Eazie en Vegetarische Slager openen foodbar op Utrecht CS
Actie - De Vegetarische Slager en Asian Good foodbar Eazie openen gezamenlijk een tijdelijke Foodbar op Utrecht Centraal Station. Het doel is om de gasten te inspireren om vaker te genieten van flexitarisch, vegetarisch of vegan eten. Als motto is daarom gekozen voor ‘Proef jij het verschil?’
Op de locatie is al een eazie gevestigd. Maar daar wordt nu twee weken lang het plantaardige 'vleesch'-sausje van De Vegetarische Slager overheen gegoten door beeldmateriaal in de winkel aan te brengen en plantaardige gerechten op het menu te zetten. Om de mensen te overtuigen van de kwaliteit van de plantaardige producten worden vleesch-stukjes aangeboden om te proeven.
Verantwoord
Het Asian Good Food-concept richt zich zelf ook al op een goed en verantwoord aanbod, alleen wordt dat nu aangeboden in de sfeer van De Vegetarische Slager. De combinatie van beide bedrijven zorgt ook voor nieuwe gerechten als Happy Chicken Saté, Tasty Teriyaki, (no)Beef Black Chili of Thai Massaman Curry. De gerechten worden aangeboden vanaf 7,95 per gerecht. De foodbar is van woensdag 4 tot en met woensdag 18 oktober geopend voor lunch en diner op Utrecht CS.
eazie
De Nederlandse franchiseformule eazie is in 2004 opgericht door Shengli Huang samen met zijn broer. Beiden zijn Nederlanders, maar hebben Aziatische roots. Volgens de Aziatische leer vormt gezond en lekker eten de basis voor een gelukkig leven. eazie is daarvan de conceptuele vertaling. Alle wok maaltijden, poké bowls, sandwiches en smoothies worden à la minute bereid op basis van verse ingrediënten. Klanten kunnen ook kiezen voor een zelf samen te stellen veganistisch, glutenvrij, halal, eiwitrijk of caloriearm gerecht.
50 locaties
De Nederlandse franchiseketen is goed voor 35 vestigingen in 2024 (30 in 2023) in Nederland. Verwacht wordt dat de keten groeit naar 50 locaties binnen 3 jaar.
Bron: eazie/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Sapje opent pop-upstore op Utrecht CS
Reizigersshop – Sapje, een bedrijf uit De Kwakel dat biologisch sap perst op ambachtelijke wijze, heeft op Utrecht Centraal Station een pop-upstore geopend. De tijdelijke locatie werd ook nog eens snel neergezet; om 10.00 uur maandagmorgen kreeg het bedrijf de sleutels en ’s middags was de locatie operationeel.
Lees berichtEazie opent geheel vernieuwde vestiging in Dordrecht
Formulenieuws – Eazie heeft onlangs een vestiging nieuw heropend. The asian good food bar, zoals de formule wordt genoemd, wil de komende drie jaar groeien naar 50 vestigingen in Nederland. Voor dit jaar staan nog meerdere openingen in de planning, zo laat de franchisegever weten.
Lees berichtVerkoop vleesvervangers cateraars en horeca verdubbeld
Analyse - Plantaardige zuivel en vleesvervangers zijn in de afgelopen twee jaar fors gegroeid binnen foodservice. De totale verkoop van vleesvervangers aan catering en horeca is in twee jaar tijd meer dan verdubbeld, zo laat ProVeg Nederland weten op basis van cijfers van Foodstep. Met name zuivel werd minder verkocht.
Lees berichtGoodLife Foods neemt Pure Ingredients over
Overname - GoodLife Foods heeft een overeenkomst getekend voor de overname van Pure Ingredients, fabrikant op de markt voor halal diepvriesproducten. Beide partijen zijn overtuigd dat de combinatie voordelen gaat opleveren voor de innovatiekracht en de verkoop in Europa. Verdere financiële details zijn niet bekendgemaakt.
Lees berichtDe Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger
Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?
Lees berichtTake away Who Ayam start in Creative Valley Utrecht CS
Formulenieuws – Take away formule Who Ayam opent binnenkort de deuren aan de Smakkelaarshoek in Utrecht. Who Ayam is een nieuw horecaconcept met een focus op gezond en voedzaam comfort food. Het winkelpand waar de formule zich vestigt, is onderdeel van het multicomplex Creative Valley Utrecht CS, dat onderdeel uitmaakt van stationsgebied Oost.
Lees bericht