‘Bourgondische’ groothandel Hanos Maastricht geopend


Het dj-duo Lucas & Steve verzorgde de muzikale opening van de nieuwe locatie Hanos Maastricht

Groothandel – 40.000 vierkanter meter oppervlakte en meer dan 100.000 producten. Hanos laat in Maastricht zien wat het in huis heeft. Een unieke vestiging met een bourgondische twist, zo schrijft Hanos en dat werd door de foodprofessionals bevestigd.

De vestiging werd dinsdag geopend door burgemeester Annemarie Penn-te Strake van Maastricht in aanwezigheid van Hanos-eigenaresse Ria van der Horst en familieleden. Hanos wilde met de vestiging in de zuidelijke provinciehoofdstad een unieke beleving neerzetten en had daarvoor het dj-duo Lucas & Steve ingeschakeld om de muzikale opening te verzorgen. Daarnaast overhandigde presentator Winston Gerschtanowitz ter gelegenheid van de opening en tweetal waardecheques. Beide ter waarde van ieder 15.000 euro en bestemd voor het regionale Bibihuis voor de opvang van jonge kinderen en het Toon Hermans Huis in Maastricht.

Niet alleen Limburg

Met de nieuwbouw in Maastricht wil Hanos niet alleen de Limburgse horecabedrijven aanspreken, maar ook horeca in delen van de regio in België (Wallonië) en een deel van Duitsland. Het 100.000 producten tellende assortiment is daarop afgestemd. Maar ook de versafdelingen imponeren in Maastricht. Zowel in breedte als in diepte van de assortimenten is veel geïnvesteerd in het ‘Bourgondische’ karakter van zuidelijk Nederland. Complimenten voor de locatie werden ook uitgesproken door de 150 leveranciers die tijdens de opening de mensen voorzagen van hun nieuwste producten.  ‘Indrukwekkend’, was een veel gehoorde reactie.

Bron: @FoodClicks

Specialisten geven uitleg over producten en bereiding
Rijk aanbod aan rivier- en zeekreeften
De droogkamer voor het vlees maakte indruk
Deel van de afdeling cressen
Afdeling met desserts
Chefs Table voor inspiratie in de keuken
Producten voor een efficiënte bereiding in de keuken
Redefine Meat stond er met plantaardige 'lamskebab' met deeglaagje
Een van de koelkastenwanden op de vleesafdeling
Deel van de AGF-afdeling
Uiteraard ook Italiaanse specialiteiten
Het label Prestige presenteerde zich in een nachtclub-achtige omgeving met smaakvolle fruitgerechtjes
Captain Food presenteerde de vernieuwde vegan Delicious Bourgondische Balls, bitterballen met ‘draadjesvlees structuur’
Nieuwe Pasta Salades van Fano

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Minder faillissementen in februari, maar horeca stijgt

Analyse - In februari zijn 26 minder bedrijven failliet verklaard dan in januari, meldt het CBS. Dat is een daling van 7 procent. De onderliggende trend van het aantal faillissementen is echter bijna 2 jaar stijgend. Relatief gezien werden er in februari de meeste faillissementen uitgesproken in de sector horeca.

Lees bericht


Strandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw

Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.

Lees bericht


Coöperatie DELA introduceert nieuw horeca-assortiment

Uitvaartcatering – Coöperatie DELA laat weten dat de uitvaartorganisatie na een proefperiode bij een zestal locaties het horeca-assortiment heeft aangepast. Na de proef, die eind vorig jaar werd gehouden, wordt het nieuwe assortiment vanaf deze maand stapsgewijs bij de rest van de DELA-locaties geïntroduceerd. DELA heeft bij de samenstelling samengewerkt met partner Vermaat.

Lees bericht


Omzet horeca nagenoeg gelijk in vierde kwartaal

Analyse - In 2023 heeft de horeca 13,2 procent meer omgezet dan in 2022. Ook in het vierde kwartaal steeg de omzet, zij het licht met 0,1 procent ten opzichte van het derde kwartaal. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) daalde in het laatste kwartaal van 2023 wel met 0,6 procent, zo meldt het CBS.

Lees bericht

Minder bestellingen, maar beter resultaat bij Just Eat Takeaway

Bezorgdienst - Minder bestellingen, maar toch een beter resultaat. Dat is de kern van de jaarcijfers van moederbedrijf Just Eat Takeaway van het Nederlandse Thuisbezorgd. Het betere resultaat werd vooral geboekt omdat ondernemers meer betaalden aan de maaltijdenbezorgdienst. Het bedrijf wist te melden dat het operationeel resultaat in 2023 naar 324 miljoen euro steeg.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid