AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.
Albert Heijn signaleert ook voor de zakelijke markt een groeiende trend en behoefte aan gezondere en duurzame producten. “Voor veel van onze klanten is duurzaamheid heel belangrijk, net als voor ons,” zegt Rob Heesen, Directeur Business Development & Partnerships bij Albert Heijn. “Wij helpen onze zakelijke klanten op deze manier om makkelijker te kiezen voor biologische en plantaardige opties.”
Bedrijven en kantoren hebben sinds een paar jaar te maken met een veranderde behoefte voor de invulling van de lunch, mede dankzij het hybride werken. Dat maakt het volgens Albert Heijn, lastig om gezonde en gevarieerde lunch en tussendoortjes aan medewerkers te bieden, terwijl de behoefte daaraan wel groeit. Met de standaard korting op de biologische en plantaardige producten verwacht Albert Heijn die gezonde invulling van de lunch eenvoudiger te maken.
AH Terra
AH Terra is de eigenmerklijn met 250 plantaardige producten die vorig jaar gelanceerd is door Albert Heijn. Afgelopen week heeft de supermarkt het assortiment met maar liefst 50 nieuwe producten uitgebreid. Hiermee wil Albert Heijn bijdragen aan een duurzamer voedselsysteem en de eiwittransitie; de verschuiving van het eten van dierlijke naar plantaardige eiwitten.
Biologisch
Met 1900 biologische producten heeft Albert Heijn het grootste aanbod van alle grote supermarkten. Voor bijna alle dagelijkse boodschappen is bij Albert Heijn wel een biologische variant te vinden, volgens AH.
Zakelijk
Voor Albert Heijn is de korting een volgende stap in de uitbreiding van het aanbod met een focus op gemak, zekerheid en voordeel voor de zakelijke markt. De supermarkt kondigde vorige maand al aan te willen groeien op deze markt.
Bron: AH/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Innergy brengt gezondere pomodorosaus voor schoolkantines
Catering – Cateraar Innergy in Zevenbergen is sinds begin deze maand de nieuwe naam van Catermaat De Reus. De naam staat voor de innerlijke energie die het cateringbedrijf drijft én voor de innerlijke kracht waar het eten en drinken voor zorgt. Na eerdere succesvolle introducties van Sweet Mustard Culidressing en Sweet Chilisauce, lanceert de schoolcateraar nu de Pomodoro & Peperone Culisauce.
Lees berichtVeel retailers worstelen met onderscheidend vermogen
Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.
Lees berichtGreenPro International verandert naam in Plantitude
Naamswijziging - GreenPro International, sinds 2016 distributeur van plantaardige voeding en dranken in de Benelux, verandert de naam in Plantitude. De merken Planted, Flax, Heura, La Vie, Verdino en Valsoia maken onderdeel uit van het assortiment van Plantitude.
Lees berichtAH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren
Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij...
Lees berichtAlbert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.
Lees bericht‘Nederland koploper in gezonde vlees- en zuivelvervangers’
Onderzoek – Nederlandse vleesvervangers en plantaardige melk hebben gemiddeld een gezondere samenstelling dan die uit andere landen. Dit blijkt uit onderzoek van ProVeg International, waarin Nederlandse alternatieven voor vlees en zuivel werden vergeleken met vervangers uit tien andere landen.
Lees bericht