Coca-Cola lanceert limited edition ‘Zero’ met Rosalia
Introductie - Coca-Cola lanceert wereldwijd een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar. De nieuwe smaak genaamd Coca-Cola Zero Sugar ‘Movement’ is geïnspireerd op het leven van Grammy-award winnares Rosalía.
Rosalía is voor Coca-Cola gaan experimenteren (Movement) met genres, stijlen en zingt voor een eerst een mix van Engels- en Spaanstalige songteksten. Het resultaat is de nieuwe single ‘LLYLM’. De limited-edition variant valt onder Coca-Cola Creations waarmee Coca-Cola gedurende de rest van het jaar meerdere unieke samenwerkingen aan zal gaan en limited editions zal uitbrengen. Voor
Creations
Coca-Cola Creations is een internationaal innovatieplatform dat wereldwijd in verschillende landen is gelanceerd. Met dit platform viert Coca-Cola passies en diversiteit bij mensen. Coca-Cola wil met de limited-editions die onder Coca-Cola Creations worden geïntroduceerd de band met consumenten versterken (met name Gen-Z vanaf 18 jaar) en vooral ook verschillende smaakervaringen bieden.
Campagne
Coca-Cola Movement wordt gelanceerd met een digital-first marketingcampagne. De campagne zal op Europees en lokaal niveau uit verschillende campagne-onderdelen bestaan zoals online video, CTV, Social & doelgerichte OOH. Coca-Cola richt zich met deze lancering sterk op het bereiken van Generatie Z. “Proeven van de limited-edition is een belangrijk onderdeel van de campagne. Daarvoor wordt een pop-up experience ingezet. Op 25 februari openen we de Rosalía x Coca-Cola Experience: een gratis pop-up in POING Rotterdam waar de ‘Movement’ van Rosalía door muziek, mode en andere passies als inspiratie dienen. Met de experience willen we met name Gen-Z’ers de ultieme Rosalía-ervaring geven”, aldus Carolien de Kok, marketing manager van Coca-Cola Nederland.
In de bekende vintage-arcade hall in Rotterdam kunnen bezoekers de nieuwe limited-edition Coca-Cola Zero Sugar Movement proeven en haar nieuwe single luisteren. Daarnaast zijn er verschillende activaties waarbij bezoekers hun nagels en make-up kunnen laten doen, nep tattoo’s laten zetten en social content maken in de Rosalía videobooth. De exclusieve Coca-Cola Zero Sugar (250ml blik) variant is verkrijgbaar tot eind mei. En verkrijgbaar bij supermarkten en Kinepolis bioscopen.
Bron: Coca-Cola/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Coca-Cola en OREO samen in Limited-Edition zero sugar
Introductie – De merken Coca-Cola en OREO hebben de handen ineengeslagen als ‘besties’ om een exclusief product in beperkte oplage te creëren: Coca-Cola OREO zero sugar Limited Edition. De samenwerking draait om het vieren van vriendschap.
Lees berichtNieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop
Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends.
Lees berichtOok Coca-Cola en Too Good To Go bundelen krachten
Voedselverspilling – Coca-Cola in Nederland en Too Good To Go gaan samenwerken. Eind vorig jaar startte de Too Good To Go-app met het aanbieden van Magic Pakketten die door PostNL thuis geleverd worden. Het gaat om pakketten met producten die om verschillende redenen niet meer geleverd kunnen worden, maar die voor consumenten nog lang genoeg houdbaar zijn. Voortaan maken enkele producten...
Lees berichtCoca-Cola introduceert smaakvariant in co-creatie met AI
Introductie – Coca-Cola lanceert woensdag wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.
Lees berichtDoppen van plastic Coca-Cola-flessen zitten voortaan vast
Introductie - Coca-Cola in Nederland introduceert doppen die vastzitten aan alle plastic flessen. De frisdrankproducent loopt hiermee voorop op wet- en regelgeving vanuit Europa om dit medio 2024 te verplichten in strijd tegen zwerfafval.
Lees berichtCoca-Cola lanceert nieuwe suikervrije frisdranken
Introductie – Coca-Cola breidt dit voorjaar de portfolio met een aantal suikervrije frisdranken verder uit. Het gaat om de merken Coca-Cola Zero Sugar, Fanta en Fuze Tea. De introductie past in de ambitie van het frisdrankenbedrijf om in 2025 vijftig procent van het verkoopvolume afkomstig te laten zijn van suikervrije en caloriearme dranken.
Lees bericht