Coca-Cola vernieuwt receptuur en etiket van Zero
Introductie - The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. Door de aanpassing komt de smaak dichter bij de smaak van Coca-Cola original te liggen, volgens de producent. De nieuwe receptuur gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark.
De herintroductie wordt ondersteund met de marketingcampagne ‘Beste Coca-Cola ooit?’ In deze campagne staat het proeven van de vernieuwde Coca-Cola zero sugar centraal. Het merk wil consumenten motiveren de vernieuwde Coca-Cola zero sugar te proeven alvorens antwoord te geven op de vraag ‘Is dit de beste Coca-Cola ooit?’.
Herkenbaarheid
De basis van het nieuwe trademark ontwerp is de originele en universeel herkenbare kleur rood van het merk. Wanneer rood wordt gecombineerd met wit schrift, is het Coca-Cola original taste. In combinatie met zwart schrift is het Coca-Cola zero sugar, waarbij het handelsmerk en de typografie op een andere manier worden gebruikt om de suikervrije variant aan te duiden, in combinatie met andere details zoals zwarte flessendoppen. Ook Coca-Cola light wordt in lijn aangepast.
Gefaseerd
Het nieuwe ontwerp stroomt in Nederland gefaseerd in. In april is er gestart met Coca-Cola light, in juni volgde de vernieuwde Coca-Cola zero sugar en Coca-Cola original taste sluit de instroom af in september. De verpakkingsupdate wordt in eerste instantie gelanceerd in Europa en Latijns-Amerika. De wereldwijde uitrol vindt plaats in de loop van 2021, waarbij de smaken in 2022 volledig zullen zijn overgeschakeld.
Bron: Coca-Cola/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Festivals vaker in zee met GiG Hard Seltzer’
Festivals – Volgens de initiatiefnemers achter GiG Hard Seltzer zijn zij straks bij de meeste festivals terug te vinden. Ook de supermarkten omarmen het jonge bedrijf en zorgen voor een aanzienlijke groeispurt.
Lees berichtAbsolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees berichtNieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop
Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends.
Lees berichtCoca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd
Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.
Lees berichtCoca-Cola bottelarij Chaudfontaine bestaat 100 jaar
Jubileum – De bottelarij waar het mineraalwater van Chaudfontaine vandaan komt bestaat 100 jaar. De bottelarij in het gelijknamige Belgische stadje is sinds 20 jaar in handen van Coca-Cola.
Lees berichtCoca-Cola introduceert smaakvariant in co-creatie met AI
Introductie – Coca-Cola lanceert woensdag wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.
Lees bericht