Eerste onbemande REWE Pick&Go winkel geopend

Buitenland – De Duitse supermarktorganisatie REWE heeft na het openen van twee hybride testwinkels in Keulen en Berlijn, nu ook de eerste volledig onbemande REWE Pick&Go geopend. In de winkel aan de Karlstraße in München kunnen klanten winkelen zonder fysiek af te hoeven rekenen.
Klanten registreren zich bij binnenkomst, kiezen hun producten en kunnen met hun boodschappen de winkel verlaten. De aankopen worden tijdens het winkelen geregistreerd door camera’s en bij het verlaten van de shop worden deze in rekening gebracht. In de andere twee locaties werd de mogelijkheid van een conventionele kassa nog wel aangeboden.
Dagelijkse boodschappen
De locatie in München kent ook een compleet assortiment voor alle dagelijkse boodschappen. Zo kunnen grote aankopen voor het hele gezin, een verse snack tijdens de pauze of een paar kleine artikelen tussendoor snel, gemakkelijk en veilig worden gedaan – zonder in de rij te hoeven staan bij de kassa.
Tweede testfase
Peter Maly, Executive Vice President REWE Group over het nieuwe betalen in München: “Met de eerste volledig autonome REWE-winkel begint het toekomstige project REWE Pick&Go aan een belangrijke, tweede testfase. De komende weken zullen we in detail analyseren hoe het aanbod om te gaan winkelen zonder af te rekenen hier in München wordt geaccepteerd. We zijn hier optimistisch over, omdat de twee hybride testwinkels hebben aangetoond dat autonoom winkelen met REWE Pick&Go voor veel klanten een handige, plezierige en tijdbesparend alternatief is voor conventioneel winkelen”.
Shopconcepten
REWE experimenteert momenteel met verschillende shopconcepten en kiest daarbij ook voor verschillende locaties. Zo heeft REWE een To Go en een Express-variant met tankstations van Aral en de EG Group, maar heeft het bedrijf ook een onbemand Josefsbox-concept. REWE is op alle fronten bezig zich voor te bereiden op een andere toekomst van boodschappen doen. ook in Nederland is REWE via groothandel Lekkerland actief met toekomstgerichte shopconcepten.
Bron: REWE/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nieuwe gemakssupermarkt Bingo opent in Apeldoorn
Supermarkt – Nederland krijgt een nieuwe supermarktformule die zich richt op de gemaksconsument. Supermarkt Bingo opent de eerste locatie binnenkort aan de Brinklaan in Apeldoorn. Volgens het bedrijf zelf wordt het een compleet ander concept dan de huidige supermarktformules.
Lees berichtVoortaan ook betalen met Apple Pay bij Aldi Shop & Go
Formulenieuws - Aldi heeft de betaalmogelijkheden in Aldi Shop & Go in Utrecht uitgebreid. Voortaan kan de klant in het kassaloze filiaal naast creditcard ook betalen met Apple Pay. Veel gehoorde kritiek bij de Aldi Shop & Go was dat er alleen betaald kon worden met creditcard.
Lees berichtDirk steekt medewerkers in nieuw volledig circulair jasje
Formulenieuws - Dirk van den Broek heeft alle medewerkers in een nieuwe outfit gestoken. De bedrijfskleding, geproduceerd in samenwerking met Schijvens Corporate Fashion, is volledig circulair. De stoffen voor de kleding zijn gemaakt door ingezameld oude Dirk-kleding te combineren met gerecyclede PET-flessen, oceaanplastic en biologisch katoen.
Lees berichtAmazon gaat toch kassa’s plaatsen in kassaloze locaties
Buitenland – De nieuwste Amazon Fresh-winkels in Londen krijgen toch ook bemande kassa’s. Dat hebben verschillend media laten weten. Klanten kunnen dan op de locaties kiezen voor kassaloos winkelen met de technologie van ‘Just Walk Out’ of kiezen voor de meer traditionele manier bij een bemande kassa.
Lees berichtSupermarktomzet stijgt met 3.0% naar 46.3 miljard euro
Analyse – Het marktaandeel van Albert Heijn groeide en dat van Jumbo daalde afgelopen jaar, onder meer door het aantal locaties. AH groeide met bijna 100 vestigingen terwijl Jumbo zes locaties minder had dan in 2021. In totaal deed de supermarktsector het goed in 2022 met een omzet van €46.3 miljard. Daarmee noteerde de sector een groei van 3.0%, met een waarde van €1.35 miljard. Dat meldt...
Lees berichtEG Group vervangt LEON bij ‘Texaco Honswijck’ voor Gyros Bar
Petrol – De EG Group heeft deze week bij Texaco Honswijck aan de A1 bij Muiden het LEON-fastfoodconcept ingeruild tegen het horecaconcept Go Fresh Gyros Bar. Deze gloednieuwe formule staat voor het bestaande Go Fresh merk, maar dan met producten gebaseerd op de Griekse keuken.
Lees bericht