Horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam breekt alle records


Deze editie van Gastvrij Rotterdam telde vele kook- en andere horecavakwedstrijden

Vakbeurzen - Ruim 450 exposanten en 16.757 bezoekers bezochten tijdens de afgelopen dagen Gastvrij Rotterdam. Daarmee is het eerdere record in 2019 met 16.303 bezoekers verslagen en werd de horecavakbeurs afgelopen dagen in Rotterdam Ahoy de grootste editie tot nog toe.

De beursorganisatie noemt de belangstelling voor de beurs boven verwachting, gelet op de actuele situatie in de horecabranche met de diverse aanhoudende uitdagingen, onder meer rondom het tekort aan personeel. Robert Melaard, managing director van Gastvrij Rotterdam: “Het is heel mooi om te zien hoe veel mensen weer op de beurs afkwamen, hoe blij iedereen was elkaar te ontmoeten en hoe positief iedereen gebleven is. Het is geweldig dat we van zoveel exposanten wederom het vertrouwen hebben gekregen door hun deelname te bevestigen aan Gastvrij Rotterdam 2022 en dat zoveel vakbezoekers de tijd hebben vrijgemaakt voor een bezoek.”

De horecavakbeurs kende vele culinaire wedstrijden en finales, zoals de Young Chef Award, Het Glazen Kalf, de Gaia Green Awards, de Minder Zout Meer Smaak Challenge, het NK en BK Oestersteken, de voorrondes van de HANOS Gouden Koksmuts, de Euro-Toques Cookware Company Restaurantprijs 2022, het Proefschrift Wijnconcours, de Wijnvrouw van het Jaar, PUUR Koken met wild, Good Fish Dish Award en het NK Sabreren.

Gastvrij Rotterdam 2023

De 10e editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van 18 tot en met 20 september 2023 in Rotterdam Ahoy. Gastvrij Rotterdam richt zich op ondernemers en managers in het midden- en hoogsegment horeca.

Bron: Gastvrij Rotterdam/@FoodClicks

Hanos was goed vertegenwoordigd op Gastvrij Rotterdam
Makro wilde nog meer vierkante meters
Ook mooie samenwerkingen, zoals tussen Garden Gourmet van Nestlé Professional en Bonduelle
Bidfood had traditiegetrouw een aparte ruimte op de beurs nu met karaokebar

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid