IKEA komt met ‘voordelig geprijsde’ plantdog


De plantdog van IKEA wordt goedkoper geprijsd dan de reguliere hotdog om plantaardig te stimuleren / Foto bij: IKEA

Formulenieuws – IKEA introduceert de plantdog, een plantaardige variant van de al veertig jaar bestaande populaire hotdog. Net als alle andere plantaardige opties in het IKEA Food aanbod, is deze nieuwe hotdog lager in prijs dan de kipvariant. Op die manier wil het Zweedse woonwarenhuis mensen stimuleren om te kiezen voor een plantaardig alternatief.

De receptuur van de plantdog is zo ontwikkeld dat de smaak en textuur overeenkomen met die van de kipvariant, zonder gebruik te maken van dierlijke ingrediënten. De plantdog is vanaf maandag 10 juli verkrijgbaar in alle IKEA bistro’s.

Alternatief

De plantdog is gemaakt van onder andere rijsteiwit, wortel, ui en zoete aardappel en bevat geen toegevoegde suikers. Marcel van Geijn, Food Manager IKEA Nederland: “We hopen zoveel mogelijk mensen positief te verrassen met de smaak van de plantdog. Als bekende, grote retailer heeft IKEA de verantwoordelijkheid om duurzame consumptie te stimuleren. Dit betekent dat we onze plantaardige alternatieven zo aantrekkelijk mogelijk moeten maken. Dit doen we niet alleen met de receptuur maar ook met de prijzen. Die zijn van onze plantaardige opties altijd lager dan die van hun vleesvarianten.”

Plantaardige eiwitten

IKEA breidt het aanbod van plantaardige opties continu uit. Momenteel bestaat het aanbod van warme gerechten in de IKEA restaurants voor vijftig procent uit vegetarische gerechten. Klanten konden in de bistro’s al kiezen voor de veggiedog (introductie 2018), plantaardig softijs en plantaardige en vegetarische Zweedse balletjes. Inmiddels kiest 28 procent van de klanten in het IKEA restaurant voor de vegetarische of plantaardige Zweedse balletjes in plaats van de vleesvariant. En in de bistro’s kiest volgens IKEA op dit moment 18 procent van de klanten voor de veggiedog in plaats van de kipvariant.

Bron: IKEA\@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht


Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid