AH en Holland Food Service gaan samenwerken in de zorg
![](/images/made/uploads/AH_en_Holland_Food_Service_(Medium)_1080_702_90.jpg)
Samenwerking - Albert Heijn Zakelijk en Holland Food Service hebben elkaar gevonden in het bedienen van de zorg op het gebied van eten en drinken. Door elkaars capaciteiten te versterken willen zij een nieuwe standaard creëren in de zorg.
Albert Heijn gaat een breed assortiment aanbieden met een sterke focus op biologische en plantaardige producten. Dat assortiment sluit goed aan op de dienstverlening van Holland Food Service en de behoeften van verschillende zorgorganisaties. Volgens beide partijen kan hierdoor beter ingespeeld worden op de trends en ontwikkelingen in de zorgmarkt, zoals duurzaamheid, budgetbeheer en expertise.
Huismerk
Holland Food Service, het familiebedrijf dat in 1892 als kruidenier startte, is in de loop der jaren uitgegroeid tot de totaalleverancier op het gebied van eten en drinken voor zorginstellingen. De organisatie bereidt dagelijks eten en drinken voor ongeveer 30.000 cliënten en distribueert door heel Nederland. Albert Heijn gaat zich samen met Holland Food Service richten op het voorzien van klanten voor het koffiemoment, tussendoortjes en de brood- en de warme maaltijden. De eigenmerkproducten van Albert Heijn zijn doorslaggevend geweest voor de samenwerking. De klanten waar het om gaat zijn kleine en grote zorgorganisaties zoals verpleeg- en verzorgingshuizen, geestelijke gezondheidszorg, gehandicaptenzorg en jeugdzorg. “Wij koppelen kennis aan service en zoeken samen met onze medewerkers, partners en relaties naar de ideale balans tussen kwaliteit, betaalbaarheid en beleving,” aldus Sanne van Rijn, Commercieel directeur bij Holland Food Service.
Boodschappen
Door de samenwerking vinden klanten in de bestelomgeving een beter aanbod van verschillende merken. Voor klanten die voornamelijk geïnteresseerd zijn in boodschappen, kunnen de twee organisaties kwaliteit en competitieve prijzen bieden. Maar de gezamenlijke expertise gaat verder binnen de zorgsector. Zorginstellingen die behoefte hebben aan ondersteuning op het gebied van budgetbeheer, scholing, dagmenu’s, workshops, trainingen en convenience maaltijden kunnen ook terecht bij Albert Heijn en Holland Food Service. Ook wordt ondersteuning geboden bij duurzaamheidsinitiatieven om bijvoorbeeld voedselverspilling te reduceren en waste management zoals plastic retour stromen. Rob Heesen, Directeur Business Development & Partnerships bij Albert Heijn: “Samen zijn we in staat om een nog bredere groep klanten in de zorgsector te helpen met lekker eten en drinken, of een gezondere keuze door toegang tot de juiste producten.”
Bron: Holland Food Service/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Cees van Vliet operationeel directeur bij Roompot/Landal
Benoeming - Cees van Vliet, jarenlang operationsdirecteur bij Albert Heijn en Jumbo en recentelijk actief als directeur Gamma Nederland, wordt de operationeel directeur (coo) bij Roompot/Landal.
Lees berichtHeineken volop van start met EK-activatieprogramma
Actie - Na de Champions League-finale is het tijd voor het EK en dus laten fabrikanten en retailers weten wat zij tijdens het EK allemaal van plan zijn. De supermarkketens laten zien welke acties en gadgets zij hebben, maar ook fabrikanten als Heineken laten zien waar zij mee komen. Voorafgaand aan de oefenwedstrijd van het Nederlands Elftal tegen Canada in...
Lees berichtAhold Delhaize wil Claude Sarrailh als opvolger van Wouter Kolk
Opvolging - Ahold Delhaize is voornemens om de van het Duitse Metro afkomstige Claude Sarrailh te benoemen tot eindverantwoordelijke voor Europa en Indonesië. Daarmee is de Fransman Sarrailh de opvolger van Wouter Kolk, die eerder dit jaar zijn vertrek bij Ahold Delhaize aankondigde.
Lees berichtAlbert Heijn gaat inzet servicebalies herzien
Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtWouter Kolk vertrekt bij Ahold Delhaize
Persoonlijk - Wouter Kolk vertrekt aan het eind van dit jaar bij Ahold Delhaize. Kolk is als directeur voor Europa en Indonesië onder meer verantwoordelijk voor Albert Heijn.
Lees bericht