Desperados voortaan in transparante hervulbare fles
![](/uploads/Desparados_statiegeld.png)
Introductie – Bierbrouwer Heineken stapt ook met Desperados over op een hervulbare fles. Het is het achtste biermerk van Heineken Nederland dat overgaat op hervulbare flessen in de horeca en retail.
Het statiegeldlogo is al sinds oktober terug te vinden op flesjes van alle verschillende smaken van Desperados. Met deze introductie worden de acht grootste biermerken van Heineken Nederland voor ruim 90% in hervulbare flessen afgevuld en verkocht. Deze stap markeert voor de bierbrouwerij een nieuwe mijlpaal in de ambitie om het hergebruiken van verpakkingen te verbeteren. “Door met Desperados over te gaan naar een hervulbare variant kunnen we nog optimaler gebruik maken van grondstoffen, gaan we zwerfafval tegen en verminderen we uiteindelijk onze CO2 uitstoot.’’ aldus Mark Blok, Corporate Affairs Director Heineken Nederland.
Transparante fles
Veel biermerken worden verkocht in bruine statiegeldflessen (BNR) als onderdeel van de gangbare retourstroom in Nederland. Omdat Desperados een transparante fles heeft, is er een hervulbare fles ontwikkeld die er nagenoeg hetzelfde uitziet, maar die door een verdikking van het glas wel hergebruikt kan worden.
Bron: Heineken/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bierconsumptie horeca daalt eerste zes maanden met 1,9%
Analyse – Over de eerste zes maanden van dit jaar is de bierverkoop in ons land met iets meer dan 5 procent gedaald. Een daling van 1,9% deed zich voor bij de horeca. Bij de supermarkten was de daling met 6,6% nog groter. Opvallend was ook de forse daling in alcoholvrije bieren.
Lees berichtBob Tullemans nieuwe algemeen directeur Hero Benelux
Benoeming – Hij is al een paar weken aan het werk, maar pas nu is bekend gemaakt dat Bob Tullemans de nieuwe Algemeen Directeur is van Hero Benelux.
Lees berichtHeineken volop van start met EK-activatieprogramma
Actie - Na de Champions League-finale is het tijd voor het EK en dus laten fabrikanten en retailers weten wat zij tijdens het EK allemaal van plan zijn. De supermarkketens laten zien welke acties en gadgets zij hebben, maar ook fabrikanten als Heineken laten zien waar zij mee komen. Voorafgaand aan de oefenwedstrijd van het Nederlands Elftal tegen Canada in...
Lees berichtSligro opnieuw Founding Partner Gastvrij Rotterdam
Vakbeurzen - Sligro Food Group heeft niet alleen haar deelname bevestigd, maar zich ook weer gecommitteerd als Founding Partner aan Gastvrij Rotterdam. Het aantal Founding Partners komt daarmee op 14. Sligro zal deelnemen samen met Heineken.
Lees bericht‘Festivals vaker in zee met GiG Hard Seltzer’
Festivals – Volgens de initiatiefnemers achter GiG Hard Seltzer zijn zij straks bij de meeste festivals terug te vinden. Ook de supermarkten omarmen het jonge bedrijf en zorgen voor een aanzienlijke groeispurt.
Lees berichtHeineken en Rijksmuseum verlengen partnership
Samenwerking _ Heineken en het Rijksmuseum hebben hun bestaande partnership tot en met eind 2025 verlengd. Daarmee blijft de Amsterdamse brouwer de komende twee jaar nauw verbonden aan het Rijksmuseum.
Lees bericht