Grolsch laat Meesterbrouwer klant adviseren
Actie - Winkelbezoekers kunnen voortaan ‘Advies van de Meesterbrouwer’ van Grolsch vragen voor een passend biertje. De bierbrouwer heeft een interactief display ontwikkeld, waar consumenten een Grolsch bier kunnen scannen en advies krijgen van Meesterbrouwer Marc Janssen.
Het display is een nabootsing van een horecabar, waar Grolsch Meesterbrouwer Marc Janssen de rol van barman vertolkt. Klanten die de barcode van een flesje Grolsch scannen krijgen via de display tekst en uitleg over het bier. De display zorgt voor extra beleving in het bierschap.
Door het advies ontdekken klanten niet alleen het diverse aanbod van Grolsch bieren, maar leren ze ook meer over de smaak van het bier. “Op deze manier zijn we in staat om de consument op een leuke en verrassende manier mee te nemen in ons veelzijdige assortiment. Ons doel is om hen te helpen om op de winkelvloer hun keuze makkelijker te maken” vertelt Iris Weelink, Brand Activation Manager bij Grolsch.
De vuurdoop van het display heeft inmiddels plaatsgevonden en de reacties waren enthousiast: “We zijn altijd op zoek naar vernieuwende samenwerkingen die klanten inspireren. Dit display van Grolsch is uniek en vernieuwend en helpt ons bij ons doel om iedere week weer klanten te inspireren”, aldus AH Driessen – Arnhem Schuytgraaf.
Bron: Grolsch/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Heineken hoofdsponsor van tiende editie SAIL 2025
Sponsoring – Heineken wordt hoofdsponsor van de tiende editie van SAIL in Amsterdam. SAIL 2025 is het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar
Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.
Lees berichtSamenwerking Peroni Nastro Azzurro 0.0% met Ferrari
Bier - Peroni Nastro Azzurro 0.0%, het premium Italiaanse biermerk van Asahi Europe & International, waartoe ook Grolsch behoort, heeft een nieuwe wereldwijde samenwerking met Ferrari aangekondigd.
Lees berichtHeineken bedankt horecabedrijven met ‘Thankswagen’
Actie – Deze week verraste Heineken enkele horecaondernemers met een speciale ‘Thankswagen’. De wagen was voorzien van de naam van de ondernemer en was een bedankje van de bierbrouwer voor het die gebruik maken van de online bestelplatformen.
Lees berichtDesperados voortaan in transparante hervulbare fles
Introductie – Bierbrouwer Heineken stapt ook met Desperados over op een hervulbare fles. Het is het achtste biermerk van Heineken Nederland dat overgaat op hervulbare flessen in de horeca en retail.
Lees berichtGrolsch introduceert de ‘niet-zo-nieuwe’ duurzame krat
Introductie - Grolsch introduceert een nieuwe, duurzamere krat. De ‘niet-zo-nieuwe’ krat is voor 98 procent gemaakt van oude kratten.
Lees bericht