LikeMeat viert World Vegan Day met kleurrijk kunstwerk


Het kunstwerk 'The Plantbased Chicken' is te bezichtigen op de Dam in Amsterdam

Actie – LikeMeat viert World Vegan Day op dinsdag 1 november met de presentatie van een kleurrijk kunstwerk op de Amsterdamse Dam. Het werk heeft de naam ‘The Plant-Based Chicken’.

World Vegan Day moet mensen inspireren om vaker plantaardig te eten. Plantaardige consumptie heeft op het gebied van waterverbruik en CO2-uitstoot een aantal voordelen ten opzichte van dierlijke consumptie. Het aantal vegetariërs en flexitariërs groeit in Nederland. In Europa heeft Nederland zelfs de meeste flexitariërs (48%), waarbij 5% van de inwoners zichzelf vegetariër en 2% zichzelf veganist noemt, volgens cijfers van LikeMeat. Zo zou in Nederland de jongere doelgroep voorop lpen; in de leeftijdscategorie 18 tot 29 jaar oud zijn er tweeëneenhalf keer zoveel vegetariërs (12%) en veganisten (5%).

Om op een ludieke manier een open mindset ten opzichte van plantaardige voeding te stimuleren, plaatst het plant-based voedingsmerk LikeMeat dinsdag 1 november “The Plant-Based Chicken” midden op de Dam in onze hoofdstad. “Dit kunstwerk staat voor een kleurrijke viering van de kip op z’n best: volledig gemaakt van planten. Hiermee willen we Nederlanders inspireren om met een open blik naar plant-based te kijken en het gewoon eens te proberen”, aldus Justine Berger, Global Brand Lead van LikeMeat.

LIVEKINDLY Collective

LikeMeat, onderdeel van LIVEKINDLY Collective, is een in 2013 in Duitsland opgericht voedingsmerk dat plantaardige varianten van wereldwijde ‘vleesfavorieten’ op de markt brengt. Sinds januari 2021 is LikeMeat verkrijgbaar in Nederland en liggen o.a. de Chicken Bites, Grilled Chicken, Chicken Burger, Chicken Filet in de schappen van de Nederlandse supermarkten en online supermarkt Picnic.

Bron: LikeMeat/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Vegan Visboer gaat rechtstreeks aan consument leveren

Webshop - Vegan Visboer, met haar plantaardige visvervangers, lanceert tijdens World Vegan Day een nieuwe  webshop waar consumenten rechtstreeks kunnen bestellen. Eerder waren de’ vis-aardige producten’ uitsluitend verkrijgbaar via horeca, events en de schappen van Delhaize supermarkten in België en Luxemburg.

Lees bericht



Chicken Burger van LikeMeat wint beste Product van het Jaar

Verkiezing – In restaurant Het Bosch in Amsterdam werden deze week de winnaars bekend gemaakt van de ‘Beste Product van het Jaar’- verkiezing. Plant-based merk LikeMeat - onderdeel van LIVEKINDLY Collective - wint Beste Product van het Jaar 2022-2023 met haar nieuwste innovatie ‘Like Chicken Burger’ in de categorie ‘Vleesvervangers’.

Lees bericht

LikeMeat bedankt Haarlem met plant-based kipburgers

Actie - Op vrijdag 2 september sprak Haarlem zich uit: vanaf 2024 zijn er in die gemeente geen vleesreclames meer te zien in de openbare ruimte. Hiermee heeft de stad een wereldwijde primeur te pakken. Het plant-based merk LikeMeat bedankte Haarlem met gratis Like Chicken Burgers.

Lees bericht


Health Food Wall en LIVEKINDLY slaan handen ineen

Samenwerking - Health Food Wall, met de slimme fridges voor openbare ruimten, slaat de handen in een met plantaardige multinational LIVEKINDLY Collective. De samenwerking betekent dat het assortiment binnen de fridges wordt uitgebreid met de plant-based producten van Oumph! en LikeMeat.

Lees bericht

Ekomenu start samenwerking met LikeMeat

Samenwerking – De biologische maaltijdbox aanbieder Ekomenu start een samenwerking met het plantaardige voedingsmerk LikeMeat, omdat steeds meer mensen kiezen voor het minderen in eten van dierlijke producten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid