Booq biedt commissievrij rechtstreeks tafels reserveren bij Google


Innovatie - Doorklikken naar de website of Facebook van een restaurant is voortaan niet meer nodig. Dankzij booq Tafelreservering kunnen de gasten van horecaondernemers réchtstreeks vanuit Google een tafel regelen. Hiervoor werkt de commissievrije reserveringssoftware samen met het nieuwe Reserveren met Google. Naast de Google zoekresultaten zien geïnteresseerden realtime de beschikbaarheid van het door hen gezochte restaurant, waarna ze een reservering kunnen plaatsen. Reserveren met Google is een nieuwe dienst van de zoekmachinegigant, dat onder meer het direct reserveren van een tafel vanuit de zoekresultaten én Google Maps mogelijk maakt. Werken restaurants met booq Tafelreservering, dan wordt de speciale Google widget hier direct aan gekoppeld. Reserveringen vanuit Google verschijnen daardoor, net als die vanaf de eigen website of Facebook, direct in de planning. Reserveren is alleen mogelijk met een Google account, wat de kans op no-shows aanzienlijk verlaagt. 3-5% meer boekingen Voor horecagasten is dit systeem nog makkelijker en sneller dan reserveren vanuit de website zelf. Voor ondernemers biedt de nieuwe ontwikkeling een extra groot bereik, verbeterde zichtbaarheid én meer inzicht in hun online kansen. “Op basis van de eerste resultaten en feedback van Google verwachten we dat ondernemers met de combinatie van booq en Google 3 tot 5 % meer boekingen ontvangen.”, vertelt Bjorn Nijhuis, operationeel directeur Eijsink. Eijsink heeft deze koppeling voor booq Tafelreservering en Google gerealiseerd met partner eTender. Commissievrij Voor het direct reserveren vanuit de zoekmachine rekent booq Tafelreservering geen kosten per couvert. Datzelfde geldt voor reserveringen via websites of Facebookpagina’s: de software is volledig commissievrij. Bovendien vraagt Google zelf ook geen kosten aan deelnemende restaurants die gebruik willen maken van hun reserveringswidget, wat de samenwerking met booq Tafelreservering extra aantrekkelijk maakt. booq Tafelreservering booq Tafelreservering is ontwikkeld om snel en gemakkelijk reserveringen te beheren. Met behulp van een tafelplattegrond op maat versleep je agenda-items voor de meest optimale bezetting. In één oogopslag heb je als ondernemer overzicht van je reserveringen. Gasten in- en uitchecken en walk-ins verwerken is ook erg makkelijk. De software blijft innoveren en maakt zich hard voor de beste reserveerervaring voor gasten, medewerkers én ondernemers. Bron: Eijsink Innovatie - Doorklikken naar de website of Facebook van een restaurant is voortaan niet meer nodig. Dankzij booq Tafelreservering kunnen de gasten van horecaondernemers réchtstreeks vanuit Google een tafel regelen. Hiervoor werkt de commissievrije reserveringssoftware samen met het nieuwe Reserveren met Google. Naast de Google zoekresultaten zien geïnteresseerden realtime de beschikbaarheid van het door hen gezochte restaurant, waarna ze een reservering kunnen plaatsen. Reserveren met Google is een nieuwe dienst van de zoekmachinegigant, dat onder meer het direct reserveren van een tafel vanuit de zoekresultaten én Google Maps mogelijk maakt. Werken restaurants met booq Tafelreservering, dan wordt de speciale Google widget hier direct aan gekoppeld. Reserveringen vanuit Google verschijnen daardoor, net als die vanaf de eigen website of Facebook, direct in de planning. Reserveren is alleen mogelijk met een Google account, wat de kans op no-shows aanzienlijk verlaagt. 3-5% meer boekingen Voor horecagasten is dit systeem nog makkelijker en sneller dan reserveren vanuit de website zelf. Voor ondernemers biedt de nieuwe ontwikkeling een extra groot bereik, verbeterde zichtbaarheid én meer inzicht in hun online kansen. “Op basis van de eerste resultaten en feedback van Google verwachten we dat ondernemers met de combinatie van booq en Google 3 tot 5 % meer boekingen ontvangen.”, vertelt Bjorn Nijhuis, operationeel directeur Eijsink. Eijsink heeft deze koppeling voor booq Tafelreservering en Google gerealiseerd met partner eTender. Commissievrij Voor het direct reserveren vanuit de zoekmachine rekent booq Tafelreservering geen kosten per couvert. Datzelfde geldt voor reserveringen via websites of Facebookpagina’s: de software is volledig commissievrij. Bovendien vraagt Google zelf ook geen kosten aan deelnemende restaurants die gebruik willen maken van hun reserveringswidget, wat de samenwerking met booq Tafelreservering extra aantrekkelijk maakt. booq Tafelreservering booq Tafelreservering is ontwikkeld om snel en gemakkelijk reserveringen te beheren. Met behulp van een tafelplattegrond op maat versleep je agenda-items voor de meest optimale bezetting. In één oogopslag heb je als ondernemer overzicht van je reserveringen. Gasten in- en uitchecken en walk-ins verwerken is ook erg makkelijk. De software blijft innoveren en maakt zich hard voor de beste reserveerervaring voor gasten, medewerkers én ondernemers. Bron: Eijsink

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Opsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet

Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....

Lees bericht


La Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas

Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.

Lees bericht

Voorschot bij reservering zorgt voor onbegrip bij horecagast

Onderzoek – Ruim twee op vijf (44%) Nederlanders begrijpt niet waarom ze een aanbetaling moeten doen bij het plaatsen van een online reservering voor een restaurant. Dit blijkt uit onderzoek van kassa- en betaalplatform Lightspeed. Steeds meer horecazaken vragen gasten een voorschot te betalen als maatregel tegen het stijgende aantal no-shows.

Lees bericht



‘Informatie over gezonde voeding voor veel Nederlanders verwarrend’

Onderzoek - Ruim 30% van de Nederlanders vindt informatie over gezonde voeding verwarrend. Mensen weten niet of koolhydraten slecht zijn, of ze genoeg eiwitten eten en vragen zich af of vleesvervangers echt gezond zijn. Meer dan de helft van de 1000 ondervraagde Nederlanders heeft wel behoefte aan betrouwbare informatie over gezonde voeding.

Lees bericht

Het Laatste Tafeltje nu als Do It Yourself (DIY) platform

Techniek - Sinds 2017 brengt Het Laatste Tafeltje horecazaken en gasten bij elkaar. Het platform telt ruim 100.000 gebruikers en zorgt hiermee voor extra gasten op de minder drukke dagen en specifieke tijden. Nu introduceert Het Laatste Tafeltje een Do It Yourself (DIY)  horeca marketingconcept waarbij algehele vrijheid en gebruiksgemak voor zakelijke klanten centraal staan.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid