‘Gastvrij Rotterdam plust op alle fronten’


Beurzen - De organisatie van de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam toonde zich na afloop van de driedaagse beurs dik tevreden met de behaalde resultaten. Met 450 exposanten en 150 wedstrijden, uitreikingen, proeverijen, masterclasses en demonstraties werden volgens de organisatie alle voorgaande records gebroken. Ook in bezoekersaantallen kende de zesde editie een stijging van 12%. Volgens de tellingen passeerden 14.264 foodprofessionals de toegangspoorten in Rotterdam Ahoy. Ten opzichte van de eerdere edities was er deze editie veel ruimte ingepland voor de ‘themapleinen’. Een wijn- en een bierplein, maar ook een pop-uprestaurant van circulair restaurant The Green House, een beursdeel met diverse startup-bedrijven bij FoodIntro Live en diverse demonstratiegedeelten. Locaties waar bezoekers zich allemaal konden oriënteren op de belangrijkste ontwikkelingen op horecagebied. Gunstig De timing van Gastvrij Rotterdam, net na de zomer, is voor veel leveranciers een gunstig moment, hoewel sommigen het ook altijd wel moeilijk vinden omdat relatief kort erop de Horecava plaats vindt. Maar uiteraard zijn dergelijke argumenten ook altijd afhankelijk van het verhaal wat je als bedrijf te vertellen hebt. Opvallend is wel dat Nederlandse beurzen in vergelijking met buitenlandse beurzen steeds minder werk maken van ‘duiding’ op de beursvloer zelf. Geen vegan-straatje, geen biologisch hoekje, geen presentatieplein met de belangrijkste technologische hulpmiddelen binnen de horeca van dit moment, maar veelal alles door elkaar. Voordeel van die aanpak is wel dat de vakbezoekers op die manier gedwongen zijn alle stands af te lopen. De volgende editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 23 tot en met woensdag 25 september 2019 in Rotterdam Ahoy. Bron: @FoodClicks

Beurzen - De organisatie van de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam toonde zich na afloop van de driedaagse beurs dik tevreden met de behaalde resultaten. Met 450 exposanten en 150 wedstrijden, uitreikingen, proeverijen, masterclasses en demonstraties werden volgens de organisatie alle voorgaande records gebroken. Ook in bezoekersaantallen kende de zesde editie een stijging van 12%. Volgens de tellingen passeerden 14.264 foodprofessionals de toegangspoorten in Rotterdam Ahoy. Ten opzichte van de eerdere edities was er deze editie veel ruimte ingepland voor de ‘themapleinen’. Een wijn- en een bierplein, maar ook een pop-uprestaurant van circulair restaurant The Green House, een beursdeel met diverse startup-bedrijven bij FoodIntro Live en diverse demonstratiegedeelten. Locaties waar bezoekers zich allemaal konden oriënteren op de belangrijkste ontwikkelingen op horecagebied. Gunstig De timing van Gastvrij Rotterdam, net na de zomer, is voor veel leveranciers een gunstig moment, hoewel sommigen het ook altijd wel moeilijk vinden omdat relatief kort erop de Horecava plaats vindt. Maar uiteraard zijn dergelijke argumenten ook altijd afhankelijk van het verhaal wat je als bedrijf te vertellen hebt. Opvallend is wel dat Nederlandse beurzen in vergelijking met buitenlandse beurzen steeds minder werk maken van ‘duiding’ op de beursvloer zelf. Geen vegan-straatje, geen biologisch hoekje, geen presentatieplein met de belangrijkste technologische hulpmiddelen binnen de horeca van dit moment, maar veelal alles door elkaar. Voordeel van die aanpak is wel dat de vakbezoekers op die manier gedwongen zijn alle stands af te lopen. De volgende editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 23 tot en met woensdag 25 september 2019 in Rotterdam Ahoy. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Gastvrij Rotterdam gaat door en is doorstroom evenement

Beurzen – Vakbeurzen blijven vallen onder de zogenaamde ‘doorstroom evenementen’ en mogen van het kabinet doorgaan, mits de organisatie zich houdt aan 1 persoon per 5m2 vloeroppervlakte. Voor Gastvrij Rotterdam betekent die richtlijn dat de horecabeurs doorgang kan vinden.

Lees bericht

{if '1' == '1'}

Jumbo presteert goed, het wachten is op La PLace

Cijfers - Jumbo doet op alle fronten goede zaken, alleen de coronamaatregelen blijven de La Place-restaurants parten spelen. De omzet over het eerste half jaar nam vrijwel volledig autonoom toe met 5,3% ten opzichte van eerste helft 2020 en kwam uit op €5,36 miljard. Een stijging met €268 miljoen. Omdat de groei van 5,3% hoger is dan de gemiddelde marktgroei in de sector van circa 5%,...

Lees bericht

{if '2' == '1'}

Gastvrij Rotterdam 2021 voor 80% volgeboekt

Beurzen – De vier beurshallen van Gastvrij Rotterdam, die van 20 tot en met 22 september wordt gehouden in de Rotterdamse Ahoy, zijn voor ruim 80% gevuld. In sommige hallen is bijna geen stand meer beschikbaar, meldt de beursorganisatie in de meest recente nieuwsbrief.

Lees bericht

{if '3' == '1'}

Jumbo gaat samenwerken met Makro in zakelijke markt

Samenwerking - Jumbo Supermarkten en foodservicegroothandel Makro bundelen vanaf deze maand hun krachten om zakelijke klanten van Jumbo beter te kunnen bedienen. Dat laten beide bedrijven maandag weten. Met de samenwerkingsovereenkomst worden bijna duizend artikelen uit het assortiment van Makro aan het zakelijke online winkelkanaal van Jumbo toegevoegd.

Lees bericht

{if '4' == '1'}


Gastvrij Rotterdam krijgt Formule & Franchise Plein

Beurzen - Gastvrij Rotterdam, de horecabeurs die van 20 tot en met 22 september wordt gehouden, krijgt een nieuw Plein op de beursvloer. Tijdens  de drie beursdagen worden op het Formule & Franchise Plein franchisegevers en potentiële franchisenemers samengebracht door aanbieders van food- en horecaconcepten en -formules.

Lees bericht

{if '5' == '1'}

Sligro helpt klanten Slim Ondernemen

Interview - Met Slim Ondernemen helpt Sligro klanten meer uit hun zaak te halen. Hierbij gaat het om oplossingen op een breder vlak dan food alleen: denk aan rendement, personeel, loyaliteit en duurzaamheid. Volgens Dries Bögels (directeur Foodservice Nederland) en Hanna Polman (manager Customer Solutions) is dit nog maar het begin van de mogelijkheden die Sligro te bieden heeft. ...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid