Google Maps en McDonald's favoriet onderweg


McDonald's geeft steeds meer inhoud aan de kleur groen

Onderzoek  – Nederlanders gebruiken het vaakst Google Maps om onderweg te navigeren. De keuze voor een app wordt voornamelijk bepaald door het type vervoermiddel. Nederlanders stoppen daarnaast onderweg het liefst bij McDonald's.

Dit blijkt uit Smart Mobility een onderzoek van Multiscope naar reisgedrag, aanbieders en toekomst van slimme mobiliteitsoplossingen onder ruim 3.000 Nederlanders. Uit het onderzoek blijkt dat wie onderweg is vooral Google Maps gebruikt. Van de Nederlanders geeft 57% aan deze app onderweg te gebruiken. Bovendien bestaat die groep gebruikers in het verkeer zowel uit ouderen als jongeren. Bijna 50% van de 50-plussers gebruikt Google Maps. In de leeftijdscategorie 18-34 jaar loopt dit zelfs op tot 67%.

Vervoer bepaalt keuze reisapp

NS Reisplanner en 9292OV scoren volgens het onderzoek vooral onder regelmatige gebruikers van het openbaar vervoer. Bij de vaste ov-reizigers is dat zo’n 70%. Automobilisten kiezen, naast Google Maps, regelmatig voor Flitsmeister en Parkmobile. Onder 50-plussers gebruikt 15% regelmatig de ANWB Onderweg app.

Stoppen om te eten

71% van de Nederlanders stopt onderweg weleens bij een eetgelegenheid. McDonald's is daarbij het meest populair. Maar liefst 34% bezoekt deze fastfoodketen weleens. Bij jongeren (18-34 jaar) stijgt dit percentage zelfs naar 43%. La Place (29%) volgt en is favoriet onder 50-plussers. AH to go (26%) komt op plaats drie en scoort goed bij jongeren. Dat hangt ook samen met het feit dat deze leeftijdsgroep relatief vaak gebruik maakt van het openbaar vervoer.

Bron: Multiscope/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duurzame Happy Meal speeltjes bij McDonald’s

Formulenieuws - Gasten van McDonald’s kunnen bij het Happy Meal kiezen voor een speeltje van Playmobil Wiltopia. De speeltjes vormen  onderdeel van de eerste duurzame lijn van Playmobil en zijn gebouwd rondom de natuur en wilde dieren. De speeltjes zijn gemaakt van PE Plastic, op een duurzame manier vervaardigd uit suikerriet.

Lees bericht


‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht

La Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas

Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.

Lees bericht

Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit

Onderzoek – Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit dan dierentuinen. De top acht qua loyaliteit telt zeven dierentuinen. De Efteling is het enige attractiepark binnen de top acht. Aquaria scoren het laagst op loyaliteit. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.

Lees bericht


McDonald’s brengt Happy Meal voor volwassenen

Formulenieuws –McDonald’s biedt vanaf 27 februari een Happy Meal voor volwassenen. Hierbij heeft de gast de keuze tussen een Big Mac menu of een menu met 9 McNuggets. Daarnaast biedt het menu een speeltje als vanouds, namelijk een speciale collectors item ontworpen door het Amerikaanse talent Kerwin Frost.  Het McDonald’s Happy Meal voor volwassenen is uitsluitend als App Exclusive verkrijgbaar...

Lees bericht

De Beren populairste restaurantketen Nederland

Onderzoek – De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders. Personen in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar bezoeken het vaakst een restaurantketen (65%).

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid