Co-branding tussen Restopia Professional en Garden Gourmet
Samenwerking - Nestlé Professional en Innogusto hebben de handen ineengeslagen met een ‘Made with Garden Gourmet’-co-branding voor twee producten van Restopia Professional. De samenwerking houdt in dat voor de twee Restopia-producten een vleesalternatief van Garden Gourmet wordt gebruikt.
De samenwerking richt zich volgens de bedrijven op de foodservice en de markt van maaltijdproducenten. De eerste Garden Gourmet co-branded producten van Innogusto zijn Plant-based Bolognese Naturel en Kruidige Bolognese van Restopia Professional.
Nestlé Professional ziet in Innogusto de geschikte partner om zijn Garden Gourmet Professional-producten in te zetten in plant-based maaltijdonderdelen van restaurantkwaliteit. Voor Innogusto bekent de samenwerking een upgrade qua smaak en textuur. Daarnaast werkt Innogusto met producten met goede voedingswaarden en alle producten van Garden Gourmet Professional zijn gecertificeerd vegan met Nutri-Score A.
Bron: Innogusto/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bij SUGO Pizza wordt plantaardig de nieuwe standaard
Formulenieuws - SUGO Pizza, bekend vanwege de vierkante pizza al taglio, zet deze maand een nieuwe koers uit. Waar voorheen de vegan gerechten werden aangegeven op de kaart, wordt voortaan achter gerechten met dierlijke producten een markering geplaatst.
Lees berichtCateraar kan milieukosten verlagen door dierlijk eiwit te schrappen
Onderzoek - Broodbeleg zorgt binnen catering verreweg voor de hoogste milieukosten, vooral vanwege de dierlijke eiwitten. Dat blijkt uit onderzoek van CE Delft gedaan bij cateraar Hutten en drie cateringlocaties. Belangrijk doel van het onderzoek was te kijken met welke voedingsproducten bedrijfsrestaurants hun assortiment het snelst kunnen verduurzamen. Het schrappen van dierlijk eiwit in het assortiment zorgt voor een aanzienlijke...
Lees berichtAmsterdamse slagerij Hergo komt met plant-based ‘slagers-kip’
Actie – De Amsterdamse slagerijwinkels van Hergo komen vanaf zaterdag 4 maart, vlak voor de start van de Nationale Week Zonder Vlees, met een echte ‘slagerskip’, maar dan volledig plant-based. Hiervoor werden de handen ineengeslagen met het merk LikeMeat (onderdeel van LIVEKINDLY Collective).
Lees berichtNhow biedt vegan English Breakfast met Garden Gourmet
Hotel –Nhow Hotel zet op Brew Monday een volledig vegan English Breakfast op het menu. Het hotel doet dit in samenwerking met garen Gourmet. Het gaat bij het ontbijt om een plantaardige versie van de befaamde Engelse klassieker.
Lees berichtNestlé introduceert met Voie Gras plantaardige foie gras
Introductie - Nestlé heeft in zes maanden tijd een plantaardige foie gras ontwikkeld. Het product is vooralsnog alleen verkrijgbaar in Zwitserland en op een select aantal punten in Spanje. Ook is het product met de naam Voie Gras slechts tijdelijk verkrijgbaar zijn.
Lees berichtHorecavakbeurs Gastvrij Rotterdam breekt alle records
Vakbeurzen - Ruim 450 exposanten en 16.757 bezoekers bezochten tijdens de afgelopen dagen Gastvrij Rotterdam. Daarmee is het eerdere record in 2019 met 16.303 bezoekers verslagen en werd de horecavakbeurs afgelopen dagen in Rotterdam Ahoy de grootste editie tot nog toe.
Lees bericht