DSEA neemt taken over van zoetwarenorganisatie VBZ


V.l.n.r. Rob Schotema, Theo Heere en Ton Baas

Samenwerking - VBZ, de brancheorganisatie voor koek, snoep, chocolade, zoutjes en noten en de Dutch Sweets Export Association (DSEA) hebben een 5 jarige samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Met ingang van 1 januari 2022 neemt DSEA alle exportactiviteiten over van VBZ voor koek, snoep en chocolade.

De DSEA neemt tevens de organisatie over van het VBZ paviljoen voor de komende snack- en zoetwarenbeurs ISM in januari 2022 te Keulen. Theo Heere, directeur VBZ: “VBZ  kan zich hierdoor concentreren op haar corebusiness: het behartigen van de belangen van de leden van VBZ. Door de jarenlange ervaring van de directie van DSEA zijn wij er als VBZ gerust op dat niet alleen voor onze leden, maar ook voor de gehele zoetwarenbranche, de exportmogelijkheden in goede handen zijn”.

DSEA is opgericht door oud-VBZ-voorman Ton Baas en beursorganisator Rob Schotema. Baas: “ Wij hebben onze jarenlange expertise omgezet in DSEA en zijn blij dat wij deze taken van VBZ over kunnen nemen. Voor 2022 starten wij met een breed programma op buitenlandse beurzen en plannen wij een groot export congres in 2022 in samenwerking met VBZ. Wij kijken uit naar de samenwerking met VBZ en haar leden”.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

ISM is coronaperiode goed te boven gekomen

Vakbeurzen - De Internationale snack- en zoetwaren beurs ISM, die dit jaar weer in de vertrouwede periode van 28 tot en met 31 januari in Keulen werd gehouden, lijkt de afgelopen coronaperiode goed te hebben doorstaan. Weliswaar was de beurs kleiner dan de edities voor corona, maar deelnemers van de huidige editie waren goed te spreken over het aanbod en de kwaliteit...

Lees bericht




Zoetwarenbeurs ISM 2024 groter en internationaler

Vakbeurzen – 1.350 exposanten uit 70 landen en 35 paviljoens. De aankomende zoetwarenbeurs ISM is daarmee nog grotere en internationaler dan voorheen, zo laat de organisatie weten. Tijdens de snoep- en snackbeurs zijn ook diverse prijzen in de wacht te slepen.

Lees bericht


Napoleon snoepjes voortaan in waspapieren wikkel

Zoetwaren - Snoepproducent Confiserie Napoleon stapt vanaf dit najaar over op een waspapieren wikkel in plaats van de traditionele plastic variant. De nieuwe verpakking geldt voor alle 27 smaakvarianten. Met de jaarlijkse verkoop van 360 miljoen snoepjes in Nederland en België bespaart het merk 60.000 kg plastic.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid