Bidfood versterkt positie in de zorg


Taart bij de verlening van de samenwerking met Sanquin

Groothandel – Bidfood heeft de afgelopen weken een aantal contracten met zorgpartijen weten te verlengen en is daarnaast een nieuwe samenwerking aangegaan. De groothandel heeft daarmee haar positie in de zorgsector weer weten te verstevigen.

Bidfood, die zich profileert als de online groothandel, gaat samenwerkingen aan met Sanquin, Mediant, Liberein, Het Roessingh en Stichting Sonneburgh.  De samenwerking met Stichting Sanquin Bloedvoorziening is voor de komende drie jaar, waarbij Bidfood een volledig pakket voor leveringen van voedingsmiddelen en aanverwante artikelen biedt. Ook Liberein, Het Roessingh en Mediant, aangesloten bij het Twents Inkoopteam Zorginstellingen (voorheen FST), kiezen de komende drie jaar voor Bidfood. Zij verlengen de samenwerkingen voor het leveren van het DKW-pakket. Bovendien wordt voor Mediant ook de levering van vers- en diepvriesproducten de komende drie jaar bij Bidfood ondergebracht. Stichting Sonneburgh is nieuw als klant bij de groothandel in Ede.

Alle zorgsegementen

Bidfood wordt door de zorginstellingen beoordeeld als proactieve partner met een groot meedenkend vermogen en een onderscheidende implementatie-methodiek. “Het facilitair bedrijf is erin geslaagd een succesvolle match te vinden van gezonde en duurzame food en non-food leveringen voor het bedrijfsrestaurant,” aldus Leroy Clifton Sloote, Hoofd Restauratieve Voorzieningen bij Sanquin. Bidfood is sinds enige jaren weer zeer actief in het zorgsegment. Julia Alexandrou, Accountmanager Health & Care bij Bidfood daarover: “We hebben onszelf nu ten doel gesteld om de zorg te blijven voorzien van gezonde, eerlijke voeding, persoonlijk advies en inspiratie op het gebied van een passend assortiment.” Bidfood wil dat doen voor alle segmenten in de zorg, van ouderenzorg tot ziekenhuizen en van de gehandicaptenzorg tot GGZ.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht

Slootweg (Bidfood) ziet nieuwe generatie horeca aankomen

Interview – Het gaat goed met Bidfood. De omzet zit ruim boven de 1 miljard euro en de leveringsgraad ligt boven de 98 procent. Toch zit CEO Dick Slootweg niet stil, want hij ziet ook de veranderingen in de foodservicesector. “Er is een nieuwe generatie ondernemers aan de slag gegaan in foodservice, die om nieuwe standaarden vraagt. Die veranderingen vragen ook aanpassingen van...

Lees bericht



Unilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank

Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.

Lees bericht

10e editie Gastvrij Rotterdam sfeervol van start gegaan

Vakbeurzen – Veel bezoekende foodprofessionals, veel vakwedstrijden en veel evenementen in sfeervol aangeklede beurshallen. Zo is de jubileumeditie van Gastvrij Rotterdam het beste samen te vatten. Deelnemende bedrijven hadden er bij aanvang van de beurs dan ook duidelijk zin in.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid