iKi Beer lanceert gastronomisch bieren met chef Kelvin Lin


Rob Baan van Koppert Cress neemt het eerste flesje Iki bier van Kelvin Lin in ontvangst

Samenwerking - iKi Beer breidt het assortiment uit met een lijn gastronomische bieren in samenwerking met topchef Kelvin Lin van restaurant Nayolie in Voorschoten. Uniek aan de bieren is dat er met verse smaakmakers wordt gewerkt en niet met extracten.

Voor de ‘Lemongrass’ is vers citroengras gebruikt en aan de ‘Thai Sweet Basil’ is Zallotti Blossom toegevoegd. CEO Rob Baan van Koppert Cress in Monster, waar de Zallotti Blossom wordt geteeld, nam het eerste flesje bier in ontvangst.

De Lemongrass en de Thai Sweet Basil zijn de eerste bieren in een lijn van nieuwe gastronomische bieren die voor iKi Beer door topchef Kelvin Lin zijn gecreëerd. In de traditie van iKi zijn de nieuwe bieren ambachtelijk gemaakt op basis van groene thee. CEO Luit Mulder van iKi Beer: “De bieren passen helemaal bij de kookstijl van de Kelvin Lin, die met zijn bekroonde modern-Aziatische keuken bekendstaat om zijn smaakexplosies. Het zijn gastronomische bieren die ondersteunend zijn aan de maaltijd. Daarnaast kun je er goed mee koken en lenen ze zich heel goed om te verwerken in cocktails”.

Platform met recepturen

De lijn ‘iKi Beer by Kelvin Lin’ is een aanvulling op het bestaande iKi-assortiment, met daarin Yuzu, Ginger, Raz el Hanout, Pepper en het alcoholvrije Zero. Mulder: “De lijn is volop in ontwikkeling, zo werken we nu onder meer aan een dessertbier”. De bieren zijn voor de horeca verkrijgbaar bij onder meer alle Nederlandse drankengroothandels en bij Hanos, Bidfood,  DunYong Food Services, Lucullus, Asia Express Food en Yama. Voor consumenten zijn de bieren te koop bij DunYong webshop en toko, Ekoplaza, Sushivankai.nl, Holland Craft Beer en Beerwulf.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Marco van Bergen sluit zijn Udens toprestaurant OONIVOO

Horeca - Het Udense toprestaurant OONIVOO WineSpired sluit per 30 december 2023 definitief de deuren. Dat heeft eigenaar Marco van Bergen laten weten. Inflatie en de energiecrisis, die volgen op het verlies van de Michelinster en drie horecalockdowns zijn de reden. Hij is nog op zoek naar een partij die de lopende huurovereenkomst en de inrichting van het restaurant wil overnemen.

Lees bericht



RIJKS na ingrijpende verbouwing weer open

Horeca - Na een ingrijpende renovatie opent RIJKS, het restaurant van het Rijksmuseum, opnieuw haar deuren aan het Museumplein. “Na bijna 10 jaar werd het tijd voor de next step. In het nieuwe RIJKS hebben we meegenomen wat we hebben geleerd in de afgelopen jaren. We zijn de verbeterde versie van onszelf geworden,” aldus Executive Chef Joris Bijdendijk namens zijn team.

Lees bericht

Joris Peters zoekt opvolger Aan de Zweth in Schipluiden

Restaurant - Chef-eigenaar Joris Peters zoekt een opvolger voor de exploitatie van zijn restaurant Aan de Zweth in Schipluiden. Het tussen Rotterdam en Delft gelegen restaurant wordt ter overname aangeboden omdat de ondernemer elders een nieuwe uitdaging wil aangaan in een kleiner restaurant.

Lees bericht


Nieuwe kapitaalinjectie moet zorgen voor verdere groei Cheflix

Platform – De Netflix van sterrenchefs, Cheflix, heeft in een nieuwe kapitaalronde 1 miljoen euro opgehaald bij diverse investeerders. Onder de investeerders zijn de founders van scale-ups zoals Creative Fabrica en Studocu. Hoewel er ook interesse was van een groot mediaconcern uit de Verenigde Staten, hebben de founders van Cheflix, Thomas van Burg en Jeroen van den Brink, toch gekozen voor investeerders...

Lees bericht

Ketenpartijen willen 0% btw op groenten en fruit

Politiek – Ketenpartijen, retailers en politici staan vierkant achter 'Maatschappelijk akkoord 0% btw op groenten en fruit'. Zij hebben daarvoor donderdag gezamenlijk een akkoord ondertekend. Bij de ondertekening beloofden retailers dat zij bij afschaffing van de 9% btw- op groenten en fruit deze zouden doorvoeren in een prijsverlaging.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid