Colruyt start met ombouw Match- en Smatch-winkels in België


Het merendeel van de Match- en Smatch-winkels wordt de komende periode geopend als ‘Comarkt’ (of ‘Comarché’ in Franstalig België

Buitenland - De Colruyt Group start met de integratie en transformatie van het merendeel van de over te nemen Match en Smatch-winkels nadat De Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) daar een vervroegde toestemming voor gaf. Concreet houdt dit in dat vandaag voor 49 van de 57 winkels het startschot wordt gegeven voor hun ombouw.

Van die 49 winkels gaan er zeven in de loop van de volgende weken voor een langere tijd dicht om open te gaan onder een van de merken van de Colruyt Group. “38 winkels worden – gespreid over de volgende zeven weken – omgebouwd tot een Comarkt of Comarché in afwachting van hun definitieve eindbestemming,” zo laat de Belgische retailer weten. Daarnaast werd een overeenkomst gesloten voor vier van de zeven franchisewinkels binnen de overname, en lopen er nog gesprekken met Retail Partners Colruyt Group voor drie zelfstandige winkels. Voor vijf winkels wordt nog gewacht op een finale goedkeuring van de BMA.

Goedkeuring

Op 21 september 2023 bereikte Colruyt Group een akkoord met Match NV en Profi NV, dochterondernemingen van de groep Louis Delhaize NV, om 28 Match- en 29 Smatch-winkels in België over te nemen. Deze transactie is onderworpen aan de goedkeuring van de Belgische Mededingingsautoriteit (“BMA”). Deze overname is belangrijk voor Colruyt Group omdat het de groeiplannen van de groep ondersteunt: het betekent onder andere een versterking van het bestaande netwerk van winkelformules in België.

Comarkt

Het merendeel van deze winkels wordt de komende dagen en weken geopend als ‘Comarkt’ (of ‘Comarché’ in Franstalig België), een formule van Colruyt Group die tijdelijk wordt gebruikt voordat de winkels worden omgevormd tot hun definitief winkelconcept. Christophe Dehandschutter, binnen het Colruyt Group directieteam verantwoordelijk voor de integratie: “Comarkt mag dan een tijdelijke winkelformule zijn, klanten profiteren er wel van alle voordelen van Colruyt Group. In de schappen zullen klanten bovendien een heleboel producten van onze huismerken Everyday en Boni terugvinden”.

Spar Colruyt Group

In de overeenkomst bevinden zich zeven reeds zelfstandige winkels. Met vier van hen is er een overeenkomst met Retail Partners Colruyt Group, en met drie winkels lopen er nog gesprekken met de bedoeling deze op te nemen in het netwerk van Spar Colruyt Group, of als groothandelsklant. Voor vijf winkels wordt nog gewacht op een goedkeuring van de Belgische Mededingingsautoriteit om deze al dan niet te mogen overnemen. De finale goedkeuring van de BMA en de beslissing omtrent de overige Match- en Smatch-winkels wordt eind deze maand verwacht.

Bron: Colruyt Group/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht



Supermarkt-app Crisp slaat vleugels uit naar België

Bezorgservice – Supermarkt-app Crisp steekt de landsgrens over met België. Voortaan voorziet het bedrijf vanuit een hoofdvestiging in Antwerpen en een gloednieuw distributiecentrum van 15.000 m2 in Bornem Vlaanderen van een ruim aanbod aan Belgische streekproducten. Deze internationalisering betekent een uitbreiding van Crisps markt met 40%.

Lees bericht

Jumbo start in december in België met Jumbo City

Formulenieuws - Jumbo brengt haar binnenstedelijke winkelconcept Jumbo City naar België. De eerste winkel gaat op woensdag 15 december open. De eerste gemakswinkel van de supermarktketen uit Veghel komt aan de Teniersplaats 5 in het centrum van Antwerpen.

Lees bericht





© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid