HMSHost buigt zich over toekomst Treck en Broodzaak


De nieuwe formule Treck / Foto bij: HMSHost

Formulenieuws – HMSHost gaat de toekomst van de formules Treck en Broodzaak bekijken. Volgens een reactie van de exploitant van beide formules op Retailnews is door de coronacrises het voortbestaan van de stationsformules onzeker geworden en is herziening van de formules noodzakelijk.

Sinds de corona-uitbraak en de genomen maatregelen om verdere verspreiding van het virus tegen te gaan, is er in de retail- en foodservicewereld veel veranderd. Ook op de stations. Zo is het aantal treinreizigers fors geslonken en ook het aantal passanten op de stations. En de verwachting is dat de die passagiers- en passantenstromen nog wel even op zich laten wachten. Ook het bestedingspatroon is sinds de lockdown half maart op de stations is rigoureus gewijzigd. Zo wordt er fors minder gereisd, verblijven mensen minder lang op de stations en wordt er bij de verschillende stationslocaties ook beduidend minder gekocht.

Treck

HMSHost nam de exploitatie van Broodzaak in december 2018 over van NS. Kort daarna maakte het bedrijf bekend dat het met een nieuwe formule verder zou gaan, genaamd Treck. Deze formule zou een aanzienlijk breder aanbod krijgen. Niet alleen koffie en broodproducten zouden er worden aangeboden, maar ook soep en snacks. Er werd zelf een speciale snack ontwikkeld, de Pizza-Twister. De naam Treck paste, volgens HMSHost, veel beter bij die bredere formule dan de naam Broodzaak.

De eerste Treck-locatie opende eind vorig jaar in Haarlem, waarna Amersfoort en Leiden snel volgden. Hoewel toen werd aangekondigd dat het om een pilot ging, waarvan de resultaten bekeken zouden worden, is nu een jaar later, verder geen locatie meer omgebouwd. Ook bestaan er geen plannen voor de ombouw van de resterende 26 Broodzaak-locaties. Wel laat HMSHost in een reactie aan Retailnews weten dat het genoodzaakt is ‘de strategie voor de broodjesdivisie te herzien’.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




FEBO opent vestiging op Schiphol Plaza

Formulenieuws - Snackbarketen FEBO heeft haar deuren geopend op Amsterdam Schiphol Airport. De winkel van travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) is de eerste vestiging van het merk op een luchthaven in Nederland.

Lees bericht

Avolta start pilot om footprint van F&B-aanbod te meten

Duurzaamheid – Avolta, wereldleider op het gebied van reiservaringen waar HMSHost onderdeel vanuit maakt, start een pilot in samenwerking met duurzaamheidsbedrijven HowGood en PS in Foodservice. Deze pilot richt zich op het meten van de CO2-voetafdruk van de Nederlandse toeleveringsketen in F&B.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid