Bakker Bart introduceert nieuw winkelconcept


Formulenieuws – Bakker Bart opent op donderdag 14 november een nieuw bakkerijconcept. Het format wordt, na een reeks van testen op onderdelen, nu fysiek in een winkel uitgerold. Gemak, snelheid en directe consumptie zijn uitgangspunten in de nieuwe winkelformule in de nieuwe locatie in het centrum van Almelo. Bakker Bart geeft aan de afgelopen jaren veel energie gestoken te hebben in de ontwikkeling van haar formule. “Aan het assortiment is flink gesleuteld”, aldus Jeffrey Jansen, commercieel directeur van Bart’s Retail, franchisegever van Bakker Bart. Zo zijn er tal van broden verkrijgbaar in een compact formaat. Dat geldt voor Bartkorn, dat nu de helft is van een normaal brood is en gebakken wordt in veertien verschillende smaken. En nieuw in Almelo is ook de ‘Bolster’. Een Bolster is een desembol met een krokante korst en stevige bite. Het brood is verkrijgbaar in 7 verschillende varianten. Verschuiving Bakker Bart heeft inmiddels met Almelo 164 locaties en heeft de veranderingen in Almelo doorgevoerd omdat de consumentenvraag is veranderd. De afgelopen jaren is er een duidelijke verschuiving in vraag ontstaan van traditionele bakkersproducten naar gemak, snelheid en directe consumptie, zo laat het bakkersbedrijf in een toelichting weten. Om aan die veranderende vraag te voldoen is er een aantal aanpassingen in de formule gedaan. Andere indeling Het assortiment wordt voortaan op werelden ingedeeld. Groot- en kleinbrood zijn bij het nieuwe concept bij de ingang geplaatst. De andere assortimentsgroepen worden om de broodjescorner heen uitgestald waardoor de broodjescorner het hart van de winkel is. Koffie, een belangrijke trekker voor de keten, krijgt in het nieuwe concept meer ruimte en aandacht. Bezorgen Ook bestellen, afhalen en bezorgen krijgt meer aandacht in de nieuwe vestiging in Almelo. En verder zijn veranderingen doorgevoerd aan de ‘look & feel’ van de formule waardoor deze eigentijdser is geworden. Er zijn nieuwe presentatiemeubels geplaatst, er is sprake van vernieuwde  winkelcommunicatie, signing en zitmeubilair en de kleurstelling van vloer, wanden en plafond is warmer geworden. Modulair De winkel is modulair opgebouwd zodat er snel en kostenefficiënt kan worden ingespeeld op veranderingen in de markt. Bovendien kan door deze modulaire invulling de winkel beter ingericht worden op een lokale situatie. Uitrol De winkel in Almelo is de eerste Bakker Bart nieuwe stijl en zal de komende weken uitgebreid getest en geëvalueerd worden. Vanaf begin 2020 zal de uitrol van het nieuwe Bakker Bart concept gaan plaatsvinden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eerste backWERK met take-out in Apeldoorn

Formulenieuws – BackWerk opende deze week de achtentwintigste vestiging. Bijzonder aan de locatie in Apeldoorn is de aparte take-out. Het is de eerste in Nederland van de bakery-café formule. BackWERK is de laatste jaren sterk gegroeid. In 2009 werd de eerste Nederlandse vestiging geopend in Nijmegen. Sindsdien zijn er 27 geopend en nu recent in Apeldoorn. Deze locatie heeft een aparte take-out. Een...

Lees bericht

Bakkerijconcept Le Perron krijgt nieuwe ‘look and feel’

Formulenieuws – Het bakkerijconcept Le Perron van de Market Food Group, dat door Albron wordt geopend in Citymall Almere en Stadshart Zoetermeer, krijgt een nieuwe impuls op alle fronten. De hele keten is bij deze innovatieslag betrokken geweest, die gebaseerd is op ‘best practices’ uit de (inter)nationale high traffic-markt. Albron en de Market Food Group, die als franchisegever van Le...

Lees bericht

Jeffrey Jansen nieuwe commercieel directeur bij Bakker Bart

Benoeming - Jeffrey Jansen wordt per 1 september de nieuwe commercieel directeur van Bart’s Retail B.V.; de franchisegever van winkelketen Bakker Bart. Jeffrey Jansen heeft jarenlange ervaring binnen foodretail. Eerder was hij werkzaam bij Bieze Food Group. En daarvoor heeft hij ruim 10 jaar gewerkt in diverse functies bij de inmiddels verdwenen supermarktformule C1000. Tot en met de laatste ombouw...

Lees bericht

‘Legitimatie verplicht bij aanschaf Flügel-roombroodje’

Formulenieuws – Eigenaar Martijn Wolsink van Bakker Bart in Doetinchem bedacht het Flügel-roombroodje voor de plaatselijke carnaval. Het roombroodje werd opgepakt door de media en zijn organisatie en is nu landelijk verkrijgbaar. De roombroodjes, die worden gemaakt uit een paar flesjes Flügel, verse witte broodjes, poedersuiker en uiteraard de room, blijken zo’n succesnummer te zijn dat vrijwel alle...

Lees bericht


Bakker Bart overhandigt cheque aan Villa Pardoes

Actienieuws – Bakker Bart kon van de week een cheque aan Villa Pardoes overhandigen van meer dan 10.000 euro. Het geld was bijeengebracht door de verkoop van de speciale ontwikkelde Villa Pardoes Tompoes. Winkelketen Bakker Bart was in de decembermaand een bijzondere samenwerking aangegaan met Villa Pardoes, een organisatie die een gezin met een ernstig, mogelijk levensbedreigend ziek kind van 4 tot en...

Lees bericht

EU-campagne moet daling broodconsumptie stoppen

Campagne - De campagne ‘Brood. Goed verhaal.’ moet de daling in de broodconsumptie in Nederland en België stoppen. De aftap van een grootscheepse Europese campagne daartoe vond gisteren plaats in Breda en is de komende drie jaar volop zichtbaar via alle mediakanalen en op de stations. In totaal wordt er €6,75 miljoen euro uitgetrokken voor de campagne, waarvan de EU €5,4 miljoen...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid