Coca-Cola lanceert nieuwe suikervrije frisdranken
Introductie – Coca-Cola breidt dit voorjaar de portfolio met een aantal suikervrije frisdranken verder uit. Het gaat om de merken Coca-Cola Zero Sugar, Fanta en Fuze Tea. De introductie past in de ambitie van het frisdrankenbedrijf om in 2025 vijftig procent van het verkoopvolume afkomstig te laten zijn van suikervrije en caloriearme dranken.
Frisdranken met minder calorieën of zonder suiker worden steeds populairder bij de consument. Vandaar dat Coca-Cola op die trend wil inspelen door een grote keuze te bieden aan smaakvariaties en beleving. Coca-Cola introduceert daarom Coca-Cola Zero Sugar Cherry. Dit is de vertrouwde Coca-Cola zonder suiker maar met kersensmaak. Omdat volgens de fabrikant in Nederland 1 op de 5 cola-drinkers kiest voor frisdrank met smaakvariatie, waarbij 52% de voorkeur heeft voor Cherry. De smaakvariant vormt tevens een verbreding binnen het groeiende suikervrije aanbod van Coca-Cola. Deze Coca-Cola-variant is reeds ook buiten de supermarkt te verkrijgbaar in onder andere de horeca en on-the-go locaties in verschillende verpakkingen, te weten 330ml blik, 500ml PET-fles en de 200ml glazen horecafles.
Fuze Tea Green Tea Appel Kiwi No Sugar
Naast de eerder geïntroduceerde suikervrije smaak Fuze Tea Black Tea Raspberry Mint No Sugar, die in de komende weken verkrijgbaar zal zijn in de markt, introduceert Coca-Cola nu ook de Fuze Tea Green Tea Appel Kiwi No Sugar variant. Deze smaakvariant is een combinatie van groene thee en de frisse smaak van appel en kiwi.
Fanta Orange No Sugar
Fanta Orange No Sugar is de combinatie van sprankelend water en sinaasappelsap, maar dan zonder suiker. Deze frisdrank met fruitsmaak bestaat uit een mix van natuurlijke aroma’s en bevat geen toegevoegde kleurstoffen. Daarnaast heeft Fanta Orange No Sugar ook een nieuw design gekregen: het zilveren design is gewijzigd in wit (inclusief witte dop).
Sleek can
Naast de uitbreiding van het Coca-Cola portfolio, is de frisdrankproducent ook bezig geweest met de verpakkingen. De nieuwe 330ml blikverpakking, genaamd 'sleek can', is gemaakt van recyclebaar aluminium, die lichter in de hand voelt. Het blikje is ook hoger en smaller. Het gehele 330ml blikassortiment in de home en on-the-go kanalen, waaronder Coca-Cola, Fanta, Sprite, Fernandes, Minute Maid en Topo Chico, heeft nu deze nieuwe verpakking. Fuze Tea Black Tea Peach Hibiscus, Fuze Tea Green Tea Mango Chamomile, Fuze Tea Green Tea en Fuze Tea Sparkling Lemon zijn ook beschikbaar in de nieuwe standaard 330ml blikverpakking. Alleen de Fuze Tea Green Tea Mango Chamomile en Fuze Tea Black Tea Peach Hibiscus varianten blijven daarnaast als 250ml blikverpakking beschikbaar in het home kanaal.
Bron: Coca-Cola/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Festivals vaker in zee met GiG Hard Seltzer’
Festivals – Volgens de initiatiefnemers achter GiG Hard Seltzer zijn zij straks bij de meeste festivals terug te vinden. Ook de supermarkten omarmen het jonge bedrijf en zorgen voor een aanzienlijke groeispurt.
Lees berichtAbsolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees berichtNieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop
Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends.
Lees berichtCoca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd
Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.
Lees berichtCoca-Cola bottelarij Chaudfontaine bestaat 100 jaar
Jubileum – De bottelarij waar het mineraalwater van Chaudfontaine vandaan komt bestaat 100 jaar. De bottelarij in het gelijknamige Belgische stadje is sinds 20 jaar in handen van Coca-Cola.
Lees berichtCoca-Cola introduceert smaakvariant in co-creatie met AI
Introductie – Coca-Cola lanceert woensdag wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.
Lees bericht