Bezoekje aan pretpark opnieuw duurder

Recreatie - Een dagje uit naar een attractiepark hakt er stevig in tegenwoordig. Zeker nu de prijzen opnieuw zijn verhoogd. Inmiddels kost een regulier entreekaartje voor een van de zeven grootste Nederlandse pretparken gemiddeld ruim 32 euro, een stijging met 2,7 procent ten opzichte van vorig jaar. De hoge prijzen zijn er de reden van dat twee op de drie pretparkbezoekers er mede voor kiest om gebruik te maken van kortingsacties, zo...

Lees bericht

Online boodschappen doen plust met ruim 10 procent

Online – De Nederlander doet de boodschappen meer en meer online. Het bestellen van onder meer een pak suiker, de koffiemelk en het brood via het wereldwijde web is het afgelopen jaar in Nederland met 12 procent toegenomen. Dit meldt Nielsen op basis van zijn Shopper Trends-enquête. Hieruit blijkt dat 28 procent van het Nederlandse winkelpubliek de afgelopen maand de website van een winkel heeft bezocht, waar dat in 2014 nog 16 procent was....

Lees bericht

Hanos lijft visleverancier Q-vis in

Overnames – Horecagroothandel Hanos lijft visleverancier Q-vis in. Met de overname haalt Hanos volgens eigen zeggen de kennis en het inkoopnetwerk van een van de beste visspecialisten in huis. Hanos heeft een scherpe focus op het versassortiment. De overname van Q-vis past in dat plaatje. De Haagse visleverancier onderscheidt zich volgens eigenaar Dennis Voorbergen in versheid - ’s ochtends van de afslag, ’s middags in de keuken - en het kaartmanagement...

Lees bericht


Nederlandse horeca groeit harder dan Europese markt

Omzetten – Het was al langer duidelijk; de Nederlandse horeca doet het weer goed. Ook nieuwe cijfers van het CBS bevestigen dit. Hieruit blijkt dat de omzet van Nederlandse hotels, restaurants en cafés de laatste jaren harder is gestegen dan gemiddeld in de Europese Unie. Na het uitbreken van de kredietcrisis daalde de horecaomzet in Nederland juist meer dan in de rest van de EU. Inmiddels ligt de horecaomzet zowel...

Lees bericht

Mars gunt festivalbezoekers duurzaam inkijkje

Marketing - Het Veghelse cultureel en culinair festival Fabriek Magnifique was afgelopen week de plaats waar Mars Nederland bezoekers een kijkje bood in de wereld van chocoladerepen en duurzaamheid. Mars heeft volgens eigen zeggen duurzaamheid hoog op de agenda staan. Zo investeerden Mars in de fabriek in Veghel in een warmtepompinstallatie, die warmte die vrijkomt tijdens het productie proces omzet en elders in de fabriek hergebruikt en plaatste men een...

Lees bericht

Ricardo Eshuis treedt toe tot bestuur Bocuse d’Or Nederland

Personalia - SVH-directeur Ricardo Eshuis is toegetreden tot het bestuur van Bocuse d’Or Nederland. Eshuis wordt verantwoordelijk voor verdere profilering van de organisatie en voor commerciële zaken. “Mijn werk voor SVH en de doelstellingen van Bocuse d’Or Nederland liggen zo logisch in elkaars verlengde, dat het bijna zonde zou zijn om dit niet te combineren”, verklaart Eshuis. “De synergie tussen SVH en Bocuse d’Or is groot....

Lees bericht

Première voor Starbucks in Europa: eerste express store opent in Londen

Convenience - In de Londense wijk Canary Wharf heeft Starbucks de eerste express store van Europa geopend. In de nieuwe formule kunnen bestellingen aan een ‘early order point’ vooraf worden ingegeven, betaald en afgehaald. In de nieuwe pure gemaksformule van de Amerikaanse koffiecaféketen draait alles om snelheid en snellere service. Koffieliefhebbers met haast kunnen op grote digitale menuborden zien wat Starbucks die dag schenkt. Dit bestaat uit een geselecteerd...

Lees bericht

Tweede vestging Leon op Schiphol

Openingen - De naturally fast food keten LEON uit Engeland opent een tweede vestiging. Ook weer op Schiphol. Daar opende licentiepartner HMSHost International in juli al de deuren van Leon midden op Plaza, bij het treinstation. Het tweede restaurant opent het eerste kwartaal van 2017 achter de douane. De Britse formule van natuurlijk, vers, snel en lekker eten zette in juli voor het eerst voet aan het vasteland van Europa. Nederland...

Lees bericht

Budget Broodjes opent in Zoetermeer zevende vestiging

Convenience - Ondernemer Rob van Minnen opent maandag 26 september officieel de zevende franchisevestiging van Budget Broodjes. Vanaf deze datum kunnen consumenten in de Wattstraat in Zoetermeer terecht voor goede, lekkere en betaalbare broodjes. “In mijn functies als vertegenwoordiger en rayonmanager heb ik veel geleerd over inkoop en voorraadmanagement, maar ook veel over klantgerichtheid en klantenservice”, zegt Van Minnen, geboren en getogen in Zoetermeer. Met hart voor de stad en veel...

Lees bericht

Heineken start in Nederland campagne nieuwe cidermerk Apple Bandit

Dranken - Bierbrouwer Heineken start vrijdag met de multimedia-campagne rond het in juni geïntroduceerde cidermerk Apple Bandit. De campagne heeft de titel ‘Follow that Fox! gekregen. In de campagne van Apple Bandit staat de vos centraal die in het logo van de cider is te zien. In de campagne steelt de vos alleen de beste appels op prominente plaatsen in de stad. Vanuit het perspectief van de vos komt...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid