Jan Zandbergen Group opent nieuw innovatiecentrum


Ter gelegenheid van de officiële opening werd het evenement ‘The Taste of Innovation’ georganiseerd

Uitbreiding – Onlangs opende Jan Zandbergen Group hun nieuwe Food Innovatiecentrum in Veenendaal. Het nieuwe centrum gaat een grote rol spelen in de transitie naar meer plantaardig die het voormalige vleesbedrijf momenteel doormaakt.

Ter gelegenheid van de officiële opening werd het evenement ‘The Taste of Innovation’ georganiseerd. Genodigden konden onder andere luisteren naar lezingen van de Rabobank en Wageningen University, maar er kon vooral veel geproefd worden van zowel dierlijke als plantaardige eiwitinnovaties. Jan Zanbergen wil een belangrijke speler zijn in de eiwittransitie. Vandaar dat CEO Peter-Paul Zandbergen blij is met het nieuwe centrum. “Dit innovatiecentrum is een plek waar onze afdelingen, klanten en instanties samenkomen. Waar we nieuwe producten kunnen ontwikkelen en verschillende manieren kunnen onderzoeken om deze te produceren met het oog op duurzaamheid.”

Demonstratie

In het nieuwe innovatiecentrum bevindt zich onder andere een ‘Experience Center’, waar bezoekers kookdemonstraties en proeverijen kunnen bijwonen. Naast een volledig ingerichte professionele keuken, is er een volledig Research & Development onderzoekslab. Het eigen team van productontwikkelaars ontwikkelen nu al meer dan 100 producten per jaar.

Jan Zandbergen group

De Jan Zandbergen Group bestaat uit: Jan Zandbergen; Importeur en leverancier van grondstoffen, halffabricaten, producten en concepten op het gebied van vlees, gevogelte, biologisch vlees en plantaardige vleesvervangers. Diviande; Producent en verpakker van diepvriesvlees, vers voorverpakt vlees en vleesvervangers en de Future Food Group; Productontwikkelaar met een sterke focus op vegetarische, plantaardige en biologische vleesopvolgers.

Bron: Jan Zandbergen/@FoodClicks

Tijdens de opening konden er producten worden geproefd met de vraag is dit een vleesproduct of plantaardig?

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht


Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid