Hoe kun je je zaak draaiende houden met behulp van maaltijdbezorging?
Actie - Horecaondernemingen worden volop geconfronteerd met de realiteit rondom de bestrijding van het coronavirus: gasten gaan niet meer deur uit en de deuren van de eet- en horecagelegenheden zijn dicht. Toch zijn er ook ondernemers die doorgaan en actief zijn met afhalen, maar ook vooral bezorgen.
Ook software- en databedrijf Lightspeed ziet die ontwikkeling en wil bedrijven helpen met de bezorgstap. Daarom stellen zij drie maanden hun programma’s gratis ter beschikking aan ondernemers die kansen zien in bezorging.
De veiligste en meest lucratieve oplossing is om je horecazaak tijdelijk om te toveren naar een zogenaamde ‘dark kitchen’ of spookkeuken, zo laat Lightspeed weten. Dit is uiteraard een flinke uitdaging voor horecazaken die nog nooit eerder op deze manier gewerkt hebben of maaltijdbezorging niet ondersteunen, maar in deze onzekere tijden is het zeker de moeite en investering waard. Samen met een aantal bezorgpartners zet Lightspeed een aantal bezorgplatforms op een rijtje, want ook die zijn zich bewust van hun rol op dit moment en hebben speciale COVID-19 programma’s gelanceerd:
Thuisbezorgd.nl
Thuisbezorgd.nl maakt gebruik van ‘contactloze’ bezorging. Dit betekent dat bezorgers aanbellen, de maaltijd voor de deur zetten, en op een veilige afstand wachten totdat het eten in ontvangst wordt genomen. Bezorgers staan bij thuisbezorgd.nl op de loonlijst en worden dus automatisch doorbetaald.
Deliveroo
Deliveroo zorgt ook voor ‘contactloos’ bezorgen, en compenseert bezorgers die op dit moment niet kunnen werken.
UberEats
Uber Eats berekent geen extra bezorgkosten, en heeft een optie om ‘contactloos’ de maaltijd te overhandigen. Bij het maken van de bestelling kunnen mensen een bericht achterlaten hoe ze de maaltijd bezorgd willen hebben.
Bron: Lightspeed
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Minder bestellingen, maar beter resultaat bij Just Eat Takeaway
Bezorgdienst - Minder bestellingen, maar toch een beter resultaat. Dat is de kern van de jaarcijfers van moederbedrijf Just Eat Takeaway van het Nederlandse Thuisbezorgd. Het betere resultaat werd vooral geboekt omdat ondernemers meer betaalden aan de maaltijdenbezorgdienst. Het bedrijf wist te melden dat het operationeel resultaat in 2023 naar 324 miljoen euro steeg.
Lees berichtMayte Oosterveld van PLUS wordt CFO Just Eat Takeaway
Benoeming - De Raad van Commissarissen van Just Eat Takeaway.com heeft financieel directeur Mayte Oosterveld van PLUS voorgedragen als Chief Financial Officer en lid van de Raad van Bestuur van Just Eat Takeaway.com. In die functie zal zij Brent Wissink opvolgen die zijn vertrek heeft aangekondigd.
Lees berichtVoorschot bij reservering zorgt voor onbegrip bij horecagast
Onderzoek – Ruim twee op vijf (44%) Nederlanders begrijpt niet waarom ze een aanbetaling moeten doen bij het plaatsen van een online reservering voor een restaurant. Dit blijkt uit onderzoek van kassa- en betaalplatform Lightspeed. Steeds meer horecazaken vragen gasten een voorschot te betalen als maatregel tegen het stijgende aantal no-shows.
Lees berichtFrikandel meest bestelde product op Nieuwjaarsdag
Analyse – Traditioneel maakt Thuisbezorgd aan het einde van het jaar een overzicht van de meest populaire bestelde gerechten. Dit jaar is het overzicht uitgebreider en biedt de analyse van de bestellingen een aardige inzage in het consumptiegedrag van de Nederlander bij bestellingen. Een overzicht van de Nederlandse trek in frikandel speciaal op nieuwjaarsdag en de grootste zoetekauw van Nederland, tot...
Lees berichtThuisbezorgd en flitsbezorger Flink gaan samenwerken
Samenwerking - Thuisbezorgd breidt haar aanbod in boodschappen bezorgen verder uit met online bezorgdienst Flink. Vanaf nu kunnen Nederlandse consumenten verse producten en dagelijkse boodschappen van Flink bestellen via Thuisbezorgd.
Lees berichtChristina Aguilera en rapper Latto in ‘Thuisbezorgd-campagne’
Campagne - Christina Aguilera en rapper Latto brengen hiphop en opera samen in nieuwe campagne voor Thuisbezorgd.nl. Beide artiesten slaan in de ‘Zei d’r iemand’-Thuisbezorgdcampagne voor de eerste keer de handen ineen.
Lees bericht