‘Beste Online Supermarkt’ Crisp rondt overname Eetfabriek af


Crisp bedient twee keer zoveel klanten als een jaar geleden

Maaltijdenbezorgdienst - Crisp blijft groeien in Nederland en België. Het bedrijf bedient vandaag de dag twee keer zoveel klanten als een jaar geleden. Daarnaast maakt de supermarkt-app bekend deze maand de overname af te ronden van de Eetfabriek en meldt het bedrijf dat het door een consumentenonderzoek van Gfk verkozen is tot Beste Online Supermarkt.

De snelle groei van Crisp is mede mogelijk gemaakt door een investeringsronde eerder van 75 miljoen euro. Hierdoor kon Crisp uitbreiden naar België en het assortiment non-food producten uitbreiden. Daarnaast kon het met de met de lokale leverancier Eetfabriek in Zwanenburg, een bedrijf dat verse maaltijden en maaltijdcomponenten maakt, ook werken aan verdere schaalvergroting.

Eigen label

Met de overname van Eetfabriek breidt Crisp haar verse assortiment uit van vijftien naar vijftig veelal seizoensgebonden gerechten die door de klant alleen hoeven te worden opgewarmd. “Wij kennen inmiddels de smaak van onze klanten. En we weten ook precies te vinden wat er dichtbij in het seizoen groeit en dus op het toppunt zit van smaak,” vertelt Tom Peeters, CEO van Crisp. “Met de ketenintegratie hebben we een volledig eigen keuken waar onze producten zonder omwegen en door professionele chefs worden bereid tot smaakvolle gerechten voor een toegankelijke prijs. Eetfabriek was al jaren vaste leverancier bij Crisp en samen hebben we dit kanaal nu opgeschaald van plek 21 naar de top-3 grootste lokale bronnen die aangeboden worden via onze app.”

Steun

Sinds de lancering in juni in de Belgische markt groeit Crisp ook daar fors: alleen al in de afgelopen vier weken verdubbelde de online versmarkt weer in bestellingen. In beide landen bezorgt Crisp met eigen transportmiddelen, die toegroeit naar 100% elektrische bezorging. Alle impactvergroting door de hele keten heen werd gesteund door de investeringsronde van €75 miljoen die eerder dit jaar werd afgerond. De helft van de ronde is wederom afkomstig van de bestaande langetermijninvesteerders. Bij de nieuwe investeerders zitten tevens weer een aantal Nederlandse topondernemers en bestuurders met waardevolle ervaring, zoals Adriaan Mol (oprichter Mollie), Sander van der Laan (voormalig CEO Action en Albert Heijn) en Joes Daemen (oprichter Somerset Capital Partners).

Bron: Crisp/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Consumentenbestedingen stegen in 2023 met 6%

Analyse - De consumentenbestedingen in fast moving consumer goods (FMCG) en Tech & Durables (T&D) stegen in 2023 met 6 procent ten opzichte van 2022. Het markttotaal komt daarmee uit op 78,6 miljard euro in 2023. Dat blijkt uit de nieuwe NIQ Retail Spend Barometer, die de verkoopgegevens verzamelt van zowel NIQ als GfK. 

Lees bericht


Freasy neemt plantaardige Good Chef over

Overname – Het Rotterdamse bedrijf Freasy, gespecialiseerd in de productie en verkoop van gezonde kant-en-klaar-diepvriesmaaltijden neemt het merk Good Chef over. Good Chef verkoopt sinds 2020 plantaardige vriesversmaaltijden. Met twee merken in vriesversmaaltijden wil Freasy sneller groeien.

Lees bericht


Redefine Meat voortaan ook bij AH online en Crisp

Plantaardig - Redefine Meat is voortaan toch voor thuis te bestellen via Albert Heijn online en Crisp. Aanvankelijk richtte het merk voor plantaardige vleesproducten zich volledig op foodservicebedrijven. Het gaat om zes plantaardige vleesproducten, waaronder Redefine Rundergehakt, Premium Burger, Lamskebab, Bratwurst, Pulled Pork en Pulled Beef.

Lees bericht



Lidl Beste Supermarkt van Nederland in GfK zomerrapport

Verkiezing -  Lidl is in het Zomerrapport van onderzoeksbureau GfK uitgeroepen tot 'Beste Supermarkt van Nederland'. Dit jaarlijkse rapport beoordeelt de Nederlandse supermarkten op een aantal aspecten. Lidl is overall als beste beoordeeld op het onderdeel kwaliteit en versafdelingen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid