John van der Ent scherpt strategie SPAR verder aan


John van der Ent bij de introductie van de 1-persoonswinkel van SPAR

Formulenieuws – Verder groeien met foodservice, groeien in verkooppunten en investeren in permanente verbetering van de winkels. Dat is de aangescherpte strategie, die SPAR CEO John van der Ent op de formuledag van de gemaksformule deelde met de aangesloten ondernemers.

SPAR heeft als uitgangspunt ‘het leven van de consument een beetje makkelijker te maken met een verrassend lekker & gezond assortiment’. Van der Ent: “Iedereen wil tegenwoordig op elk moment van de dag op elke willekeurige plek bediend worden voor elk denkbaar gemak. Het is onze missie om er te zijn op iedere plek, voor ieder moment en voor wie je ook bent”.

SPAR heeft een meerderheidsbelang in The Tosti Club en wil daarmee de foodservice ambities versnellen. Met het versmelten van haar foodservice- en foodretailactiviteiten creëert de formule klantwaarde als gemakswinkel. Ook de online propositie van SPAR wordt doorontwikkeld, aldus de CEO, om het gemak voor de consument nog tastbaarder te maken.. 

Veel kleine winkels

SPAR biedt met haar 455 gemakswinkels een sterk lokaal netwerk dat zich strekt van de eilanden tot in Limburg. SPAR heeft op dit moment winkels van 150 m² tot ruim 500 m² en meent vanuit dit fijnmazige netwerk van franchiseondernemers op nog veel meer plekken gemak te kunnen brengen op een duurzame manier. Daar zijn de eerste pilots voor opgestart. 

Zwitsers zakmes

SPAR heeft een divers portfolio aan winkels met een wisselende rol. Het gemak van SPAR vindt de klant elke keer in een andere vorm, passend bij de behoeften van klanten op die plek. Zo kent SPAR de formules Express in combinatie met tankstations, Buurt in wijk en dorpskernen, City in de binnensteden en high traffic-locaties, Enjoy op vakantieparken en University.bij de universiteiten en hogescholen, Daarmee zet SPAR in op focus op het juiste assortiment, op de juiste plek, voor de juiste prijs, als een soort Zwitsers zakmes, aldus SPAR.

Bron: SPAR/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Chantal de Rijk nieuwe Commercieel Directeur SPAR

Benoeming - SPAR kondigt de komst van Chantal de Rijk aan als de nieuwe Commercieel Directeur van het bedrijf. De Rijk heeft ruime ervaring in zowel de retail als in foodservice. Zij komt per 1 juli en zal Geeske Burema opvolgen, die deze rol de afgelopen vier jaar heeft vervuld.

Lees bericht

Geeske Burema vertrekt als commercieel directeur bij SPAR

Persoonlijk - Geeske Burema verlaat per 1 maart 2024 de SPAR-organisatie, zo laat de Raad van Commissarissen van SPAR weten. Geeske Burema is sinds januari 2020 als commercieel directeur werkzaam bij SPAR. Na 4 jaar heeft zij besloten om een nieuw hoofdstuk in haar carrière te beginnen.

Lees bericht


SPAR en EG Group verlengen en intensiveren samenwerking

Tankstations - SPAR Nederland en EG Group (Euro Garages) in Nederland verlengen hun samenwerking. De samenwerking begon in 2017 en wordt geïntensiveerd nu door de uitrol van The Tosti Club op alle Go Fresh-locaties. Sinds de start van de samenwerking zijn er 190 winkels EG-stations omgebouwd met het SPAR-format en is er jaar op jaar samen omzetgroei gerealiseerd in de SPAR...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid