Coca-Cola vernieuwt receptuur en etiket van Zero


Introductie - The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. Door de aanpassing komt de smaak dichter bij de smaak van Coca-Cola original te liggen, volgens de producent. De nieuwe receptuur gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark.

De herintroductie wordt ondersteund met de marketingcampagne ‘Beste Coca-Cola ooit?’ In deze campagne staat het proeven van de vernieuwde Coca-Cola zero sugar centraal. Het merk wil consumenten motiveren de vernieuwde Coca-Cola zero sugar te proeven alvorens antwoord te geven op de vraag ‘Is dit de beste Coca-Cola ooit?’.

Herkenbaarheid

De basis van het nieuwe trademark ontwerp is de originele en universeel herkenbare kleur rood van het merk. Wanneer rood wordt gecombineerd met wit schrift, is het Coca-Cola original taste. In combinatie met zwart schrift is het Coca-Cola zero sugar, waarbij het handelsmerk en de typografie op een andere manier worden gebruikt om de suikervrije variant aan te duiden, in combinatie met andere details zoals zwarte flessendoppen. Ook Coca-Cola light wordt in lijn aangepast.

Gefaseerd

Het nieuwe ontwerp stroomt in Nederland gefaseerd in. In april is er gestart met Coca-Cola light, in juni volgde de vernieuwde Coca-Cola zero sugar en Coca-Cola original taste sluit de instroom af in september. De verpakkingsupdate wordt in eerste instantie gelanceerd in Europa en Latijns-Amerika. De wereldwijde uitrol vindt plaats in de loop van 2021, waarbij de smaken in 2022 volledig zullen zijn overgeschakeld.

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Coca-Cola start pilot in Nederland met nieuw tapsysteem

Dranken - Coca-Cola is in Nederland gestart met een pilot van een nieuw tapsysteem voor frisdranken. Met het nieuwe Compact Freestyle-tapsysteem kunnen consumenten voortaan hun eigen herbruikbare beker vullen. Consumenten hebben met het tapsysteem de keuze uit 30 verschillende dranken en smaakcombinaties.

Lees bericht


Horecasector richt platform op in strijd tegen personeelscrisis

Horecaplatform – Partners uit verschillende hoeken van de horeca sector richten gezamenlijk het platform mijnhorecabaan.nl op. Onder andere HMSHost International, Heineken, Coca Cola, Vrumona, McDonald’s, Restaurant Company Europe, Bidfood en Bram Ladage slaan de handen ineen om de nationale personeelscrisis aan te pakken.

Lees bericht

AH, Jumbo, Vrumona en Coca-Cola schaffen plastic handgreepjes af

Samenwerking – In een gezamenlijke boodschap maken Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola en Vrumona bekend dat zij stoppen met de plastic handgrepen op alle multiverpakkingen frisdrank en water zoals deze in Nederland worden aangeboden. De stap leidt tot besparing van bijna 40.000 kilo plastic en maakt meer dan 550.000 kilo plastic beter te recyclen.

Lees bericht



Coca-Cola lanceert nieuwe suikervrije frisdranken

Introductie – Coca-Cola breidt dit voorjaar de portfolio met een aantal suikervrije frisdranken verder uit. Het gaat om de merken Coca-Cola Zero Sugar, Fanta en Fuze Tea. De introductie past in de ambitie van het frisdrankenbedrijf om in 2025 vijftig procent van het verkoopvolume afkomstig te laten zijn van suikervrije en caloriearme dranken.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid