Grootste HANOS-vestiging opent op 21 maart in Maastricht
Groothandel – De nieuwe vestiging van HANOS in Maastricht gaat 21 maart open. Dat heeft directeur Kim Hollands van HANOS Maastricht laten weten. De locatie wordt met 40.000 vierkante meter de grootste vestiging van familiebedrijf HANOS.
Juli 2022 konden foodprofessionals al een preview krijgen van de nieuwbouw. Bij die gelegenheid gaf directeur Kim Hollands aan dat de vestiging er niet alleen komt voor culinair Maastricht, maar dat de locatie ook klanten uit België en Duitsland moet aantrekken. “We zitten hier op de grens van Duitsland en België, dus het is ook logisch dat je je daar op richt. Bovendien staat HANOS culinair gezien hoog aangeschreven en dat willen we straks ook waarmaken”.
Meer dan 100.000 artikelen
Bij HANOS Maastricht komen straks meer dan 100.000 artikelen te liggen. Ter vergelijking met de locatie Delft, ook geen kleine vestiging, zijn dat er zo’n 30.000 meer. In Maastricht zullen vooral producten voor Duitsland en België aan het assortiment worden toegevoegd. De locatie telt verder 32 laaddocs, van waaruit naar verwachting zo’n 75 procent van de totaalomzet zal worden bezorgd.
Ruimer aanbod
Het afhalen zal in Maastricht vooral worden gestimuleerd door de gesprekken met de specialisten op de vestiging en het aanbod. De visafdeling in Maastricht beslaat straks 370 vierkante meter. Dat is beduidend meer dan bij de dichtstbijzijnde vesting in Valkenburg bijvoorbeeld, waar de visafdeling 60 vierkante meter groot is. Ook het aanbod is niet te vergelijken. In Valkenburg liggen 30 soorten vis en in Maastricht 300 visvariaties.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtSligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht