Albron en Good Fish Foundation tekenen de World Oceans Deal


Bart Westreenen (l), Directeur inkoop & supply chain & duurzaam bij Albron met de World Ocean Deal

Duurzaamheid - Albron en de Good Fish Foundation hebben hun handtekening gezet onder de World Oceans Deal. Daarmee wordt de belofte gedaan dat alle Albron-gasten op zo’n 800 locaties in Nederland en België alleen nog maar duurzame vis voor te schotelen.

Albron verzorgt de horeca en de catering in onder meer de restaurants van Center Parcs tot veel kantoren door het land. Ook in universiteiten, winkelstraten en in ziekenhuizen heeft Albron locaties. Albron gaat nu als eerste foodserviceorganisatie de stap zetten naar de verduurzaming van het visaanbod in heel Nederland. Het bedrijf hoopt hiermee de hele de hele branche in beweging te brengen en wil met haar 100% duurzame visassortiment bescherming en herstel brengen in de oceanen als het gaat om voldoende vis.

Bron: Albron/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Innovatief restwarmte-terugwinningsproject bij PMI

Duurzaamheid - Een bont gezelschap van ingenieurs en andere technici kwam onlangs samen bij Philip Morris-fabriek in Bergen op Zoom. Niet om de achtergronden te horen over de productie van de IQOS-heats die daar worden gemaakt, maar om de details te horen over uniek restwarmte-terugwinningsproject dat PMI samen met JOA Air Solutions uit Delft heeft opgezet.

Lees bericht

Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering

Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.

Lees bericht

Overname Albron en Hutten succesvol afgerond

Overname - Albron laat weten succesvol de overname van Hutten, branchegenoot in de catering- en hospitalitysector, te hebben afgerond. Volgens de foodservice-organisatie Albron kan het met deze strategische overname haar positie als marktleider uitbreiden, haar dienstenaanbod verder verbreden en meer maatschappelijke impact maken.

Lees bericht


FHC Formulebeheer lanceert initiatief ‘Food in de Aarde’

Formulenieuws - FHC Formulebeheer lanceert een duurzaam initiatief onder de naam ‘Food in de Aarde’. Bedoeling is dat de organisatie met de aangesloten bedrijven het voor elkaar krijgt jaarlijks meer dan 1.000 bomen in Nederland te planten, in een bijdrage CO2-compensatie te realiseren voor het behoud van de aarde voor toekomstige generaties.

Lees bericht

Grolsch toont duurzame innovaties tijdens Dutch Design Week

Event - Koninklijke Grolsch opent tijdens Dutch Design Week (DDW) op het Ketelhuisplein in Eindhoven de deuren van het Grolsch Lab.  In de ruimte kunnen bezoekers op een interactieve manier kennismaken met de duurzame resultaten en initiatieven van de brouwerij uit Enschede. Van innovatieve verpakkingen tot verantwoord watergebruik.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid