Derde Nationale Week Zonder Vlees van 9 t/m 15 maart


Vleesloos – De derde editie van de Nationale Week Zonder Vlees wordt in Nederland gehouden van 9 tot en met 15 maart. Tijdens de week worden deelnemers geïnspireerd om een week lang vegetarisch te eten, om zo te ervaren hoe lekker en gemakkelijk dit kan zijn. Ondanks dat de Nationale Week Zonder Vlees pas sinds 2018 bestaat, is het een begrip aan het worden in Nederland. Volgens cijfers van onderzoeksbureau Blauw blijkt dat 43% van de Nederlanders van de Week Zonder Vlees heeft gehoord, wat gelijk staat aan bijna 7,5 miljoen mensen. Flexitarisch De Nationale Week Zonder Vlees sluit aan bij het groeiende bewustzijn dat elke dag vlees eten niet nodig is. Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de Nationale Week Zonder Vlees: “Steeds meer mensen beschouwen een flexitarisch eetpatroon als de nieuwe standaard in Nederland.” Geïnteresseerden kunnen zich vanaf vandaag, 7 januari 2020, op weekzondervlees.nl aanmelden om mee te doen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

63 partners steunen Nationale Week Zonder Vlees

Actieweek – Vandaag zijn alle partners van de Nationale Week Zonder Vlees bekend gemaakt. Onder de 63 bedrijven zijn grote supermarkten en bedrijven als , IKEA, KFC, Triodos Bank en Accor. De Nationale Week Zonder Vlees van 9 tot en met 15 maart vindt voor de derde keer plaats en krijgt elk jaar meer deelnemers. Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de campagne: “Het merendeel van de...

Lees bericht

Alle burgers bij Spare Rib Express ook in vega-variant

Formulenieuws – Spare Rib Express gaat alle burgers in het assortiment ook in een vega-variant aanbieden. Volgens de keten van bezorgrstaurants is de vraag naar vegaproducten zo’n belangrijk element geworden door de toename van het aantal flexitariërs dat het aanbod verbreed moet worden. De formule geeft aan dat het aandeel vegetarische eters weliswaar nog bescheiden is, maar dat er...

Lees bericht

Cafetariaketen Family start jaar vegetarisch

Formulenieuws – Cafetariaformule Family zet in het eerste kwartaal het vegetarisch genieten centraal. Family wil op die manier laten zien dat de formule inmiddels een breed aanbod vegetarische producten heeft, maar ook omdat vegetarische snacks aan een opmars bezig zijn. Een heel kwartaal alle acties gericht op vegetarische producten, dat is misschien even wennen voor de cafetaria, vindt ook de formule...

Lees bericht

Succesvolle test van KFC met vegetarische burger

Formulenieuws – De test die KFC deze week voor het eerst in Nederland deed met de vegetarische Chickenless Chicken Burger is succesvol verlopen. De burger was vanaf maandag 25 november een week lang verkrijgbaar bij KFC Akerpoort in Amsterdam. De voorraad was vandaag uitverkocht. De vegetarische burger werd in 1 van de 10 bestellingen verkocht, aldus KFC. De fastfoodketen is verrast door de goede...

Lees bericht


Vegan maaltijden bij Deliveroo met 450% gestegen

Bezorgdienst  - Dat vegan groeit in Nederland wordt door niemand bestreden. Maar zo hard als bij bezorgdienst Deliveroo is ongekend. De vagn bezorgmaaltijden zijn met maar liefst 450% gestegen. Ook het aantal restaurants is met enkel veganistische gerechten is met 150% gestegen. Steeds meer mensen zijn bewust bezig met wat ze eten en kiezen daarbij voor een vegetarische of zelfs veganistische lifestyle....

Lees bericht

Impossible Foods wil met ‘vegetarisch vleesproduct’ naar Europa

Vegetarisch – Het Amerikaanse bedrijf Impossible Foods heeft in Nederland een aanvraag ingediend om naar Europa te mogen. Eerder maakte het bedrijf Beyond Meat ook al de overstap van de VS naar Europa.  Dat meldt de Volkskrant vandaag. Impossible Foods is een Amerikaanse start-up die op planten gebaseerde alternatieven voor vlees en zuivelproducten ontwikkelt. Het bedrijf gebruikt daarvoor speciaal ontwikkelde soja-eiwit...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid