Colruyt introduceert Spar For You gericht op B2B-klanten
_1080_720_90.jpg)
Buitenland – De Belgische Colruyt Group introduceert ‘Spar For You’, een nieuw foodserviceconcept gericht op de B2B-klanten van de retailgroep. Het gaat om een 24/7 cateringconcept dat volgens de retailorganisatie past bij de tegenwoordige manier van consumeren binnen een bedrijf met uitdagingen, zoals flexibel werken, werken in shiften en de ‘on-the-go’ consumptie.
Spar For You werkt met een oplossing op maat voor de zakelijke consument met een drietal oplossingen zoals het plaatsen van een foodcorner, minimarket of slimme koelkasten. De eerste uitgebreide Spar For You installatie werd recent geïnstalleerd bij UCB. Het Belgisch en internationaal biofarmabedrijf heeft de drie verschillende Spar For You opstellingen staan op zijn campus in Eigenbrakel. Op termijn heeft Colruyt plannen om de concepten ook neer te zetten op meer publieke plaatsen.
Het initiatief kent enige gelijkenis met de Nederlandse initiatieven van AH to Go met Selecta en het Pura Go-shopconcept van AdCGroep binnen bedrijven. Ook zij bieden onbemande catering aan en hebben inmiddels meer dan hondrd locaties ingericht. Met het initiatief van Colruyt lijkt nu ook de Belgische markt stappen te willen zetten in onbemande catering.
Nieuwe vormen
“Werkgevers zijn de afgelopen twee jaar op zoek naar allerlei manieren om nog meer kostenefficiënt aan de slag te gaan omwille van de wereldwijde pandemie en economische crisis. Daarvoor nemen ze allerlei aspecten van hun organisatie onder de loep, waaronder ook de bedrijfscatering”, aldus Colruyt in een toelichting. “Met bijna 1 op 2 Belgische werknemers die niet langer iedere dag op kantoor zitten, heeft de klassieke bedrijfscatering – waar de verse lunch op vaste uren geserveerd wordt - in heel wat gevallen een update nodig,” zo laat het retailbedrijf weten. “Werknemers willen hun maaltijden kunnen consumeren op momenten dat het voor hen uitkomt: tot wel 35% geeft bijvoorbeeld aan dat ze hun lunch op flexibele tijdstippen willen nemen”.
Gebruiksvriendelijk
Vanuit deze optiek introduceert Colruyt Group nu Spar For You, waarbij Spar staat voor verse producten en de liefde voor lekker eten. De Spar For You foodservices zijn gebruiksvriendelijk, contactloos en 24/7 beschikbaar voor de eindgebruiker. Op deze manier speelt Spar For You in op de on-the-go levensstijl, waarbij voeding en drank niet alleen ter plaatse genuttigd worden maar ook onderweg, thuis of op het werk. Johan Vermeire, directeur B2B Food retail bij Colruyt Group, vindt dat door zich op een innovatieve manier aan te passen aan het vernieuwde consumptiepatroon er echt een verschil gemaakt wordt: “Met Spar For You biedt Colruyt Group een direct antwoord op de wijzigende behoeften van bedrijven, hun medewerkers en algemener ook de on-the-go consument. We hebben hiervoor bij Colruyt Group een unieke combinatie van interne retail- en foodservice-expertise, alsook van technologie. We geloven dat het samenbrengen van een brede expertise vanuit de groep in meerdere segmenten kan leiden tot waardecreatie voor onze klanten. Met Spar Colruyt Group, onze B2B-foodservice Solucious en onze innovatiehub Smart Technics zetten hier samen een sterk project neer.” De bedoeling is dat Spar For You steeds meer een multifunctionele service wordt.
Bron: Colruyt Group/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
CIRFOOD nieuwe cateraar van NWO
Catering - NWO heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor de complete culinaire dienstverlening, voor zowel zijn kantoor in Utrecht als in Den Haag. Hiermee is de horecadienstverlener sinds gisteren verantwoordelijk voor het eten en drinken binnen alle restauratieve voorzieningen en ook de banqueting van NWO. De overeenkomst heeft een contractduur van vijf jaar.
Lees berichtGebruik creditcards vaak ongewenst bij retail in Nederland
Betaalmethode - Het gebruik van creditcards in Nederlandse supermarkten en conveniencestores ligt Europees gezien laag. Opmerkelijk want veel Nederlanders betalen wel in het buitenland met hun creditcard. Amper 2,5 procent van de kassabetalingen in Nederland wordt afgerekend met een creditcard.
Lees berichtAppèl en Markies Catering introduceren cateringconcept Goodish
Catering - Appèl en Markies Catering introduceren een nieuw cateringconcept. Het nieuwe concept Goodish staat voor ‘Vers, snel and a very goooood taste’. Goodish wordt op de Vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer geïntroduceerd. Deze beurs vindt plaats op 7 tot en met 9 juni in de Jaarbeurs Utrecht.
Lees berichtSTUARK gaat samenwerken met cateringconcept PURA GO
Vending - STUARK, leverancier van ambachtelijke kwark naturel in een knijpzak, gaat een samenwerking aan met het PURA GO. Door deze samenwerking komt de eiwitrijke, ambachtelijke kwark beschikbaar op de werkplekken waar het PURA GO-concept de catering verzorgt.
Lees berichtMarkies Catering neemt cateraar Scoolcompany over
Overname - De Brabantse cateraar Markies Catering neemt per 1 augustus dit jaar de activiteiten van Scoolcompany over. De onderwijscateraar uit Capelle aan den IJssel verzorgt momenteel op 28 middelbare scholen de catering. Deze activiteiten van Scoolcompany worden voortgezet onder de paraplu van Markies Catering.
Lees berichtVitam start met ‘No Time to Waste Wall’
Catering – In de strijd tegen voedselverspilling is cateraar Vitam op een van de locaties van CFD (Belastingdienst) gestart met een ‘No Time to Waste Wall’. In deze automaat zijn diverse samengestelde producten te vinden die zijn gemaakt van ingrediënten die anders zouden worden weggegooid.
Lees bericht