Caroline Baume benoemd als Marketing Director Mondelēz Benelux


Caroline Baume van Mondelēz International / Foto bij: David Plas

Benoeming – Mondelēz International heeft Caroline Baume aangesteld als Marketing Director Benelux. Zij krijgt de verantwoordelijkheid voor merken binnen alle categorieën: Biscuits, Chocolate, Cheese & Grocery. 

Baume heeft meer dan 15 jaar ervaring in lokale en internationale marketing bij Mondelēz International. In 2006 begon zij haar carrière bij Mondelēz International binnen de groep in Frankrijk voor verschillende merken in de koffiemarkt (Jacques Vabre en Tassimo in de categorie on-demand koffie). Vervolgens stapte ze over naar de koekjesbranche en beheerde hier de portefeuille van koekjesmerken voor jongvolwassenen. In 2015 nam ze de stap naar het Europese hoofdkantoor van Mondelēz International in Zürich. Hier was ze verantwoordelijk voor de merkstrategie binnen Europa van de koekjesmerken Oreo en Milka.

Diversity & Inclusion

In 2020 voegt ze zich bij het team voor de Benelux, aanvankelijk als Marketing Director voor Bakery Benelux, en later als Marketing Director voor Chocolate, Gum & Candy Benelux. Als lid van het directiecomité is ze verantwoordelijk voor de marketingstrategieën en voor Diversity & Inclusion. In haar nieuwe rol leidt Baume het volledige marketingteam van Mondelez Benelux. In deze positie is ze verantwoordelijk voor alle merken in de categorieën Biscuits, Chocolate en Cheese & Grocery. Samen met haar team streeft ze ernaar om haar merken tegen 2030 twee keer zo snel te laten groeien als het gemiddelde binnen de categorie en om de initiatieven voor maatschappelijk verantwoord ondernemen te versnellen.

Bron: Mondelēz/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Milka gaat samenwerking aan met Patissier Hidde de Brabander

Samenwerking – Milka spreekt van de grootste verandering in het merk sinds 25 jaar. Met een nieuwe merkcampagne en een aangepaste receptuur introduceert het chocolademerk de meest tedere chocolade ooit. Ter ere van deze vernieuwde formule ontwikkelt Milka samen met Meester Patissier Hidde de Brabander een recept voor de ‘Ultieme Milka Chocoladefondue’.

Lees bericht


‘Roomijs populairder bij Nederlanders dan softijs’

Onderzoek – Nederlanders zijn gek op ijs, maar sommige ijsvarianten hebben toch de voorkeur. Zo is roomijs (40%) de favoriete ijssoort is, gevolgd door een hoorntje softijs (30%) en op de derde plek sorbetijs (17%). Dit bleek uit onderzoek van maaltijdenplatform Deliveroo onder 1000 Nederlanders.

Lees bericht


Milka lanceert nieuwe merkpositionering ‘Teder smaakt beter’

Zoetwaren  – Chocolademerk Milka roept Nederlanders in de nieuwste campagne op vaker te kiezen voor tederheid. Uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Milka, blijkt namelijkdat maar liefst 45 procent van de Nederlanders van mening is dat de wereld van nu minder teder is dan tijdens hun jeugd. Een scherp contrast met de 63 procent die laat weten dat een teken van tederheid hen...

Lees bericht

Mondelēz wil recyclen van plastics verder stimuleren

Duurzaamheid - Mondelēz International wil het recyclen van plastics verder stimuleren en roept op tot meer samenwerking in de gehele sector om efficiënte programma’s rond Uitgebreide Producentenverantwoordelijkheid (UPV) uit te werken en te implementeren. De samenwerking moet uiteindelijk leiden tot een meer circulaire economie.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid