‘Gastvrij Rotterdam plust op alle fronten’

Beurzen - De organisatie van de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam toonde zich na afloop van de driedaagse beurs dik tevreden met de behaalde resultaten. Met 450 exposanten en 150 wedstrijden, uitreikingen, proeverijen, masterclasses en demonstraties werden volgens de organisatie alle voorgaande records gebroken. Ook in bezoekersaantallen kende de zesde editie een stijging van 12%. Volgens de tellingen passeerden 14.264 foodprofessionals de toegangspoorten in Rotterdam Ahoy. Ten opzichte van de eerdere edities was er deze editie veel ruimte ingepland voor de ‘themapleinen’. Een wijn- en een bierplein, maar ook een pop-uprestaurant van circulair restaurant The Green House, een beursdeel met diverse startup-bedrijven bij FoodIntro Live en diverse demonstratiegedeelten. Locaties waar bezoekers zich allemaal konden oriënteren op de belangrijkste ontwikkelingen op horecagebied. Gunstig De timing van Gastvrij Rotterdam, net na de zomer, is voor veel leveranciers een gunstig moment, hoewel sommigen het ook altijd wel moeilijk vinden omdat relatief kort erop de Horecava plaats vindt. Maar uiteraard zijn dergelijke argumenten ook altijd afhankelijk van het verhaal wat je als bedrijf te vertellen hebt. Opvallend is wel dat Nederlandse beurzen in vergelijking met buitenlandse beurzen steeds minder werk maken van ‘duiding’ op de beursvloer zelf. Geen vegan-straatje, geen biologisch hoekje, geen presentatieplein met de belangrijkste technologische hulpmiddelen binnen de horeca van dit moment, maar veelal alles door elkaar. Voordeel van die aanpak is wel dat de vakbezoekers op die manier gedwongen zijn alle stands af te lopen. De volgende editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 23 tot en met woensdag 25 september 2019 in Rotterdam Ahoy. Bron: @FoodClicks
Beurzen - De organisatie van de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam toonde zich na afloop van de driedaagse beurs dik tevreden met de behaalde resultaten. Met 450 exposanten en 150 wedstrijden, uitreikingen, proeverijen, masterclasses en demonstraties werden volgens de organisatie alle voorgaande records gebroken. Ook in bezoekersaantallen kende de zesde editie een stijging van 12%. Volgens de tellingen passeerden 14.264 foodprofessionals de toegangspoorten in Rotterdam Ahoy. Ten opzichte van de eerdere edities was er deze editie veel ruimte ingepland voor de ‘themapleinen’. Een wijn- en een bierplein, maar ook een pop-uprestaurant van circulair restaurant The Green House, een beursdeel met diverse startup-bedrijven bij FoodIntro Live en diverse demonstratiegedeelten. Locaties waar bezoekers zich allemaal konden oriënteren op de belangrijkste ontwikkelingen op horecagebied. Gunstig De timing van Gastvrij Rotterdam, net na de zomer, is voor veel leveranciers een gunstig moment, hoewel sommigen het ook altijd wel moeilijk vinden omdat relatief kort erop de Horecava plaats vindt. Maar uiteraard zijn dergelijke argumenten ook altijd afhankelijk van het verhaal wat je als bedrijf te vertellen hebt. Opvallend is wel dat Nederlandse beurzen in vergelijking met buitenlandse beurzen steeds minder werk maken van ‘duiding’ op de beursvloer zelf. Geen vegan-straatje, geen biologisch hoekje, geen presentatieplein met de belangrijkste technologische hulpmiddelen binnen de horeca van dit moment, maar veelal alles door elkaar. Voordeel van die aanpak is wel dat de vakbezoekers op die manier gedwongen zijn alle stands af te lopen. De volgende editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 23 tot en met woensdag 25 september 2019 in Rotterdam Ahoy. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Trendwatcher Scholtens ziet ons lijden aan digitale obesitas
Event – “We zijn allemaal verslaafd aan digitale dopamine, en lijden hierdoor in een bepaalde vorm aan digitale obesitas”. Woorden van trendwatcher Jeanneke Scholtens van Buro Zorro tijdens de workshop die zij gaf op Gastvrij Rotterdam bij een bijeenkomst van FoodserviceXS.
Lees berichtSligro schenkt €10.000 aan Jeugdfonds bij heropening Leeuwarden
Groothandel - Ter gelegenheid van de heropening van de groothandelslocatie in Leeuwarden deed Sligro een schenking aan een belangrijk sociaal-maatschappelijke doel in de regio. Henk de Jong, ambassadeur van het Jeugdfonds Sport & Cultuur in Friesland, ontving uit handen van Bauke de Vries, vestigingsdirecteur Sligro Leeuwarden, een cheque ter waarde van € 10.000.
Lees berichtJubileumeditie van Gastvrij Rotterdam breekt alle records
Vakbeurzen - Gastvrij Rotterdam vierde de afgelopen drie dagen haar 10e editie. De beurs in vijf de hallen van Rotterdam Ahoy was met 500 deelnemende bedrijven volledig uitverkocht, waarmee deze editie de grootste tot nu toe is. Ook werd met 18.559 bezoekers een recordaantal gerealiseerd.
Lees berichtFinalisten van de HANOS Gouden Koksmuts zijn bekend
Vakwedstrijd - Tijdens de voorronde in de wedstrijdarena van het Gastronomisch Gilde op Gastvrij Rotterdam streden 11 deelnemende teams om een plek in de finale van de HANOS Gouden Koksmuts. De jury selecteerde 6 finalisten en het Gastronomisch Gilde vergeeft in de komende maanden nog 1 wildcard. Deze finale vindt plaats op maandag 8 januari 2024 tijdens de Horecava.
Lees berichtYornie van Dijk van Restaurant Basiliek wint eerste Green Chef’s Hat
Wedstrijd - Yornie van Dijk van Restaurant Basiliek* uit Harderwijk is de eerste winnaar geworden van de nieuwe 100% plantaardige kookwedstrijd de Green Chef’s Hat. Maandag 18 september, op de eerste beursdag van Gastvrij Rotterdam streden 5 deelnemers om de titel.
Lees berichtMarco van der Wijngaard wint voor tweede keer finale Bocuse d’Or
Wedstrijd - Maandag 18 september 2023 tijdens horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam is Marco van der Wijngaard, samen met zijn commis Stijn de Jong, van restaurant ’t Amsterdammertje in Loenen aan de Vecht, voor de tweede keer de winnaar geworden van de Nederlandse finale van Bocuse d’Or. Zij vertegenwoordigen Nederland tijdens de Europese finale in het Noorse Trondheim op 19 en 20 maart 2024.
Lees bericht