Chicken Burger van LikeMeat wint beste Product van het Jaar


Maura van Styrum, Marketing Manager Benelux bij LIVEKINDLY met de Beste Product van het Jaar 2022-2023 award

Verkiezing – In restaurant Het Bosch in Amsterdam werden deze week de winnaars bekend gemaakt van de ‘Beste Product van het Jaar’- verkiezing. Plant-based merk LikeMeat - onderdeel van LIVEKINDLY Collective - wint Beste Product van het Jaar 2022-2023 met haar nieuwste innovatie ‘Like Chicken Burger’ in de categorie ‘Vleesvervangers’.

De crispy kipburger is gemaakt van erwt-, tarwe- en sojaproteïne. Deze mix van ingrediënten zorgt voor een burger met dezelfde structuur en smaak als echte kip, maar dan volledig plant-based. Daarbij bevat het product een hoog vezelgehalte - maar liefst drie keer zoveel als de gemiddelde dierlijke kipburgers die in de supermarkt te vinden zijn – en een eiwitgehalte dat vergelijkbaar is met andere kipburgers.

Bron: LikeMeat/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




LikeMeat bedankt Haarlem met plant-based kipburgers

Actie - Op vrijdag 2 september sprak Haarlem zich uit: vanaf 2024 zijn er in die gemeente geen vleesreclames meer te zien in de openbare ruimte. Hiermee heeft de stad een wereldwijde primeur te pakken. Het plant-based merk LikeMeat bedankte Haarlem met gratis Like Chicken Burgers.

Lees bericht

Health Food Wall en LIVEKINDLY slaan handen ineen

Samenwerking - Health Food Wall, met de slimme fridges voor openbare ruimten, slaat de handen in een met plantaardige multinational LIVEKINDLY Collective. De samenwerking betekent dat het assortiment binnen de fridges wordt uitgebreid met de plant-based producten van Oumph! en LikeMeat.

Lees bericht


Ekomenu start samenwerking met LikeMeat

Samenwerking – De biologische maaltijdbox aanbieder Ekomenu start een samenwerking met het plantaardige voedingsmerk LikeMeat, omdat steeds meer mensen kiezen voor het minderen in eten van dierlijke producten.

Lees bericht

Vierde editie Nationale Week Zonder Vlees van start

Actieweek – Vandaag gaat de vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees van start. Tijdens deze campagne wordt Nederland bewust gemaakt van de positieve impact van minder vlees eten, en ervaren zij hoe gemakkelijk dit kan zijn. Het animo van partners en andere organisaties is onverminderd groot. Naast vele Nederlanders, supermarkten en producenten, sluiten ook scholen, pompstations, studentenverenigingen en ministeries...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid