Domino’s eerste Nederlandse quick serviceketen met Nutri-Score

Formulenieuws - Domino’s start als eerste quick service restaurant met Nutri-Score in Nederland. De keten zet zich volledig in op het transparant maken van de voedingswaarden om consumenten een bewuste keuze te kunnen laten maken. Dat heeft de formule dinsdag bekendgemaakt bij het uitbrengen van het nieuwste eigen trendreport met daarin de meest actuele ontwikkelingen en trends van 2022.
Met de inzet van de Nutri-Score wordt zowel in de winkels als online per gerecht duidelijk onder welk label het gerecht valt. Het groene label (A) is de meest verantwoorde keuze binnen de categorie. De producten met score E hebben de minst gunstige samenstelling en een donkeroranje kleur. De start met Nutri-Score is onderdeel van de weg die Domino’s is ingeslagen om consumenten meer transparantie en variatie te bieden. Zo breidde Domino’s begin dit jaar haar menu uit met een A label pizza als ook meer vegetarische en veganistische opties. Marianne Kemps van Domino’s: “Wij realiseren ons dat pizza nooit echt gezond zal worden, maar er vallen wel genoeg bewuste(re) keuzes te maken. We willen consumenten helpen om binnen een gevarieerd menu, met voor ieder wat wils een keuze te kunnen maken. Nutri-Score helpt daarbij. We hechten er veel waarde aan om consumenten hier zo goed mogelijk in begeleiden.”
Naast de introductie van de Nutri-Score heeft Domino’s ook gewerkt aan het verwijderen van toegevoegde kleur-smaakstoffen en conserveringsmiddelen in de gerechten. Onder de noemer ‘clean up the menu’ is inmiddels meer dan 85% van ons menu al clean. Domino’s streeft er naar om aan het einde van 2022 alle gerechten 100% vrij te hebben van toevoegingen.
Trendrapport 2022
De keten heeft voor de Nederlandse markt een trendreport samengesteld met daarin de belangrijkste ontwikkelingen en focuspunten voor 2022. Niet alleen Nutri-Score is daar een belangrijk onderdeel van. In het trendreport zijn ook artikelen te lezen met innovatie chef Tyla Robinson over haar werk bij Domino’s, voedselveiligheid en het belang van clean label en vertelt Casper Mooyman, hoofd marketing, over de Nederlandse trends op de consumentenmarkt. In het rapport wordt ook stilgestaan bij de manier waarop Domino’s met telers en verse ingrediënten werkt en is een factsheet toegevoegd met de meest opvallende feitjes op het gebied van pizza en andere Domino’s gerechten.
Bron: Domino’s/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Drie favoriete gerechten in één My Domino’s Box
Introductie – Pizzaketen Domino's introduceert de My Domino's Box: een eenpersoons box met ruimte voor een mini-versie van je favoriete pizza en twee bijgerechten. De box is naar eigen smaak samen te stellen. Volgens Domino’s zijn er op die manier honderden mogelijke combinaties mogelijk.
Lees berichtDomino’s lanceert e-bike met ‘slimme oven’ achterop
Formulenieuws - Domino’s komt als bezorgdienst met een nieuw type bezorging. De pizzaformule introduceert de Domino’s DxB, een e-bike met ingebouwde pizza-oven die de pizza gedurende de rit op precies de juiste temperatuur van 68 graden houdt.
Lees berichtNutri-Score vanaf 2024 ook op huismerken supermarkten
Supermarkten - Nutri-Score is vanaf 1 januari 2024 het officiële voedselkeuzelogo in Nederland. Het logo, dat eigendom is van de overheid, helpt consumenten keuzes te maken voor producten met een betere samenstelling. Nutri-Score laat zien of een product een betere keuze is in vergelijking met dezelfde soort producten.
Lees berichtNormec Foodcare en AKSV gaan samenwerken op voedselveiligheid
Samenwerking - Normec Foodcare en de branchevereniging AKSV gaan meer samenwerken om voedselveiligheid en kwaliteit in de gemaksvoedingsindustrie verder te versterken. De samenwerking belooft ondersteuning op het gebied van regelgeving, kennisdeling en educatie.
Lees berichtLandelijke Opschoondag krijgt brede steun vanuit bedrijfsleven
Zwerfvuil - Nederlands grootste bedrijven slaan de handen ineen tijdens de 21e editie van de Landelijke Opschoondag op zaterdag 18 maart. Toonaangevende partijen hebben zich gecommitteerd aan de landelijk dag tegen het zwerfafval.
Lees berichtAH breidt samenwerking met Deliveroo en Thuisbezorgd uit
Formulenieuws - Albert Heijn breidt de samenwerking met Thuisbezorgd.nl en Deliveroo uit. De twee boodschappendiensten gaan meer dan 1200 artikelen dagelijks thuisbezorgen. AH richt zich in deze bezorging vooral op de verse producten.
Lees bericht