Colruyt introduceert Spar For You gericht op B2B-klanten
_1080_720_90.jpg)
Buitenland – De Belgische Colruyt Group introduceert ‘Spar For You’, een nieuw foodserviceconcept gericht op de B2B-klanten van de retailgroep. Het gaat om een 24/7 cateringconcept dat volgens de retailorganisatie past bij de tegenwoordige manier van consumeren binnen een bedrijf met uitdagingen, zoals flexibel werken, werken in shiften en de ‘on-the-go’ consumptie.
Spar For You werkt met een oplossing op maat voor de zakelijke consument met een drietal oplossingen zoals het plaatsen van een foodcorner, minimarket of slimme koelkasten. De eerste uitgebreide Spar For You installatie werd recent geïnstalleerd bij UCB. Het Belgisch en internationaal biofarmabedrijf heeft de drie verschillende Spar For You opstellingen staan op zijn campus in Eigenbrakel. Op termijn heeft Colruyt plannen om de concepten ook neer te zetten op meer publieke plaatsen.
Het initiatief kent enige gelijkenis met de Nederlandse initiatieven van AH to Go met Selecta en het Pura Go-shopconcept van AdCGroep binnen bedrijven. Ook zij bieden onbemande catering aan en hebben inmiddels meer dan hondrd locaties ingericht. Met het initiatief van Colruyt lijkt nu ook de Belgische markt stappen te willen zetten in onbemande catering.
Nieuwe vormen
“Werkgevers zijn de afgelopen twee jaar op zoek naar allerlei manieren om nog meer kostenefficiënt aan de slag te gaan omwille van de wereldwijde pandemie en economische crisis. Daarvoor nemen ze allerlei aspecten van hun organisatie onder de loep, waaronder ook de bedrijfscatering”, aldus Colruyt in een toelichting. “Met bijna 1 op 2 Belgische werknemers die niet langer iedere dag op kantoor zitten, heeft de klassieke bedrijfscatering – waar de verse lunch op vaste uren geserveerd wordt - in heel wat gevallen een update nodig,” zo laat het retailbedrijf weten. “Werknemers willen hun maaltijden kunnen consumeren op momenten dat het voor hen uitkomt: tot wel 35% geeft bijvoorbeeld aan dat ze hun lunch op flexibele tijdstippen willen nemen”.
Gebruiksvriendelijk
Vanuit deze optiek introduceert Colruyt Group nu Spar For You, waarbij Spar staat voor verse producten en de liefde voor lekker eten. De Spar For You foodservices zijn gebruiksvriendelijk, contactloos en 24/7 beschikbaar voor de eindgebruiker. Op deze manier speelt Spar For You in op de on-the-go levensstijl, waarbij voeding en drank niet alleen ter plaatse genuttigd worden maar ook onderweg, thuis of op het werk. Johan Vermeire, directeur B2B Food retail bij Colruyt Group, vindt dat door zich op een innovatieve manier aan te passen aan het vernieuwde consumptiepatroon er echt een verschil gemaakt wordt: “Met Spar For You biedt Colruyt Group een direct antwoord op de wijzigende behoeften van bedrijven, hun medewerkers en algemener ook de on-the-go consument. We hebben hiervoor bij Colruyt Group een unieke combinatie van interne retail- en foodservice-expertise, alsook van technologie. We geloven dat het samenbrengen van een brede expertise vanuit de groep in meerdere segmenten kan leiden tot waardecreatie voor onze klanten. Met Spar Colruyt Group, onze B2B-foodservice Solucious en onze innovatiehub Smart Technics zetten hier samen een sterk project neer.” De bedoeling is dat Spar For You steeds meer een multifunctionele service wordt.
Bron: Colruyt Group/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Colruyt gaat voortaan 200 horecaproducten aanbieden
Buitenland - Klanten in de Colruyt Laagste Prijzen-winkels in Brugge Sint-Pieters en Aalst gaan vanaf 1 februari een extra assortiment aantreffen van 200 producten die specifiek bedoeld zijn voor horecazaken. De producten komen uit het assortiment van Solucious. De Belgische discounter zegt dat het om een test gaat, maar laat ook weten dat zij verder willen groeien in de foodservicemarkt. De slagerijafdeling...
Lees berichtFoodservice groeide in 2024 met 4,1% door prijsverhogingen
Analyse - De foodservicemarkt had in 2024 last van een regenachtig voorjaar en een consument die de hand op de knip hield. De omzet van de totale markt voor Foodservice (Klassieke Horeca, Gemak, Catering) kwam daardoor vorig jaar uit op €22.177 miljoen. Feitelijk betkende dat een bescheiden groei van 4,1% ten opzichte van de 12,1% groei in 2023. De omzetgroei was uitsluitend het gevolg van...
Lees berichtBeurs van Berlage kiest Vineyard als nieuwe cateringpartner
Catering - De Beurs van Berlage heeft een nieuwe preferred cateringpartner: Vineyard Premium Catering. Met deze keuze opent de Beurs een nieuw hoofdstuk waarin duurzaamheid, innovatie en persoonlijke aandacht centraal staan.
Lees berichtNeuromarketing kan ondernemer en marketeer helpen
Bijeenkomst - Neuromarketing is het vakgebied waarbij inzichten uit de neurowetenschap worden toegepast op het terrein van marketing. Hiermee kan je gebruik maken van het onbewuste in het menselijk brein. Tijdens een onlangs gehouden bijeenkomst over (on)bewuste beïnvloeding van Trema Foodnetwerk leerden Tim Zuidgeest en Elles van der Vleuten de aanwezigen met welke handige toepassingen we, in ons...
Lees berichtGrote bedrijfscateraars gaan voor 60% over op plant-based
Catering - ISS, Leo Catering en Sodexo committeren zich aan de doelstelling van Wakker Dier om dierlijke producten voor een groot deel te vervangen door plant-based. Daarmee hebben alle grotere bedrijfscateraars gehoor gegeven aan de wens van Wakker Dier.
Lees bericht‘Mooie resultaten nieuwe bestelzuilen en snackmuren Arena’
Voetbalstadion - De Johan Cruijf Arena test sinds dit jaar een snackmuur en bestelzuilen voor biertjes. Doel is de doorloop snelheid van eten en drinken rondom de wedstrijd versnellen. Onlangs deelde het Amsterdamse voetbalstation zelf de verkoopcijfers.
Lees bericht