HorecaEvenTT biedt genoeg inspiratie


Keuze uit toppings steeds vaker een vaste waarde op de menu's

Beurzen – De horecavakbeurs HorecaEvenTT in Assen is niet direct het platform voor innovatie en vernieuwing, maar wie inspiratie zoekt heeft aan de beurs een prima platform. De belangrijkste horecapartijen zijn aanwezig en proberen vooral te overtuigen wat de diverse producten in combinatie doen voor de eindgebruikers. En is het uiteindelijk daar niet allemaal om te doen in het horecavak?

Het was een gezellige drukte mandag 10 februari op de eerste beursdag in Assen. Veel horecaondernemers en horecagezinnen hadden de storm getrotseerd en waren naar het circuit gekomen. De locatie van de enige nog overgebleven noordelijke horecavakbeurs. Veel startups op de beursvloer en lokale aanbieders, maar ook een brede variëteit aan landelijke en regionale foodservice-aanbieders waren aanwezig met hun producten en concepten. Zoals Dr Oetker bijvoorbeeld met het hagelnieuwe pizzaconcept Pizza Perfettissima. Een oplossing voor de out of homesector voor het serveren van pizza’s; van basis tot getopte pizza, inclusief oven voor locaties, die beperkt zijn in hun keukenfaciliteiten of die toch de service van een snack willen aanbieden op minder gangbare tijden.

Verscheidenheid

De vegan-trend, die eerder was te zien op de internationale beurzen en op de Horecava, was ook in Assen zichtbaar. Diverse aanbieders boden hun plant-based producten aan. Niet alleen vleesloze hamburgers, sausages en saté, maar zelfs kebab-spiezen. Ook de Vegetarische Slager was als nieuw onderdeel van Unilever prominent aanwezig. En juist door de verscheidenheid konden de noordelijke foodprofessionals ook goed de onderlinge kwaliteitsverschillen zien. Het feit dat over het algemeen de stelling heerst dat de trends in het noorden wat langzamer doorkomen dan in de Randstad klopt, maar dat wil niet zeggen dat de trends zich in de noordelijke provincies niet voordoen. Ook in noorden vraagt de consument vaker naar vegetarische producten en is ook de horecasector op zoek naar ander producten dan het gangbare. En dat geldt voor frisdranken, biersoorten, maar ook in niet vleesproducten of een borrelplank met iets anders dan de klassiekers.

Ondernemerschap

Een beurs als HorecaevenTT is belangrijk voor ondernemers om weer even het vizier te richten op het eigen bedrijf. Wat wil ik zijn en wat wil ik mijn gasten voorzetten? Hoe speel ik in op de trends en in welke mate? Hoe kan ik mijn gerechten, of mijn menu beter presenteren? Vragen waarop er antwoorden op de beursvloer liggen. Misschien niet direct bij de stands zelf, maar wel in de gesprekken met de mensen op de stands en in de combinaties die je als ondernemer zelf kunt trekken uit het aanbod. Ondernemen vraagt weer om meer ondernemerschap en meer creativiteit, in Assen is het tot en met woensdag 12 februari gewoon allemaal te vinden.

Bron:@FoodClicks

Dr Oetker was aanwezig met het nieuwe foodserviceconcept Pizza Perfettissima
Menupresentatie voor kinderen van De Jong Disposables
Vrumona samen met eigen startup Sir Joe bieden samen meer variatie in fris
Saté, sausages, maar ook een hele plant-based 'kebab-spies' bij Evolution Meats

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Tweede Spar City met The Tosti Club-module open

Formulenieuws – Op Hemelvaartsdag opende ondernemer Luke van Gelder zijn tweede Spar City in Arnhem. Het is tevens de tweede Nederlandse Spar City-locatie waar de The Tosti Club-module is geïntegreerd. The Tosti Club als totaalconcept voor ontbijt, coffee en een tosti beleefde eerder in Zwolle een première bij de gemaksformule.

Lees bericht

Vrumona wisselt producten met krappe THT-datum gratis om

Interview - De huidige coronacrisis treft de horecasector enorm. Vrumona wil daar waar mogelijk ondernemers steunen. “Ook voor ons is dit een uitdagende periode, maar zeker nu staat onze kernwaarde ‘samenwerken’ centraal, dus waar mogelijk ondersteunen wij de horeca, onze handelspartners en klanten”. Het frisdrankenbedrijf doet dat in samenwerking met KHN in Help de Horeca, met het branchebrede initiatief ‘samenuitsamenthuis’...

Lees bericht




Initiatief ‘Help de Horeca’ ondersteunt horecaondernemers

Ondersteuning - Met ‘Help de Horeca’, een nieuw initiatief, ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met een aantal horecapartners de Nederlandse horecaondernemers in deze moeilijke periode. Mensen kunnen een waardebon kopen, die later is te verzilveren, maar waardoor ondernemers toch inkomsten krijgen. Bedoeling van de waardebon is dat later iedereen weer volop kan genieten van het eigen favoriete restaurant of café.

Lees bericht

Unilever brengt water met extra’s op de markt, B-Better

Introductie – Unilever stapt met het nieuwe merk B-Better in de markt voor water met extra’s. Volgens het concern gaat het om een merk met een missie. Unilever wil met  B-Better de consument bewust maken van de impact van plastic flesjes op het milieu en hen overtuigen van de voordelen van kraanwater.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid