‘Comeback’ INTERNORGA 2021 in nieuwe opzet


Internorga is uitgesteld naar later moment in het voorjaar / Foto bij: Internorga

Beurzen – Na de Keulse zoetwarenbeurs ISM laat ook de INTERNORGA weten volgend voorjaar terug te keren. De internationale vakbeurs voor de foodservice- en horecamarkt heeft als thema ‘Laten we doorgaan’ gekozen voor haar comeback in een volledig nieuwe opzet. Dit jaar kon de vakbeurs niet doorgaan als gevolg van de coronamaatregelen.

De beurs wordt al 100 jaar in Hamburg gehouden en is het internationale platform voor de horeca, en cateringsector. Claudia Johannsen, Division Manager bij Hamburg Messe und Congress GmbH, maakt zich sterk voor de aankomende editie: “ Na een turbulent en uitdagend jaar vol veranderingen hebben we ingezien dat het houden van de beurs een echte noodzaak is. Uit vele gesprekken met exposanten, branchedeskundigen, restaurateurs, hoteliers, bakkers en banketbakkers, zijn we ons ervan bewust dat het eindelijk tijd is om elkaar weer persoonlijk te ontmoeten, ideeën uit te wisselen en elkaar tegelijkertijd te stimuleren voor de toekomst.”

Nieuw beursconcept

Als gevolg van de veranderende omstandigheden waaronder de beurs moet worden georganiseerd is ook het beursconcept als zodanig drastisch gewijzigd. In de nieuwe opzet wordt meer rekening gehouden met de binnenlandse en internationale ontwikkelingen, zowel binnen als buiten de branche en dat de ontwikkelingen worden ondersteund met overzichtelijke exposities. Bedoeling van de nieuwe opzet is ook dat er synergieën ontstaan tussen de exposanten, nieuwe presentatiemogelijkheden worden ingezet en er een duidelijkere begeleiding komt voor bezoekers. Inmiddels heeft 87 procent van de exposanten zich inmiddels aangemeld, aldus de beursorganisatie.

Veiligheid

Voor de beurs, die van 12 tot en met 16 maart 2021 in het beursgebouw van Hamburg wordt gehouden, is een speciaal hygiëne- en beschermingsconcept ontwikkeld, dat zal zorgen voor een veilige en succesvolle beurs voor alle bezoekers en exposanten, zo laat de organisatie weten.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht



Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht

CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid