Albron wil met AH to go Tilburg positie in commerciële horeca versterken


AH to go in Tilburg

Foodservice – Horecabedrijf Albron wil haar positie binnen de commerciële horeca verder uitbreiden. Als onderdeel van die nieuwe strategie nam het bedrijf onlangs de AH to go vestiging in Tilburg over van Albert Heijn. Albron wil meer van dergelijke sterke Nederlandse bedrijven aan zich binden.

De cateraar is al langere tijd bezig zich te verbreden in de verschillende horecagebieden. Naast de bedrijfscatering in zorginstellingen, bedrijven en de zelfstandige horecagelegenheden binnen lobby’s van ziekenhuizen en bedrijven is het bedrijf ook actief in allerhande verblijfshoreca en horecaevenementen zoals De Keukenhof, TT Assen en de Nijmeegse Vierdaagse.

Masterfranchiser

De commerciële horeca is van meer recente datum, maar inmiddels heeft Albron met het circulaire horecaconcept The Green House in Utrecht en twee locaties van Anne&Max ook op dat gebied steeds meer kennis en ervaring. Met de recente opening van een tweetal horecalocaties in de binnenstad van Almere, Le Perron en Starbucks, en een later nog te openen nieuw concept Frites Affairs zit ook bij die activiteiten de groei er goed in. Maar Albron wil verder groeien en zoekt daarvoor gericht naar foodformules, waarbij het bedrijf als masterfranchiser kan optreden op hightraffic-locaties. Naast Anne&Max is een dergelijk strategisch partner ook Starbucks.

Ambitie

De locatie AH to go in Tilburg maakt onderdeel uit van die nieuwe strategie, waarvoor Jan Willem Hilbron als voormalig conceptontwikkelaar vanuit HMSHost is aangetrokken. Hij ziet de samenwerking met AH to go nu als een  eerste stap om ervaring op te doen, maar de ambitie reikt verder.

In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over de plannen van Albron.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht



Smaakchef van Albron wint Overall-prijs Innovation Award 2023

Verkiezing – De winnaars van de Horecava Innovation Award 2023 zijn maandag bekendgemaakt. Overall winnaar 2023 is Albron met Smaakchef. Smaakchef ontzorgt het zorgpersoneel door de bereiding van de warme maaltijd uit handen te nemen. De winnaar van de Horecava Innovation Award is Uhhmami, culinaire plant based boulions in de smaken Vegetable, Chickenis, Oceanish en Beefish.

Lees bericht

Nederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens

Onderzoek  – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.

Lees bericht


Starbucks opent honderdste locatie in Nederland

Formulenieuws – Woensdag 20 december opent Starbucks een nieuwe locatie in Capelle aan den IJssel. Deze locatie wordt de honderdste locatie van Starbucks in Nederland. De nieuwe vestiging is gelegen in winkelcentrum Koperwiek, een winkelcentrum met meer dan 80 winkels en horecagelegenheden.

Lees bericht

Selecta ziet Shop & Go-concepten in 2024 doorbreken

Shopformat - Selecta ziet onbemande Shop & Go-concepten en nieuwe betaalopties als alternatief voor cafetaria’s en shops definitief doorbreken. Als leverancier van koffie- en voedingsautomaten verwacht het bedrijf dat slimme foodtech-toepassingen in 2024 verder zullen doorbreken. Vooral onbemande minimarkets zijn volgens het bedrijf aan een opmars bezig in onder meer ziekenhuizen en aan laadstations voor elektrische autos.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid