Domino’s eerste Nederlandse quick serviceketen met Nutri-Score


Formulenieuws - Domino’s start als eerste quick service restaurant met Nutri-Score in Nederland. De keten zet zich volledig in op het transparant maken van de voedingswaarden om consumenten een bewuste keuze te kunnen laten maken. Dat heeft de formule dinsdag bekendgemaakt bij het uitbrengen van het nieuwste eigen trendreport met daarin de meest actuele ontwikkelingen en trends van 2022.

Met de inzet van de Nutri-Score wordt zowel in de winkels als online per gerecht duidelijk onder welk label het gerecht valt. Het groene label (A) is de meest verantwoorde keuze binnen de categorie. De producten met score E hebben de minst gunstige samenstelling en een donkeroranje kleur. De start met Nutri-Score is onderdeel van de weg die Domino’s is ingeslagen om consumenten meer transparantie en variatie te bieden. Zo breidde Domino’s begin dit jaar haar menu uit met een A label pizza als ook meer vegetarische en veganistische opties. Marianne Kemps van Domino’s: “Wij realiseren ons dat pizza nooit echt gezond zal worden, maar er vallen wel genoeg bewuste(re) keuzes te maken. We willen consumenten helpen om binnen een gevarieerd menu, met voor ieder wat wils een keuze te kunnen maken. Nutri-Score helpt daarbij. We hechten er veel waarde aan om consumenten hier zo goed mogelijk in begeleiden.”

Naast de introductie van de Nutri-Score heeft Domino’s ook gewerkt aan het verwijderen van toegevoegde kleur-smaakstoffen en conserveringsmiddelen in de gerechten. Onder de noemer ‘clean up the menu’ is inmiddels meer dan 85% van ons menu al clean. Domino’s streeft er naar om aan het einde van 2022 alle gerechten 100% vrij te hebben van toevoegingen.

Trendrapport 2022

De keten heeft voor de Nederlandse markt een trendreport samengesteld met daarin de belangrijkste ontwikkelingen en focuspunten voor 2022. Niet alleen Nutri-Score is daar een belangrijk onderdeel van. In het trendreport zijn ook artikelen te lezen met innovatie chef Tyla Robinson over haar werk bij Domino’s, voedselveiligheid en het belang van clean label en vertelt Casper Mooyman, hoofd marketing, over de Nederlandse trends op de consumentenmarkt. In het rapport wordt ook stilgestaan bij de manier waarop Domino’s met telers en verse ingrediënten werkt en is een factsheet toegevoegd met de meest opvallende feitjes op het gebied van pizza en andere Domino’s gerechten.

Bron: Domino’s/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Transparante Food&i toont opdrachtgevers de eigen winst

Catering - Het cateringconcept Food&i startte bij het begin van de coronauitbraak als een nieuwe manier van serviceverlening. Niet alleen flexibel, maar vooral ook inzetbaar op een gezondere en duurzame manier van cateren. Daarnaast ook nog eens heel transparant in alles, omdat de opdrachtgever precies weet wat de cateraar verdient. De eigenaren van Facilicom geloofden erin en durfden het...

Lees bericht


Dr Oetker komt met de ‘The Good Baker Pizza’

Introductie – Dr Oetker komt met drie nieuwe pizzavarianten onder de naam The Good Baker pizza’s van Dr. Oetker, twee vegetarisch en één veganistisch. De pizza’s zijn belegd met groente, zonder kunstmatige kleur- en smaakstoffen en hebben een Nutri-Score A of B.

Lees bericht


Helft Nederlanders vindt dagelijks vlees eten niet meer van deze tijd

Onderzoek – Bijna de helft (48%) van de Nederlanders vindt dagelijks vlees eten niet meer van deze tijd. En van de mensen die een keer per maand vleesvervangers nuttigen, geeft zelfs 70% aan dat het dagelijks eten van vlees niet meer van deze tijd is. Dat blijkt uit onderzoek van bureau Markteffect, dat tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, gekeken heeft naar het...

Lees bericht

Domino’s opent eerste half jaar 2021 twintig nieuwe winkels

Formulenieuws – Domino’s Nederland gaat in de eerste helft van 2021 twintig nieuwe vestigingen openen. Belangrijke reden daarvoor is de enorme groei in het aantal bezorgmaaltijden. Naast nieuwe vestigingen, zet de keten dit jaar ook in op meer variatie binnen haar menu en verdere verduurzaming van het bedrijf.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid