Birra Moretti introduceert Sale di Mare

Introductie - Birra Moretti introduceert een nieuw biertje: Birra Moretti Sale di Mare. Het gaat om een ongefilterd en daardoor lichttroebel bier met 5,5% alcohol, verrijkt met extra hoparoma’s en een vleugje Italiaans zeezout.
Volgens brouwerij Heineken zorgt deze combinatie er voor dat er een verfrissend en makkelijk doordrinkbaar bier ontstaat, die tegelijkertijd vol van smaak is. Sale di Mare zou geschikt zijn voor een aperitivo moment en goed aansluiten bij de Italiaanse keuken.
Sale di Mare is het derde bier binnen het portfolio van Birra Moretti, naast l’Autentica en Birra Moretti Zero. Yvonne de Liefde, Marketing Manager Birra Moretti Nederland: “Met Birra Moretti Sale di Mare slaan we een brug tussen pils en speciaalbier”. Birra Moretti Sale di Mare bevat een alcoholpercentage van 5,5% en is binnenkort landelijk beschikbaar in het pilsschap en in de horeca op de tap en in fles.
Bron: Heineken/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Swinkels breidt Cornet-familie uit met Gold Blond (5,8%)
Introductie – Palm Breweries in België, onderdeel van de Nederlandse brouwerij Swinkels, heeft de Cornet-familie uitgebreid met Cornet Gold Blond. Het is volgens de brouwer een verfijnd blond bier met een vol karakter en een lager alcoholpercentage van 5,8%.
Lees berichtJanneke Rutten eerste nominatie Wijnvrouw 2025
Verkiezing - Janneke Rutten werd tijdens een nieuwjaarsborrel op de vakbeurs Wine Professional in de RAI Amsterdam gepresenteerd als eerste titelkandidaat voor de Wijnvrouw van het Jaar 2025.
Lees bericht‘Extra horecaomzet met beter aanbod alcoholvrij en -arm bier’
Onderzoek - Uit onderzoek door Future of Food Institute door Lowlander blijkt dat de behoefte aan een alcoholarm- en vrij aanbod in de horeca nog steeds groeit. Met een juist aanbod is er in totaal €437 miljoen aan extra omzet te realiseren door de horeca. Reden voor Lowlander om vanaf 2025 als eerste en enige Nederlandse biermerk volledig te focussen op no &...
Lees bericht‘Mooie resultaten nieuwe bestelzuilen en snackmuren Arena’
Voetbalstadion - De Johan Cruijf Arena test sinds dit jaar een snackmuur en bestelzuilen voor biertjes. Doel is de doorloop snelheid van eten en drinken rondom de wedstrijd versnellen. Onlangs deelde het Amsterdamse voetbalstation zelf de verkoopcijfers.
Lees berichtHeineken start bouw nieuw Global R&D Centre
Brouwerij - Heineken kondigt de bouw van een Global Research & Development Centre in Zoeterwoude aan, genaamd het Dr. H.P. Heineken Centre. Met de bouw is een investering gemoeid van €45 miljoen. Vanaf halverwege 2025 zal het centrum zich gaan toeleggen op het ontwikkelen van nieuwe producten en het verbeteren van bestaande producten en processen.
Lees berichtHeineken opnieuw 3 jaar partner Amsterdam Dance Event
Samenwerking – Heineken en Amsterdam Dance Event (ADE) hebben zich de komende drie jaar verboden. Jaarlijks bezoeken 500.000 mensen ADE om te genieten van de elektronische muziek. De samenwerking gaat van start met een officieel openingsfeest op woensdag 16 oktober in The Loft in de A’DAM Toren.
Lees bericht