AB InBev lanceert alcoholvrije Corona Cero
_1080_764_90.jpg)
Introductie - AB InBev, 's werelds grootste brouwerij, kondigt de Europese lancering aan van Corona Cero, een nieuw alcoholvrij bier gebrouwen met 100% ingrediënten van natuurlijke oorsprong. Corona Cero is nu verkrijgbaar in België, Finland, Frankrijk, Denemarken, Duitsland, Nederland, Noorwegen, Polen, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.
De nieuwe Cero biedt de verfrissende smaak van Corona, maar richt zich tot consumenten die op zoek zijn naar een alcoholvrije optie. Het bier dat geboren werd op het strand wordt net als Corona Extra het best koud geserveerd met een schijfje limoen. Irini Komodikis, Corona Marketing Director, Europa: “Het gaat erom mensen zoveel mogelijk keuze te bieden en te blijven inspelen op de snel groeiende categorie van alcoholvrije bier”.
Wereldwijd realiseerde AB InBev's merkenportfolio van alcoholvrij bier een dubbelcijferige groei in 2021. In Nederland verkoopt de brouwer onder meer Bud 0.0%, Hertog Jan 0.0%, Jupiler 0.0% en Leffe Blond 0.0. Nu IWSR, het internationaal opererende trend- en analysebureau in alcoholische dranken, voorspelt dat het totale volume van de wereldwijde categorie zonder/met weinig alcohol tegen 2024 met 31% zal groeien, wordt het een steeds belangrijker onderdeel van het portfolio van de brouwer. In de afgelopen vijf jaar is het wereldwijde alcoholvrije portfolio van AB InBev uitgebreid van 26 naar 42 merken.
In Nederland is Corona Cero aan het begin van de zomer verkrijgbaar in de horeca.
Bron: AB InBev/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bierkantine zet extra 0.0 bieren op menu tijdens Dry january
Horeca – Speciaal voor Dry january, de maand waarin veel mensen trachten geen alcohol te drinken, heeft de Utrechtse Bierkantine extra veel 0.0 bieren op het menu gezet. Met zo’n veertig verschillende alcoholvrije en -arme bieren in de koeling heeft het horecabedrijf wellicht het grootste assortiment alcoholvrije en -arme bieren in huis.
Lees berichtID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev
Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.
Lees berichtBier met minder alcohol steeds populairder
Biermarkt – De Nederlandse bierdrinker drinkt steeds minder bier en wanneer die bier drinkt kiest hij steeds vaker voor een biertje met een lager alcoholpercentage. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse Brouwers. De bierverkopen zijn door de slechte zomer en hoge inflatie volgens de brouwers in 2023 zowel voor thuis als in de horeca licht teruggelopen.
Lees berichtJasper Kessels nieuwe Directeur Horeca AB InBev
Benoeming - Jasper Kessels (36) is per 1 april de nieuwe Directeur Horeca van Bierbrouwerij AB InBev. Hij volgt Michele van Spilbeeck op, die na ruim 4 jaar in het Nederlandse horecateam in een andere rol zal starten bij de internationale brouwer.
Lees berichtTexelse Skuumkoppe krijgt alcoholvrije variant
Introductie - De Texelse Bierbrouwerij introduceert haar eerste alcoholvrije speciaalbier: Texels Skuumkoppe 0.0. Het is een alcoholvrij, donker tarwebier, gebrouwen van natuurlijke ingrediënten.
Lees berichtAlcoholvrij bier steeds beter verkrijgbaar in horeca
Analyse – De beschikbaarheid van alcoholvrije bier varianten in de foodservice segmenten: eten, drinken, sporten, gemak, slapen en evenementen nemen toe. Inmiddels heeft 57 procent van de locaties in deze segmenten alcoholvrij bier beschikbaar, voor pils met alcohol ligt dit op 68 procent. Dat schrijft het Rotterdamse databedrijf Datlinq in een analyse.
Lees bericht