Druk bezochte Sial Parijs bijna op niveau van 2018
Vakbeurzen – Levensmiddelenvakbeurs Sial Parijs heeft de deuren gesloten met een uiterst positief resultaat, laat de organisatie weten. Met meer dan 7.000 exposanten uit 127 landen en 265.000 bezoekers haalde de editie 2022 bijna het niveau van 2018, de beurs voor de pandemie. Terwijl sommige landen nog wel reisrestricties kennen.
De onlangs gehouden internationale beurs in Villepinte net boven Parijs startte dit maal voor het eerst op zaterdag. Nicolas Trentesaux, Managing Director van het SIAL Network, noemde de beurs een wereldwijde laboratorium van voedselinnovatie in al zijn facetten. “De agrofoodindustrie heeft haar veerkracht getoond en zijn ongelooflijke vermogen om de enorme uitdaging van het voeden van 10 miljard mensen tegen 2050 te omarmen, met oog voor het behoud van de planeet en de ethiek”, aldus Trentesaux.
SIAL Paris is een unieke en complete mix van ervaringen op het gebied van voedsel. Deelnemers zijn grote gerenommeerde bedrijven, maar ook startups. Het aanbod was gebaseerd op premium producten, producten gebaseerd op duurzame productie en meer toegankelijke producten, voor consumenten die zowel plezier willen beleven aan de consumptie, maar ook op zijn gezondheid en op zijn koopkracht willen letten.
Gedurende 5 dagen waren er 120 internationale officiële bezoeken, waaronder 3 Franse ministers. Ook de Nederlandse Ambassadeur in Frankrijk Jan Versteeg bracht een bezoek aan de beurs, en in dit kader werd er op 17 oktober een netwerkreceptie georganiseerd op het Nederlands paviljoen. Voor het eerst was Italië het best vertegenwoordigde land op de SIAL met meer dan 800 exposanten. Ook was er deze editie een aanzienlijke aanwezigheid uit Europese landen en een zeer sterke aanwezigheid van Turkse, Amerikaanse, Koreaanse en Braziliaanse kopers. Zuid-Korea was met 132 merken vertegenwoordigd in het paviljoen. Deelnemers hier werden ondersteund door Koreaanse chef-koks en een gerenommeerde Franse chef-kok, Eric Trochon. Korea won ook een SIAL Innovation Grand Prix in de categorie Salty Grocery: kimchi. Nederland behoorde met ongeveer 180 exposanten, de grootste deelname ooit, tot de internationale toplanden op de beurs.
Bron: Sial/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Combigro Helmink Foodservice sluit zich aan bij VHC Groep
Samenwerking - Combigro Helmink Foodservice in Zutphen treedt per 1 januari 2026 officieel toe als volwaardig lid van de VHC Groep. Met deze stap bundelen beide organisaties hun krachten om hun marktpositie te versterken en gezamenlijk te bouwen aan een toekomstbestendige foodserviceorganisatie.
Lees berichtFoodservicemarkt blijft groeien, maar tempo neemt af
Analyse - De Nederlandse foodservicemarkt blijft in 2025 groeien, al vlakt het tempo af. Dat blijkt uit de periodemeting van bureau Foodsteps uit Ede. De komende periode moet duidelijk gaan maken hoe positief het jaar gaat afsluiten.
Lees berichtEerste Tango-locatie met Bakker Bart officieel geopend
Tankstation - In Deventer is de eerste Tango × Bakker Bart-locatie officieel geopend. Het station, dat sinds juli in gebruik is, combineert een volwaardige broodjeszaak die alles biedt wat je van Bakker Bart gewend bent, vers én lekker, met snellaadvoorzieningen voor elektrische auto’s en traditionele tankmogelijkheden.
Lees berichtHOMiES en Gastvrij Rotterdam verlengen samenwerking
Samenwerking - HOMiES, het platform voor foodservice-innovatie, en horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam hebben hun samenwerking met een jaar verlengd. Na een succesvolle editie van het vernieuwde Start-Up Paviljoen, waar 32 jonge bedrijven zich presenteerden, is gezamenlijk besloten dat het initiatief ook in 2026 terugkeert.
Lees berichtOptiGroup neemt kernactiviteiten Koninklijke Paardekooper over
Verpakkingen - De Europese distributiegroep OptiGroup neemt een groot deel van de activiteiten over van de onlangs failliet verklaarde Koninklijke Paardekooper Group. Het gaat onder meer om de bedrijfsactiviteiten in de retail-, foodservice- en industriesector, evenals het LCA Centre en internationale vestigingen in China en Ierland.
Lees berichtOud Sligro-man Hemko van Wezel stapt in bij HOMiES
Partner – Voormalig Marketing Directeur bij Sligro Food Group, Hemko van Wezel, wordt partner bij HOMIES, het foodservice-initiatief van Mehmet Eser. Met zijn komst start ook een nieuwe fase van HOMIES, aldus de oprichter. “Wat begon als netwerkorganisatie groeit nu uit naar verbindende beweging van mensen in foodservice die elkaar versterken, inspireren en helpen”.
Lees bericht
_480_320_90_s_c1.jpg)
_480_320_90_s_c1.jpg)
_480_320_90_s_c1.jpg)
_480_320_90_s_c1.jpg)