Drie nieuwe vegetarische pizza’s bij Domino’s


Formulenieuws – Domino’s komt met drie nieuwe vegetarische pizza’s. De vraag naar vegetarische is zo groot dat het assortiment verder wordt uitgebreid. Domino’s bakte in 2019 4 miljoen vegetarische en veganistische pizza’s. De drie vegetarische pizza’s die Domino’s nu aan het menu toevoegt zijn  ‘de Veggi Pesto Pollo’, ‘Veggi chicken tropicana’ en de ‘Veggi shoarma’. De ‘Veggi chicken tropicana’ is ook als 100% vegan pizza te bestellen door online de mozzarella te vervangen voor vegan kaas. De verbreding in het assortiment is een logische volgens Tyla Robinson, chef Domino’s, omdat het bedrijf uiteindelijk voor iedereen een pizza wil maken, ongeacht de voorkeuren. “Daarom zijn de vegetarische kip en shoarma 100% vrij van ingrediënten van dierlijke oorsprong en kunnen daarom ook als los ingrediënt worden toegevoegd op de vier vegan pizza’s die al op het menu staan,” aldus Robinson. De vegetarische en veganistische pizza’s maken inmiddels een belangrijk onderdeel uit van de omzet van Domino’s. Werden er in 2016 nog 1,9 miljoen vegetarische en veganistische pizza’s gebakken, nu is dat met 105% gestegen naar 4 miljoen. Inmiddels bevat 21% van alle bestellingen een vegetarische pizza, zo laat de pizzabezorgdienst weten. Domino’s is partner Week zonder Vlees Vanwege het succes van de vegetarische pizza’s is Domino’s ook partner geworden van de Nationale Week Zonder Vlees, die van 9 t/m 15 maart wordt gehouden. Communicatiemanager Marianne Kemps van Domino’s daarover: “Met onze deelname willen we laten zien dat het heel gemakkelijk is om een dag geen vlees eten. Ook als je wilt bestellen kun je vlees laten staan“. De vegetarische en veganistische pizza’s zijn bij alle 290 vestigingen verkrijgbaar. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Moving Mountains brengt No-Pork burger

Introductie - Moving Mountains, bekend van plantaardige burgers en hot dogs, heeft na de recentelijke introductie van de sausage nu ook de No-Pork Burger op de markt gebracht. De No-Pork Burger is het alternatief voor een varkensburger. Op de Horecava konden de foodprofessionals al kennismaken met dit nieuwe veganistische product. Moving Mountains heeft met de NO-Pork Burger voor de meeste,...

Lees bericht

‘Vleesloze en veganpizza’s’ stijgen bij Domino’s met 25%

Formulenieuws – Vleesloze producten vinden steeds vaker hun weg naar de consument. Ook bij Domino’s. De pizzaketen heeft het aantal bestellingen van vegetarische en veganistische pizza’s met 25 procent zien stijgen. Domino’s heeft de periode gemeten van januari tot september dit jaar. In deze periode werden er een kwart meer vegetarische en veganistische pizza’s verkocht in vergelijking met...

Lees bericht

‘Fastservice, toerisme en thuisbezorging drivers achter foodservicegroei’

Marktonderzoek - De drivers achter de groei van foodservice zijn fastservice, toerisme en thuisbezorging. Dat blijkt uit de Out-of-Home Shopper Monitor van More2market van Rien de Koning en Uitgeverij Footprint, de uitgeverij van @FoodClicks. Tijdens een omlangs gehouden presentatie blijkt dat de fastservicesector voornamelijk wordt getrokken door twee formules, te weten restaurantketen McDonald’s en pizzaketen Domino’s. Beide...

Lees bericht

McDonald’s verstevigt koppositie in fastservice

Analyse - McDonalds heeft in 2018 zijn koppositie in absolute zin verder zien verstevigen met een zeer sterke omzetgroei op jaarbasis (t.o.v. 2017) van +10%. Daarmee doet de hamburgerketen er nog een schepje bovenop ten opzichte van de gemiddelde groei van 7% over de afgelopen 5 jaar tot een omzet van 896 miljoen euro. McDonalds is nu ruim 700 miljoen groter dan de nummer 2 in...

Lees bericht


Domino’s ziet groei van 300% in lunchbestellingen

Formulenieuws - Pizza-keten Domino’s realiseerde de afgelopen vijf - met inmiddels 270 winkels - een groei van 300% in het aantal lunchorders. Het merendeel van deze orders is afhaal. Domino’s verwacht dat deze trend zich de komende jaren alleen nog maar sterker zal ontwikkelen. Mede door de sterke groei van het aantal lunchorders heeft de pizzaketen ook meerdere locaties met...

Lees bericht

FSIN: ‘Groei buitenhuis-consumptie dit jaar +4,9%’

Marktcijfers - De Nederlandse consument heeft vertrouwen in de economie. Hij heeft zijn hand duidelijk van de knip gehaald. Gedreven door de behoefte aan gemak, tijdwinst en beleving eet hij vaker buiten de deur. Dat blijkt uit cijfers die het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) tijdens de Horecava bekend maakt. De omzet in de Out of Homemarkt steeg door het stijgende...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid