienen over misstanden. Dat kunnen bijvoorbeeld klachten...

Lees bericht

Foutje Starbucks in Nijmegen

Koffie – Een Starbucks-mok met daarop een afbeelding van de beroemde Waalbrug in Nijmegen. Voor slechts €10,50. Wie wil deze nu niet? Echter er is één probleem. Op de beker staat de Arnhemse John Frostbrug afgebeeld en niet de beroemde Waalbrug. Foutje. Een collectorsitem, aldus Starbucks zelf en dus het pittige aankoopbedrag meer dan waard. Starbucks heeft een jaar gewerkt aan de dure koffiemok. Maar blijkbaar was er niemand met voldoende stedenkennis...

Lees bericht


‘Gezond’ frietje neemt vlucht

Assortiment – Een frietje aan boord van een vliegtuig: Corendon Dutch Airlines is de eerste Nederlandse luchtvaartmaatschappij die het serveert. Omdat luchtreizigers een goede kwaliteit maaltijd of snack aan boord eisen, biedt Corendon vanaf nu Combi Frites aan gedurende de vlucht. De frites worden niet in olie gebakken en zijn daarom volgens Corendon veel gezonder. Een bakje patat zal 3,50 euro gaan kosten.   Bron: De Telegraaf

Lees bericht

Coca Cola opent pop-up-store ‘Share a Coke’ in Amsterdam

Industrie - Coca Cola opent op 14 augustus in de Amsterdamse Kalverstraat voor het eerst een eigen winkel. Het betreft een zogenaamde pop-up-store in het kader van de campagne ‘Share a Coke’. De campagne ‘Share a Coke’ is zo succesvol dat het bedrijf aan de huidige 150 populaire voornamen in Nederland nog 50 nieuwe namen aan de lijst gaat toevoegen. Het opschrift “Coca-Cola” is sinds mei, voor het eerst in de geschiedenis van...

Lees bericht

Vegetarische Slager geeft met mc2Burger tegengeluid in Londen

Ontwikkeling - Maandagmiddag presenteerde Ogilviy PR in Londen de stamcelburger. Een hamburger gemaakt van stamcellen, die het eten van vlees volledig moet gaan vervangen. Als tegengeluid presenteerde de Vegetarische Slager diezelfde middag in de Britse hoofdstad haar eigen vegetarische mc2Burger. Oprichter Jaap Korteweg: “De stamcelburger is een interessante gedachte, echter ingehaald door de tijd.” “Stamcelvlees zal nog steeds dierlijk materiaal nodig hebben om te groeien” legt Korteweg uit. “En...

Lees bericht

Schoolagenda’s doen het goed bij Primera

Formulenieuws – Primera doet goede zaken met de schoolagenda’s. De omzetindex voor de periode 6 en 7 staat op 115. De gemaksketen laat weten in een persberichtbericht dat de positieve omzetontwikkeling van schoolagenda's de afgelopen jaren bij Primera zich daarmee ook in 2013 voortzet. De totale groep agenda's & kalenders maakt al enige jaren zowel in omzet als in brutowinst een stevige groei door. Dit komt volgen Primera onder andere door het toevoegen van sterke...

Lees bericht

Horecapersoneel loopt risico

Werkvloer - Horecapersoneel loopt veel risico betrokken te raken bij een ongeluk op de werkvloer. In 2012 was 11 procent van het horecapersoneel slachtoffer van een bedrijfsongeval. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vandaag. In totaal liepen in 2012 478.000 werknemers lichamelijk of geestelijke schade op door een ongeval onder werktijd. Dat komt neer op 7 procent van alle werknemers. Als gevolg van een ongeluk op de werkvloer, verzuimde vervolgens bijna de...

Lees bericht

Prijs biertje in België in de lift

Accijnzen – De prijs van een biertje in België zit in de lift. Door accijnsverhogingen. De accijns op een fles wijn van 75 centiliter stijgt met 3,16 cent; een flesje bier van 25 centiliter wordt 0,41 cent duurder. Dat meldt het Belgische ministerie van Financiën. Het is al de tweede keer in 2013 dat de accijnzen op wijn omhoog gaan. De kans is groot dat Belgische horeca-ondernemers de accijnsverhoging zullen doorrekenen aan hun klanten, aldus...

Lees bericht

Kweekvlees: een verantwoord alternatief?

Voedsel – We eten met z’n allen steeds meer vlees. En dat leidt tot problemen. Een koe heeft bijvoorbeeld dezelfde schadelijke CO2-uitstoot als een auto. Maar er dient zich een oplossing aan. Kweekvlees. Een team van wetenschappers van de Universiteit van Maastricht is erin geslaagd om een burger te kweken op basis van stamcellen van een koe. De beefburger is vandaag gepresenteerd. De hamburger is gemaakt van stamcellen uit...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid