Joep Hutschemakers nieuwe GM Benelux Deliveroo
_798_768_90.jpg)
Benoeming - Deliveroo heeft Joep Hutschemakers benoemd tot General Manager Benelux. Hij leidt al sinds augustus het bezorgplatform vanuit Amsterdam. Later wordt voor België en Luxemburg gezocht naar een general manager die aan hem zal rapporteren.
Hutschemakers zal zich focussen op het verder versnellen van de huidige sterke groei van Deliveroo in deze markten. Hij neemt daarvoor een veel ervaring mee op het gebied van e-commerce en het neerzetten van snelgroeiende organisaties. Zo was Hutschemakers sinds 2019 CEO van online kaartenbedrijf Greetz, dat onlangs naar de beurs ging als onderdeel van de Moonpig Groep. Daarvoor vervulde hij diverse functies bij Ebay Classifieds, eerst bij Marktplaats en later als Managing Director voor België. Daarvoor werkte hij langere tijd in New York voor uitgeverij en dataleverancier RELX.
Verbinden
Het bezorgplatform van Deliveroo heeft de afgelopen maanden het aantal aangesloten restaurants en partners fors zien toenemen, mede dankzij de coronamaatregelen. Hutschemakers: “Wat mij enorm aanspreekt is dat Deliveroo, net als Greetz en Marktplaats, een bedrijf is dat mensen verbindt rond een leuke en makkelijke ervaring. Bij Deliveroo draait het om de food-ervaring en het verbinden van restaurants, consumenten en bezorgers”.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Crisp geeft niet wenselijke producten uit kerstpakket tweede kans’
Voedselverspilling – De helft van de producten die mensen aantreffen in hun kerstpakket worden weggegooid of belanden voor eeuwig in de voorraadkasten. Dat blijkt uit een consumentenpeiling van onderzoeksbureau YouGov (voorheen GfK). %). Naar schatting van YouGov gaat het om honderdduizenden producten per jaar. Online supermarkt Crisp vindt dat zonde en gaat de producten verzamelen.
Lees berichtFrans foodtechbedrijf Clone start in Nederland
Foodtech - Clone, de Europese foodtech-startup uit Parijs is officieel van start gegaan in Nederland. Het bedrijf haalde onlangs €105 miljoen aan financiering op. Clone positioneert zich als grootste virtuele restaurant ter wereld.
Lees berichtDeliveroo stopt activiteiten op de Nederlandse markt
Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het de activiteiten in Nederland gaat beëindigen. De aankondiging om met de Nederlandse activiteiten te stoppen werd al op 10 augustus gemeld, alleen wilde het bezorgbedrijf toen nog alle opties bekijken. Dat proces heeft nu geleid om alle operationele Nederlandse activiteiten op 30 november 2022 te beëindigen.
Lees berichtDeliveroo gaat wellicht vertrekken uit Nederland
Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het voorbereidingen treft om Nederland te verlaten. Het bezorgbedrijf wil zich concentreren op de markten waar het een sterkere marktpositie heeft.
Lees berichtGroei bezorgformules dé ontwikkeling in food van 2021
Foodservice – De explosieve groei van bezorgformules voor boodschappen en maaltijden is dé ontwikkeling van 2021 in de Nederlandse foodmarkt. Dat laat de FSIN Food500 2022 zien. Het Food Service Instituut Nederland (FSIN) publiceert dit overzicht van de vijfhonderd foodbedrijven met de hoogste omzetten dit jaar voor het eerst sinds de coronapandemie.
Lees berichtSPAR wil verdubbeling aantal verkooppunten in Nederland
Formulenieuws - SPAR heeft de ambitie om binnen drie jaar het aantal verkooppunten in Nederland meer dan te verdubbelen van 455 naar 1000. Dat maakt CEO John van der Ent van SPAR Nederland bekend in het jubileumjaar van de gemaksformule.
Lees bericht