AB InBev lanceert alcoholvrije Corona Cero


Markt voor alcoholvrij bier groeit wereldwijd tot 2024 met 31% volgens IWSR

Introductie - AB InBev, 's werelds grootste brouwerij, kondigt de Europese lancering aan van Corona Cero, een nieuw alcoholvrij bier gebrouwen met 100% ingrediënten van natuurlijke oorsprong. Corona Cero is nu verkrijgbaar in België, Finland, Frankrijk, Denemarken, Duitsland, Nederland, Noorwegen, Polen, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.

De nieuwe Cero biedt de verfrissende smaak van Corona, maar richt zich tot consumenten die op zoek zijn naar een alcoholvrije optie. Het bier dat geboren werd op het strand wordt net als Corona Extra het best koud geserveerd met een schijfje limoen. Irini Komodikis, Corona Marketing Director, Europa: “Het gaat erom mensen zoveel mogelijk keuze te bieden en te blijven inspelen op de snel groeiende categorie van alcoholvrije bier”.

Wereldwijd realiseerde AB InBev's merkenportfolio van alcoholvrij bier een dubbelcijferige groei in 2021. In Nederland verkoopt de brouwer onder meer Bud 0.0%, Hertog Jan 0.0%, Jupiler 0.0% en Leffe Blond 0.0. Nu IWSR, het internationaal opererende trend- en analysebureau in alcoholische dranken, voorspelt dat het totale volume van de wereldwijde categorie zonder/met weinig alcohol tegen 2024 met 31% zal groeien, wordt het een steeds belangrijker onderdeel van het portfolio van de brouwer. In de afgelopen vijf jaar is het wereldwijde alcoholvrije portfolio van AB InBev uitgebreid van 26 naar 42 merken.

In Nederland is Corona Cero aan het begin van de zomer verkrijgbaar in de horeca.

Bron: AB InBev/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Nieuwe Bud-campagne toont duurzaamheid biermerk

Campagne – Bud lanceert een nieuwe tv-commercial die benadrukt dat elk blikje, flesje en fust van Bud in Nederland wordt gebrouwen met honderd procent hernieuwbare elektriciteit. Het biermerk wil met de campagne de nieuwe duurzame keuze met haar consumenten vieren.

Lees bericht


AB InBev wil in 2028 in Europa CO2-neutraal zijn

Brouwerijen - AB InBev wil in 2028 haar vijf grootste brouwerijen in Europa naar ‘Net Zero’ brengen. Dit zou een jaarlijkse reductie betekenen van 110.740 ton CO2, wat gelijk staat aan de uitstoot van bijna 35.000 personenauto’s. Deze Europese aankondiging is onderdeel van de ambitie om wereldwijd in 2040 in de gehele waardeketen ‘Net Zero’ te realiseren.

Lees bericht






© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid