Albron en Good Fish Foundation tekenen de World Oceans Deal
Duurzaamheid - Albron en de Good Fish Foundation hebben hun handtekening gezet onder de World Oceans Deal. Daarmee wordt de belofte gedaan dat alle Albron-gasten op zo’n 800 locaties in Nederland en België alleen nog maar duurzame vis voor te schotelen.
Albron verzorgt de horeca en de catering in onder meer de restaurants van Center Parcs tot veel kantoren door het land. Ook in universiteiten, winkelstraten en in ziekenhuizen heeft Albron locaties. Albron gaat nu als eerste foodserviceorganisatie de stap zetten naar de verduurzaming van het visaanbod in heel Nederland. Het bedrijf hoopt hiermee de hele de hele branche in beweging te brengen en wil met haar 100% duurzame visassortiment bescherming en herstel brengen in de oceanen als het gaat om voldoende vis.
Bron: Albron/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Eigen horecalocatie van Center Parcs op Zuiderzoet
Leisure – Vakantieparkorganisatie Center Parcs gaat voor het eerst in dertien jaar weer zelf een restaurant in Nederland beheren. Het restaurant komt op het compleet vernieuwde Zuiderzoet in Zeewolde.
Lees berichtMark Schraauwen volgt Michel Driessen op als CEO bij Verstegen
Benoeming - CEO Michel Driessen heeft de dagelijkse leiding van Verstegen Spices & Sauces per 1 juni overgedragen aan CCO Mark Schraauwen. Mark zal de functie van CEO gaan bekleden. Michel Driessen blijft eigenaar van Verstegen en neemt zitting in de Raad van Advies van het Rotterdamse familiebedrijf.
Lees berichtPaardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag
Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtPS in Foodservice lanceert PS Impact Score
Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.
Lees berichtArena start met cateraar Levy Europe nieuw cateringconcept
Catering - Na een aantal maanden van voorbereiding en conceptontwikkeling beleefden afgelopen weekend de bezoekers op de tweede ring Oost de première van een nieuwe manier van stadioncatering in de Amsterdam Arena. Publiekscateraar en Arena-cateraar Levy Europe heeft er samen met het stadion een nieuwe manier van bestellen geïntroduceerd. Daarnaast werden er nieuwe duurzamere fooditems en verpakkingsmaterialen gepresenteerd.
Lees bericht