Horeko lanceert feature voor betere grip op marge van bezorggerechten


Software - Softwareleverancier Horeko uit Amersfoort heeft deze maand twee nieuwe features gelanceerd voor haar keukenmanagementsysteem Horeko Kitchen Manager. Ze helpt hiermee horecaondernemers om meer grip te krijgen op de marge van bezorggerechten.

Zo kunnen ondernemers vanaf nu de commissie die ze aan bezorgplatforms betalen, toevoegen aan de calculatie in het systeem. Naast deze update is er nu ook een tweerichtingskoppeling mogelijk met Mplus- en Lightspeed-kassa’s. CEO Marvin van Dongen van Horeko: “Doordat de horeca - noodgedwongen door corona – veel meer aan bezorgen doet, kregen we van onze klanten veelvuldig de aanvraag voor een feature waarmee ondernemers de commissie die ze aan bezorgplatforms betalen, kunnen doorberekenen. Bovendien verwachten we dat afhalen en bezorgen ook na de lock down blijft.”

Margeberekening

Met de nieuwe feature (eigenschap in een softwaresysteem) kunnen horecaondernemers in het calculatiegedeelte gemakkelijk de commissie voor Thuisbezorgd, Uber Eats of Deliveroo in de prijs van het gerecht doorberekenen. Ze zien zo direct wat hun marge inclusief bezorgkosten is. “Zo krijg je inzicht in wat je per verkocht gerecht betaalt voor bezorging. Daardoor weet je meteen of je hiermee een goede marge behaalt”, aldus Van Dongen. Je kunt daarmee als ondernemer keuzes maken over welke gerechten je wel en welke je niet aanbiedt voor bezorging.

Tweerichtingscommununicatie met kassa’s

Naast deze toepassing is er sinds kort voor gebruikers van Horeko Kitchen Manager een tweerichtingskoppeling met Mplus- en Lightspeed-kassa’s mogelijk. Waar Horeko eerder alleen informatie van de kassa ontving, is er nu tweerichtingscommunicatie toegevoegd. Gerechten en prijzen zijn nu vanuit het softwaresysteem door de gebruiker direct te exporteren naar de kassa. Van Dongen: “Bovendien kan hij als de ingrediëntprijzen veranderen en daardoor de prijs op de (afhaal)menukaart wijzigt, dit direct in de kassa gelijktrekken.”

Bron: Horeko/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Voorschot bij reservering zorgt voor onbegrip bij horecagast

Onderzoek – Ruim twee op vijf (44%) Nederlanders begrijpt niet waarom ze een aanbetaling moeten doen bij het plaatsen van een online reservering voor een restaurant. Dit blijkt uit onderzoek van kassa- en betaalplatform Lightspeed. Steeds meer horecazaken vragen gasten een voorschot te betalen als maatregel tegen het stijgende aantal no-shows.

Lees bericht


The Sunny Burger Co. wint Lightspeed Award

Verkiezing – Vegan burger bar The Sunny Burger Co., gevestigd in Amsterdam en voorheen bekend als Miami Burger, heeft recent de Lightspeed Hospitality Award 2023 gewonnen. De prijs vormde een bekroning op de metamorfose die de vegan burger bar heeft ondergaan.

Lees bericht


Lightspeed brengt uitbreidingsmodule Order Anywhere

Introductie - Om de toenemende digitalisering van de Nederlandse horecasector verder te ondersteunen, heeft Lightspeed, het ondernemingsplatform, een nieuwe uitbreidingsmodule voor Lightspeed Restaurant gelanceerd: Order Anywhere. Bestellingen en betalingen in restaurants en voor afhaal zitten nu in één systeem

Lees bericht



‘Helft minder gasten bij geen pin-mogelijkheid’

Horeca – Horecazaken die geen mogelijkheid hebben om te betalen met de pinpas kunnen tot de helft van hun klandizie mislopen. Dat blijkt uit onderzoek gedaan in opdracht van Lightspeed. De pinas is verreweg het meest favoriete betaalmiddel;  85 procent van de Nederlanders betaalt in een horecazaak het liefst met pin.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid