Alle Chaudfontaine PET-flessen van 100% gerecycled plastic


Duurzaam - Alle plastic flessen van Chaudfontaine bestaan vanaf nu uit 100% gerecycled plastic (rPET). De frisdrankenfabrikant zet daarmee een belangrijke stap in het realiseren van circulaire verpakkingen en het terugdringen van het gebruik van nieuw plastic. Met het verduurzamen van 60 miljoen PET-flessen in Nederland, wordt er per jaar ruim 1,3 miljoen kilo nieuw plastic bespaard en vindt er 42 procent minder CO2-uitstoot plaats. Chaudfontaine is daarmee het eerste merk dat op deze schaal 100% gerecyclede plastic flessen inzet. Ingezameld plastic Met deze introductie zijn de flessen van Chaudfontaine nu een circulaire verpakking. Het gerecyclede materiaal daarvoor is afkomstig uit de door de consument gebruikte en ingezamelde (fris)drankflessen. Naast de flessen, zijn ook alle plastic omverpakkingen van de multipacks Chaudfontaine gemaakt van 100 procent gerecycled plastic. Het frisdrankenconcern heeft als doel om tegen 2025 alle verpakkingen te kunnen inzamelen, om te voorkomen dat de verpakkingen op straat of in het milieu terechtkomen. Verder wil het bedrijf nog voor het einde van dit jaar realiseren dat alle PET-flessen voor 50 procent uit gerecycled plastic bestaan. De helft Coca-Cola in West-Europa werkt er naar toe om tegen 2023 minimaal de helft van het materiaal dat wordt gebruikt voor alle PET-flessen te laten bestaan uit gerecycled plastic (rPET). In Nederland zullen alle PET-flessen al eind dit jaar voor 50 procent uit gerecycled plastic bestaan, vier jaar eerder dan aangegeven. Bron: Coca-Cola Nederland/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eerste Fuze Tea van getrokken thee

Introductie - Coca-Cola in Nederland introduceert de eerste Fuze Tea gemaakt van getrokken thee. Bovendien zit deze Fuze Tea, in de smaak Blueberry Jasmine, ook in een verpakking van 100% gerecycled plastic.

Lees bericht

Duurzame innovaties Unilever en een nieuwe perfect serve bij Lipton op Horecava

Introducties - Unilever pakt op de Horecava groots uit met diverse introducties en een nieuwe perfect serve van het belangrijkste terrasmerk van Nederland. Voor de bezoekers van de horecabeurs is het welkom in de duurzame wereld van Lipton, een wereld vol beleving en innovatie. De Horecava is voor Unilever jaarlijks het evenement om klanten te spreken en te informeren over...

Lees bericht

TivoliVredenburg en Vrumona verlengen 20-jarige samenwerking

Leisure - TivoliVredenburg en Vrumona verlengen opnieuw hun samenwerking. In combinatie met Unilever is de al twintig jaar durende samenwerking, opnieuw met vijf jaar verlengd. In de nieuwe overeenkomt  staan het inspireren met frisdrank, productinnovatie en het tegengaan van plastic centraal. In een gezamenlijk toelichting geven de partijen aan dat nieuwe producten en aandacht voor non-alcoholische dranken de belangrijke speerpunten...

Lees bericht

Coca-Cola komt met plastic besparende KeelClip-verpakking

Verpakking – Coca-Cola Nederland heeft vandaag als eerste frisdrankenconcern ter wereld de introductie van de KeelClip aangekondigd. Het gaat om een kartonnen verpakking voor multipacks, blik, dat jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic gaat besparen. Coca-Cola in Nederland investeert ruim 14 miljoen euro in de fabriek in Dongen in een nieuwe bliklijn en verpakkingsmachine. De lijn moet vanaf volgend jaar in gebruik worden genomen,...

Lees bericht


Lipton vanaf 2020 volledig over op 100% gerecycled plasticflessen

Frisdranken – Lipton wil volgend jaar alle 60 miljoen plastic flessen van het merk van 100% gerecycled plastic en volledig recyclebaar maken. Dat maakte het bedrijf bekend bij de jaarbijeenkomst van het FNLI. Het verduurzamen van verpakkingen sluit aan bij de duurzaamheidsstrategie van Lipton, waarbij het merk de ambitie heeft om uiteindelijk volledig circulair te worden. De nieuwe flessen worden gemaakt van het...

Lees bericht

Drie Coca-Cola-producten voortaan in gerecycled plastic

Duurzaam - Coca-Cola in Nederland maakt bekend dat de merken Chaudfontaine, Honest en GLACÉAU Smartwater overgaan op flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic (rPET). Doel is om begin 2020 in heel West-Europa met deze drie merken over te stappen. Vanaf dat moment zal er elk jaar 9.000 ton nieuw plastic worden bespaard. In Nederland is Chaudfontaine vanaf oktober als eerste merk beschikbaar...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid