Anne&Max maakt koffie met havermelk goedkoper dan met melk


Plantaardig wordt steeds vaker gestimuleerd, zo maakte Anne&Max; de havermelk in 5 cent goedkoper om het gebruik te stimuleren / Foto bij: Anne&Max;

Formulenieuws - Bij Anne&Max is de cappuccino met plan(ee)taardige melk vanaf vandaag 5 cent goedkoper dan koemelk. De 5 cent korting is een statement, volgens de ontbijt- en lunchformule. Met de prijsverlaging wil Anne&Max ook de gast verleiden eens havelmelk uit te proberen.

Volgens Anne&Max is havermelk is een van de meest milieuvriendelijke zuivelvervangers op de markt en genereert 80% minder uitstoot van broeikasgassen dan koemelk. Met de start van de wintermenukaart, zal Anne&Max een nieuwe havermelk gaan schenken. De formule werkt daarin samen met ROA | Real Oat Arts. Het product is gemaakt van hoogwaardige Europese haver en afkomstig van gehele haverkernen. Dit garandeert hoge kwaliteit en minimaliseert de afstand die de haver aflegt, wat uitstoot vermindert. Daarnaast betekent het gebruik van gehele haverkernen dat de havermelk geen siropen, toegevoegde suikers, schadelijke additieven, verdunningen of andere haverderivaten bevat. Ook het koekje bij de koffie is voortaan vegan. De Koekfabriek heeft van alle koekjes een plan(ee)taardige variant gemaakt.

Flagshipstore

Vanmiddag opent in Haarlem de nieuwe flagshipstore van Anne&Max. Deze nieuwe locatie in Haarlem is de grootste, meest duurzame én slimste Anne&Max vestiging tot nu toe, zo lata de formule weten. Meer daarover later.

Bron: Anne&Max/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht



Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht

Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid