Foodstep gaat alliantie aan met CHDexpert


Alliantie - Foodstep en CHDexpert zijn een strategische alliantie met elkaar aangegaan voor Nederland en België. De bundeling van kennis en data van beide bedrijven moet nog betere inzichten geven in de markt en marktaandelen in de twee landen en vooral de conversieratio’s en volumes met gerichte sales- en marketingacties verhogen voor klanten.

“We waren al trots op het feit dat wij in deze dynamische en moeilijk te duiden markt weten hoe groot een categorie, productgroep, artikel is per sector, kanaal en segment”, aldus Mark Michies, Directeur Foodstep. Maar door de samenwerking met CHDexpert kan de dat nu verder worden aangevuld met gegevens als wel of geen terras, omvang, populariteit, onderdeel van een keten, al dan geen delivery, type buurt, regio, etc. Gebruik van de database van het van Franse origine bedrijf CHDexpert maakt het mogelijk dat er nog verfijnder geselecteerd kan worden voor gerichte marketing- en salesbewerking. “Een werkelijke gamechanger in foodservice, ” noemen Michies en Shima Zeroual, Vice President Sales EMEA van CHD Expert EMEA de alliantie.

Internationaal

In het verleden is er al vaker contact geweest tussen beide partijen om gezamenlijk op te trekken in de Nederlandse markt. CHDexpert heeft internationaal een belangrijke positie in het verzamelen van datagegevens en bestaat inmiddels al meer dan 25 jaar. Het bedrijf is ook in Amerika actief.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Omzet foodservice in de lift; rendement onder druk

Foodservice - Foodservice zit in de lift. Over periode 13, week 49 t/m 52, (5 december 2022 t/m 1 januari 2023) laat de foodservicemonitor een stijging zien van 109 procent in de toelevering van eten en drinken in foodservice ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. YTD is de groei van Foodservice 36,8 procent. Echter, het rendement staat wel onder druk door stijgende inkoopprijzen.

Lees bericht



Foodservicesector laat stevige groei zien

Analyse – De groei in foodservice zit er stevig in. Over periode 6 en 7, week 21 t/m 28, (23 mei t/m 17 juli 2022) laat de foodservicemonitor een stijging zien van respectievelijk 31% en 16,6%. Het betreft de groei in de toelevering van eten en drinken in Foodservice ten opzichte van vorig jaar. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar staat het groeicijfer van periode 7 op een...

Lees bericht

Intrakoop en Foodstep introduceren Zorgmonitor Duurzaam & Gezond

Samenwerking – Bureau Foodstep en zorginkoper Intrakoop hebben samen het initiatief genomen om zorgorganisatie te helpen bij het maken van gezonde en verantwoorde keuzes bij het inkopen van eten en drinken. Daartoe is de Zorgmonitor Duurzaam & Gezond gelanceerd. Beide partijen hebben een vijfjarige samenwerking afgesproken Doel is om het huidige assortiment van eten en drinken in de zorgsector te verduurzamen en...

Lees bericht


ISS gaat CO2-uitstoot eten en drinken meten

Catering - ISS Facility Services gaat in samenwerking met marktontwikkelingsbureau Foodstep voortaan de CO2-uitstoot meten van de producten die worden verkocht op de ruim 100 cateringlocaties. ISS is de eerste cateraar die de CO2-uitstoot van Food & Beverage integraal in kaart gaat brengen. Voor het uitvoeren van de metingen is ISS een driejarige samenwerking aangegaan met Foodstep. Het meten gebeurt...

Lees bericht

Omzetgroei 2018 in out-of-homesector komt uit op 5,3%

Marktcijfers - Een bescheiden omzetgroei in de laatste twee maanden van de out-of-homesector zorgt er voor dat de totale groei in de sector met 5,3% iets lager uitkomt dan de 5,5% groei zoals het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) eerder tijdens het brunchcongres op de Horecava meldde. Dit laat Foodstep weten in de laatste kwartaal update. Het FSIN baseerde het gepresenteerde cijfer op...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid